Orwandel Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 (endret) Hva er Elite Dangerous? Elite Dangerous er et romflysimuleringsspill utviklet og publisert av Frontier Developments. Spilleren bruker romskip til å utforske en realistisk 1:1 skala representasjon av Melkeveis-galaksen i en åpen verden. Spillet er det første spillet i serien som er flerspiller, og hvor spillernes handlinger påvirker historien i spillets vedvarende univers, samtidig som man også kan spille solo. Elite Dangerous er det fjerde spillet i Elite videospillserien, en av de lengst løpende videospill-franchisene som finnes. Det er oppfølgeren til Frontier: First Encounters, utgitt i 1995. Frontier startet en Kickstarter-kampanje i november 2012. Testversjoner av spillet hadde vært tilgjengelig for støttespillere siden desember 2013, og det endelige spillet ble utgitt for Windows i desember 2014, med macOS-versjonen utgitt i mai 2015. En forhåndsvisnings-versjon av spillet for Xbox One ble senere utgitt via Xbox Game Preview Program i juni 2015 under Microsofts orientering på E3 i 2015, og ble utgitt for fullt i oktober 2015, mens en PlayStation 4-versjon ble utgitt 27. juni 2017. Elite Dangerous støtter i tillegg alle PC virtual reality-enheter. Ved utgangen av april 2015 hadde Elite Dangerous solgt over 500 000 eksemplarer, og Frontier Developments forventes å generere £ 22 millioner fra salg. Per 15. januar 2019 oversteg kumulativt salg av Elite Dangerous 4,3 millioner franchiseenheter, sammensatt av 3 millioner basisenheter og 1,3 millioner Horizons-utvidelsesenheter. I april 2020 hadde salget av Elite Dangerous basisenheter passert 3,5 millioner. Under et intervju publisert 23. oktober 2020 kunngjorde Frontier CFO Alex Bevis at Elite Dangerous hadde generert mer enn £ 100 millioner i inntekter. Odyssey-utvidelse Odyssey ble kunngjort av Frontier Developments 3. juni 2020 via en videotrailer og et oppsummeringsinnlegg på deres offisielle forum, med lansering planlagt tidlig i 2021. Utvidelsen vil la spillerne utforske verdener til fots, og utføre bakkeoppdrag. Alt fra diplomatiske, kommersielle og kamp-oppdrag; finne arbeid, assistanse og butikker i sosiale knutepunkter over hele galaksen, møte andre piloter personlig i stedet for å kikke på dem gjennom cockpitvinduet. Referert til som "New Era" i tidligere oppdateringer, så startet full produksjon av Odyssey sommeren 2018 med et stort flertall av Elite-utviklingsteamet tildelt den. Dette blir en oppdatering man må kjøpe, men den vil være inkludert i Lifetime Expansion Pass for de som eier det. Det var opprinnelig planlagt at Elite Dangerous-oppdateringen skulle slippes i desember 2020, men i sammenheng med det nåværende COVID-19-miljøet har Frontier nå satt utgivelsesdato for 1. kvartal 2021. Intro Jeg opprettet denne tråden hovedsakelig for å ha en plass å notere ned ting jeg har oppdaget mens jeg spiller eller ting jeg har funnet andre steder. De fleste guider jeg har lest på nettet handler stort sett om å optimalisere skipet for å grinde et eller annet for raske penger. Da lærer man egentlig veldig lite om hvordan de forskjellige systemene fungerer, man bare følger en guide uten å skjønne hvorfor. Denne tråden er mer for å dokumentere hvordan de forskjellige elementene og systemene i spillet fungerer, fordeler og ulemper med forskjellige utrustninger, slik at jeg kan bruke informasjonen til å gjøre et kvalifisert valg hvis det er noe jeg glemmer. Håpet er selvsagt at andre kan dra nytte av tråden, og alle oppfordres til å bidra hvis de har gode råd og tips eller ser noe som er feil. Romskip Cobra MkIII Bra allrounder. Kan brukes til det meste, men er ikke best på noe. Det første skipet alle bør skaffe seg så fort de har råd. Moduler Våpen Beam Lasers: Burst Lasers: Pulse Lasers: Multi Cannons: Cannons: Fragment Cannons: Rail Guns: Plasma Accelerators: Missiles: Torpedoes: Mines: Mining Lasers Utrustning for kamp Tekst Utrustning for utforsking Tekst Utrustning for handel Tekst Utrustning for utvinning av mineraler Tekst Endret 3. desember 2020 av Orwandel 2 1 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 3. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2020 Kommer mer senere... Lenke til kommentar
cqfqf Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 it s Coming more later :) Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 8. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2020 Hehe, pengene tørket opp, så har ikke fått oppgradert de skipene jeg ville tilstrekkelig Men snart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå