Gå til innhold

Elite Dangerous - Guider, tips og triks

Anbefalte innlegg

xavier-henry-artstatione3banner.jpg?1434823000

Hva er Elite Dangerous?

Elite Dangerous er et romflysimuleringsspill utviklet og publisert av Frontier Developments. Spilleren bruker romskip til å utforske en realistisk 1:1 skala representasjon av Melkeveis-galaksen i en åpen verden. Spillet er det første spillet i serien som er flerspiller, og hvor spillernes handlinger påvirker historien i spillets vedvarende univers, samtidig som man også kan spille solo. Elite Dangerous er det fjerde spillet i Elite videospillserien, en av de lengst løpende videospill-franchisene som finnes. Det er oppfølgeren til Frontier: First Encounters, utgitt i 1995.

Frontier startet en Kickstarter-kampanje i november 2012. Testversjoner av spillet hadde vært tilgjengelig for støttespillere siden desember 2013, og det endelige spillet ble utgitt for Windows i desember 2014, med macOS-versjonen utgitt i mai 2015. En forhåndsvisnings-versjon av spillet for Xbox One ble senere utgitt via Xbox Game Preview Program i juni 2015 under Microsofts orientering på E3 i 2015, og ble utgitt for fullt i oktober 2015, mens en PlayStation 4-versjon ble utgitt 27. juni 2017. Elite Dangerous støtter i tillegg alle PC virtual reality-enheter.

Ved utgangen av april 2015 hadde Elite Dangerous solgt over 500 000 eksemplarer, og Frontier Developments forventes å generere £ 22 millioner fra salg. Per 15. januar 2019 oversteg kumulativt salg av Elite Dangerous 4,3 millioner franchiseenheter, sammensatt av 3 millioner basisenheter og 1,3 millioner Horizons-utvidelsesenheter. I april 2020 hadde salget av Elite Dangerous basisenheter passert 3,5 millioner. Under et intervju publisert 23. oktober 2020 kunngjorde Frontier CFO Alex Bevis at Elite Dangerous hadde generert mer enn £ 100 millioner i inntekter.

Odyssey-utvidelse

Odyssey ble kunngjort av Frontier Developments 3. juni 2020 via en videotrailer og et oppsummeringsinnlegg på deres offisielle forum, med lansering planlagt tidlig i 2021. Utvidelsen vil la spillerne utforske verdener til fots, og utføre bakkeoppdrag. Alt fra diplomatiske, kommersielle og kamp-oppdrag; finne arbeid, assistanse og butikker i sosiale knutepunkter over hele galaksen, møte andre piloter personlig i stedet for å kikke på dem gjennom cockpitvinduet.

Referert til som "New Era" i tidligere oppdateringer, så startet full produksjon av Odyssey sommeren 2018 med et stort flertall av Elite-utviklingsteamet tildelt den. Dette blir en oppdatering man må kjøpe, men den vil være inkludert i Lifetime Expansion Pass for de som eier det. Det var opprinnelig planlagt at Elite Dangerous-oppdateringen skulle slippes i desember 2020, men i sammenheng med det nåværende COVID-19-miljøet har Frontier nå satt utgivelsesdato for 1. kvartal 2021.

Intro

Jeg opprettet denne tråden hovedsakelig for å ha en plass å notere ned ting jeg har oppdaget mens jeg spiller eller ting jeg har funnet andre steder. De fleste guider jeg har lest på nettet handler stort sett om å optimalisere skipet for å grinde et eller annet for raske penger. Da lærer man egentlig veldig lite om hvordan de forskjellige systemene fungerer, man bare følger en guide uten å skjønne hvorfor. Denne tråden er mer for å dokumentere hvordan de forskjellige elementene og systemene i spillet fungerer, fordeler og ulemper med forskjellige utrustninger, slik at jeg kan bruke informasjonen til å gjøre et kvalifisert valg hvis det er noe jeg glemmer. Håpet er selvsagt at andre kan dra nytte av tråden, og alle oppfordres til å bidra hvis de har gode råd og tips eller ser noe som er feil.

Romskip

Cobra MkIII

Cobra_MK_III_-_Profile.png

Bra allrounder. Kan brukes til det meste, men er ikke best på noe. Det første skipet alle bør skaffe seg så fort de har råd.

Moduler

Våpen

ED-Shop-Hardpoint-Outfitting-Weapons.png

Beam Lasers:

Burst Lasers:

Pulse Lasers:

Multi Cannons:

Cannons:

Fragment Cannons:

Rail Guns:

Plasma Accelerators:

Missiles:

Torpedoes:

Mines:

Mining Lasers

Utrustning for kamp

Tekst

Utrustning for utforsking

Tekst

Utrustning for handel

Tekst

Utrustning for utvinning av mineraler

Tekst

Endret av Orwandel
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...