S.Hansen Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 For tre år siden kjøpte jeg en e-golf 2017 fra Kokstad Autosenter AS. Forrige uke stoppet den adaptive cruise controllen å fungere. Jeg leverte bilen til Kokstad Autosenter for at de skulle fikse det etter reklamasjonsrett. Når jeg hentet den, sa dem at de ikke kunne ta det på reklamasjon. De ga meg et tilbud fra Møller som er på 8200 kroner. De har informert meg at radaren er ute av posisjon og den må kalibreres for at den cruise controllen skal fungere. Grunnen til Kokstad Autosenter og Møller for at det ikke går på reklamasjonsrett er som følger. Radarsensoren kan løsne av "eksterne årsaker", for eksempel ved humper, hull, stein i veibanen eller at jeg har vært i en frontkollisjon uten å ha lagt merke til det. Denne logikken gir ikke veldig mye mening ettersom alt på en bil kan jo stoppe å fungere av "eksterne årsaker"? Er dette riktig eller er denne logikken til Kokstad Autosenter og Møller helt løk? Den er importert av Kokstad Autosenter så møller sine garantier gjelder ikke. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 Ooops! 1,5 times jobb, 8200 kroner takk! Lenke til kommentar
joka Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 defekt sensor = reklamasjon løs sensor = ikke reklamasjon. ta gjerne diagnose på et anne verksted.. sånn bare for å være sikker på at verkstedet ikke prøver å lure deg 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 S.Hansen skrev (På 3.12.2020 den 19.59): For tre år siden kjøpte jeg en e-golf 2017 fra Kokstad Autosenter AS. Forrige uke stoppet den adaptive cruise controllen å fungere. Jeg leverte bilen til Kokstad Autosenter for at de skulle fikse det etter reklamasjonsrett. Når jeg hentet den, sa dem at de ikke kunne ta det på reklamasjon. De ga meg et tilbud fra Møller som er på 8200 kroner. De har informert meg at radaren er ute av posisjon og den må kalibreres for at den cruise controllen skal fungere. Grunnen til Kokstad Autosenter og Møller for at det ikke går på reklamasjonsrett er som følger. Radarsensoren kan løsne av "eksterne årsaker", for eksempel ved humper, hull, stein i veibanen eller at jeg har vært i en frontkollisjon uten å ha lagt merke til det. Denne logikken gir ikke veldig mye mening ettersom alt på en bil kan jo stoppe å fungere av "eksterne årsaker"? Er dette riktig eller er denne logikken til Kokstad Autosenter og Møller helt løk? Den er importert av Kokstad Autosenter så møller sine garantier gjelder ikke. Høres ut som en typisk Møller-konklusjon. Hvis den løsner under kjøring så er den for dårlig festet i utgangspunktet, og reklamasjon er uansett gyldig. Ta saken videre til Forbrukerrådet o.s.v. IKKE aksepter "Møller-argumentasjon". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå