Gå til innhold

Lønnsdiktat i Tietoevry: Noen grupper får mye mer enn andre [Ekstra]

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er utrolig dårlig gjort av en fagforening og bokstavelig talt rakke ned på folk som "bare" har fagbrev, er ikke vi like mye verdt? Tar ikke vi de samme kursene og sertifiseringene vi blir tilbudt av TietoEVRY som ansatte med høyere utdanning? Holder vi oss ikke oppdatert på akkurat de samme tjenestene osv? Jobber ikke en del av oss i akkurat samme stillinger med akkurat de samme arbeidsoppgavene? Jo, det gjør vi faktisk! Jeg jobber selv som prosjektleder i TietoEVRY med "bare" fagbrev, kompetansen har jeg.

Tro det eller ei Ola Hugo, det er faktisk fullt mulig med "bare" fagbrev. Men, vi som "bare" har fagbrev fortjener tydeligvis ikke lønn for jobben vi gjør.

TietoEVRY er en bedrift som konstant fokuserer på kompetanseheving(ikke rart når det er en IT-bedrift). Jeg vil nok tro at både min, din og forøvrig også mange andre ansatte sin utdanning er utdatert for lenge siden. Men du har da vel hevet kompetansen din på lik måte som resten av oss i TietoEVRY? Sist jeg sjekket så er ikke kompetansehevingen som tilbys delt i to slik at det er en for ansatte med master og en for ansatte med fagbrev eller annen "dårligere" utdanning.

Fagforeninger skal ikke uttale seg på denne måten, vi alle skal jo stå sammen for et bedre arbeidsliv! Uansett hvilken utdanning hver enkelt har, alle er like mye verdt!

Jeg er sikkert feig som velger å kommentere anonymt, men det er jo som du sier Ola Hugo. Vil jo ikke ha dårlig stemning på jobb...

Applaus for alle med fagbrev, dere er kjempe viktige for samfunnet og Norge!

• Liker 1
Lenke til kommentar

– Jeg vet at El og IT-forbundet vil ha det samme som alle andre, men jeg synes dette er fair så lenge vi er en kompetansebedrift som er avhengig av den kompetansen høyere utdanning gir, sier Ola Hugo Jordhøy, som er leder av Tekna-gruppa i Tietoevry.

Han sikter til at El og IT organiserer folk med fagbrev, mens de selv har medlemmer med mastergrad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...