Gjest 995dc...dba Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 Jeg har nettopp solgt boligen min, og flyttet inn med kjæresten. Etter dette sitter jeg igjen med ca. 2 800 000 i egenkapital. I tillegg til dette har jeg ca. 250 000 plassert i fond, og 50 000 i aksjer. Spørsmålet er hva jeg skal gjøre med disse pengene som jeg nå snart får på konto. Jeg har som sagt nå flyttet inn med kjæresten, men vi kommer til å lete etter et sted å kjøpe sammen, innen ca. ett års tid. Jeg vil betale en rimelig sum for å dekke felles utgifter i denne tiden. Ettersom det er snakk om relativt kort tid, virker det uklokt å kjøpe f.eks. en utleiebolig, siden jeg gjerne vil bruke i hvert fall en god del av disse pengene på egen bolig i løpet av ikke så lenge. Hva vil være en god kombinasjon av noe som gir litt trygghet innenfor dette tidsperspektivet, men samtidig gir en viss sjanse for at pengene gror litt? Anonymous poster hash: 995dc...dba Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 Hvis du ikke tåler å tape minst 30% så er det ikke så mye annet enn bank/rentefond som anbefales på ett år. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 6. desember 2020 Del Skrevet 6. desember 2020 Avhengig av hvor du bor er jo utleie ikke så uklokt om du klarer beholde objektet og samtidig kjøpe nytt hus. Det vil du aldri tape på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå