Gjest Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Heh.. tittelen sier vel det meste! :smile: Tok av dekselet på strømforsyningen (Aashima LPD2-300W), og klipte over den røde ledningen til vifta i går kveld. Maskina har stått på helt til nå, og jeg har fremdeles ikke hatt noen melt-down!! =] Skjønt ribbene er djevelsk varme. Jeg brenner meg på dem!!! Men jeg mener dem var *temmelig* varme selv når vifta kjørte også. Uansett.. dette er bare testing.. for jeg har tenkt å rippe ut innmaten og bruke den i en åpen kasse. Noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
shahin Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 250W uten vifte funker greit hos meg. Jeg har maskinen stappa med strømkrevende enheter. Hvis du monterer den eksternt så blir den mye kaldere, men husk å montere slik at det er luftehull på toppen av psu så varmen ikke samler seg. Da blir den faktisk ganske "kald". Lenke til kommentar
ØSTEN Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Ikke anbefalt.. Tror ikke PWR-et ditt blir så altfor gammelt. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Som sagt så har jeg jo tenkt å ta den ut av housing'en.. å montere den inn i ei åpen kasse og drite i vifta. Jeg har nemlig allerede bygd meg ei kasse sjøl. Den ser jo ut til å gå bra. Har *tross alt* stått på i over 12 timer nå!! Den drar forøvrig en HDD, CD-ROM, AGP skjermkort, lydkort, NIC, 3x128 Mb SDRAM brikker og en XP 1700+ CPU. Ellers.. det står 330 mikrofahrad og 200 volt på de to største kodensatorene i den. Noen gi et lite hint om hvor stor smekk jeg får på finger'n hvis jeg skulle være uheldig? Hvordan utlader jeg PSU'n på enkelest, sikreste måten uten å skade den (eller meg)? Lenke til kommentar
Frontier_Psychiatrist Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: aidon skrev (2002-03-07 11:06):Hvordan utlader jeg PSU'n på enkelest, sikreste måten uten å skade den (eller meg)? er vel bare å la den stå av i 2-3 dager (i alle fall var det det jeg fikk anbefalt da jeg skulle bytte vifte), men er du forsiktig kan du vel gjøre det med en gang :wink: Lenke til kommentar
alos Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 En enkel måte å utlade den på er å la maskinen gå og dra ut strømkontakten, da skur du jo av maskinen feil men du tapper i hvert fall kondensatorene, gjør ikke så vondt heller om du får deg et sjokk går jo fort over. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Nah.. gidder ikke å vente i 2-3 dager. Burde funke å ta ut strømledningen.. og slå den på? Jeg har også lest at det går an å berøre kondensatorene med et skrujern.. men at du da kan skade de! Ellers skal det gå an å lade de ut med motstander eller no'.. men sånt har jeg ikke tilgang på... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Satte i gang vifta igjen nå.. og det var visst stoor forskjell ja. Nå er ribbene tilnærmet 40 grader. :smile: Så det ser ut som jeg må gå for å bruke den likevel... hmm! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå