Gå til innhold

Hjelp til valg av reciever/surround-forsterker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger en surround-forsterker, gjerne med innebygd Spotify-reciever. Ønsker et rimelig alternativ, som samtidig får mye ut av oppsettet jeg har. Kommer til å brukes til 5.1 surround på filmer og stereo på musikk (ikke kjempehøyt, så trenger ikke maks volum ut av høytalerne). Dette er høytalerne og TVen som skal kobles til:

Klipsch RP-400M Premiere II
Klipsch R-112SW Subwoofer

2 Klipsch R-41SA 
Klipsch RP-440C Premiere Senterhøyttaler

Philips 58" UHD LED Smart TV 58PUS8105

Jeg har sett på mulighet for å kjøpe brukt, og har derfor vurdert Denon AVR-X2500H og Marantz SR5013. Men (som det sikkert kommer tydelig frem i hvordan jeg uttrykker meg), så kan jeg i realiteten ingenting om forsterkere/recievere. Er bekymret for at jeg ikke får realisert potensialet i høytalerne, eller om jeg mister videokvalitet på TVen, fordi jeg kjører det gjennom forsterkerne, men ja, jeg vet ikke. Trenger sårt hjelp - alle innspill taes imot med takk 😃

PS: Jeg tenker å bruke maks 5-6000kr på dette, gjerne mindre. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke vært redd for å mangle noe i forhold til potensialet i høyttalerne. Klipsch er lettdrevne, spiller greit med det meste av forsterkere. Om du ønsker litt mer varme i lyden velger du Marantz fremfor Denon, men uansett valg har du en del konfig-muligheter og equalizer i surroundforsterkerne.

Har ennå ikke hørt om bildetap når man kjører hdmi fra videokilde gjennom forsterker til tv. Da må det være feil i produkt eller full feildesign.

Oppgraderer du høyttalerne til 20-30000 kroners klassen og opp kan vi heller snakke om mer grundig matching og potensiale. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...