Wer92Nor Skrevet 2. desember 2020 Del Skrevet 2. desember 2020 Hei! Jeg trenger en surround-forsterker, gjerne med innebygd Spotify-reciever. Ønsker et rimelig alternativ, som samtidig får mye ut av oppsettet jeg har. Kommer til å brukes til 5.1 surround på filmer og stereo på musikk (ikke kjempehøyt, så trenger ikke maks volum ut av høytalerne). Dette er høytalerne og TVen som skal kobles til: 2 Klipsch RP-400M Premiere II Klipsch R-112SW Subwoofer 2 Klipsch R-41SA Klipsch RP-440C Premiere Senterhøyttaler Philips 58" UHD LED Smart TV 58PUS8105 Jeg har sett på mulighet for å kjøpe brukt, og har derfor vurdert Denon AVR-X2500H og Marantz SR5013. Men (som det sikkert kommer tydelig frem i hvordan jeg uttrykker meg), så kan jeg i realiteten ingenting om forsterkere/recievere. Er bekymret for at jeg ikke får realisert potensialet i høytalerne, eller om jeg mister videokvalitet på TVen, fordi jeg kjører det gjennom forsterkerne, men ja, jeg vet ikke. Trenger sårt hjelp - alle innspill taes imot med takk 😃 PS: Jeg tenker å bruke maks 5-6000kr på dette, gjerne mindre. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 2. desember 2020 Del Skrevet 2. desember 2020 Ville ikke vært redd for å mangle noe i forhold til potensialet i høyttalerne. Klipsch er lettdrevne, spiller greit med det meste av forsterkere. Om du ønsker litt mer varme i lyden velger du Marantz fremfor Denon, men uansett valg har du en del konfig-muligheter og equalizer i surroundforsterkerne. Har ennå ikke hørt om bildetap når man kjører hdmi fra videokilde gjennom forsterker til tv. Da må det være feil i produkt eller full feildesign. Oppgraderer du høyttalerne til 20-30000 kroners klassen og opp kan vi heller snakke om mer grundig matching og potensiale. 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 Har hatt Denon receiver og var godt fornøyd med romkorreksjonen spesielt og lyden ellers - varmere lyd enn f.eks. Pioneer og litt smoothere enn NAD. https://www.whathifi.com/denon/avr-x2500h/review https://www.whathifi.com/reviews/marantz-sr5014 ... men er nå tilbake i stereoverden med rørforsterker og Bluesound Node 2i tar seg av alt det digitale 🙂 1 Lenke til kommentar
Wer92Nor Skrevet 3. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2020 Tusen takk, begge to! Det var betryggende og god hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå