BigZ12 Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 Håper noen kloke Apple hoder kan lese dette. Synes selv det var ganske interessant, og meget irriterende! Mobil i bruk fra i går, 30.11.20: iPhone 12 (ikke pro) Ved PC bruk: Nedlasting fra iCloud.com/Bilder (Firefox/Opera testet) - Bilde tatt med HEIC fil (High effiency): Blir komprimert til lavere oppløsning/størrelse (ca 800kb). - Bilde tatt med JPG fil (Kompatibel): Blir lastet ned i full/original størrelse. Windows 10 iCloud app, lastet ned fra Microsoft Store: - Både HEIC og JPG blir komprimert til liten størrelse når de blir lastet ned/er tilgjengelig under iCloud bilder mappen på pcen. Video: - Har testa med video skutt i 1080p/2160p(4K)@30hz HDR. - Ved nedlasting fra nettleser (Firefox/Opera), blir videofilen komprimert til 720p og lagret som *.mp4-fil. - I iCloud app fra Microsoft Store, blir filen tilgjengelig i Filutforsker som MOV-fil, men fremdeles svært komprimert og kun 720p oppløsning. Ved bruk av min gamle Macbook Pro (late 2013): - Alt er i original størrelse! (Både HEIC, JPG og MOV filer) - Både bilder og videoer nedlastet fra icloud.com/bilder (Safari/Firefox testet), og alt innhold i Bibliotek/Bilder under "Finder". Viktig om iCloud Drive: - Om jeg fra Bilder på iPhone 12 arkiver filer i iCloud Drive, så er alle filene i original størrelse/oppløsning når de aksesseres/lastes ned både fra nettleser men også under iCloud Drive i Filutforsker på PC. - Gjelder både bilder og videoer. (HEIC, JPG og MOV) Til slutt – iPhone X: Hadde aldri dette problemet med iPhone X som jeg hadde inntil i går... Gjenopprettet fra helt fersk backup fra den. Sjekket bilder og videoer under iCloud appen på pcen, som ble tatt med iPhone X, og alle er i original størrelse/oppløsning. Obs: Når jeg prøver å laste ned videoer fra icloud.com på PC, så får jeg kun 720p og mp4 filer fra videoene fra iPhone X også nå. Lenke til kommentar
BigZ12 Skrevet 3. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2020 For de få som var innom her og leste tråden, så kan jeg oppdatere med å si jeg sendte dette til Apple Support. I dag kom oppdatering til iCloud appen i Windows 10, og nå lastes alt ned i full størrelse. Lov å håpe at det var min feilsøking og beskrivelse som gjorde at de oppdaterte og utbedret problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå