ColdCode Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 (endret) Hei! For noen uker siden fikk jeg en parkeringsbot på en parkeringsplass jeg ofte parkerer ved. Sjekket i EasyPark appen, og fikk se at parkeringen var stoppet kort tid etter at jeg hadde startet den. Og jeg setter den alltid til flere timer fram i tid, da parkeringsplassen har døgnpris og ikke timepris. Noe naiv kanskje, så registrerte jeg en klage på boten, spurte om det kunne utvises skjønn og la med skjermdump fra appen på at jeg faktisk hadde registrert parkering, men at den på et vis har stoppet underveis. Det fikk jeg ikke medhold på, da de sier at de ikke greier å finne parkeringen i det hele tatt i sin ende(hverken nå, eller når bilen stod der), selv om jeg ser den i appen. I etterkant, når jeg ser gjennom kontoutskriften, så ser jeg at jeg har blitt trukket for parkeringen. Tror dere jeg kan klage igjen og argumentere for at jeg faktisk har betalt avgiften - vil jeg komme noen vei? Jeg forstår jo at de da kanskje argumenterer for at det blir som å betale for parkeringsbillett, glemme å legge den i ruta og så komme med billetten i etterkant? Endret 2. desember 2020 av ColdCode Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 (endret) ColdCode skrev (4 timer siden): I etterkant, når jeg ser gjennom kontoutskriften, så ser jeg at jeg har blitt trukket for parkeringen. Hvor lenge/mye ble trukket for den aktuelle parkeringen? Har du mer enn en bil registrert i appen? Endret 1. desember 2020 av mobile999 Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 1. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2020 (endret) Det er parkeringen til universitetet i byen, her koster det bare kr 11.50 uansett hvor lenge du parkerer (opptil 13 timer av gangen). Jeg stod parkert der fra ca 8 om morgenen til kl 15 om ettermiddagen. I appen står det at parkeringen kostet kr 0 men når jeg går på kontoutskriften er pengene trukket den dagen. De er ikke reservert og så senere frigjort, de har gått ut av konto. Jeg har flere biler registrert i appen, men i historikken så er det rett bil som ble valgt. Endret 1. desember 2020 av ColdCode Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 (endret) Hva står det om tidsrommet det er parkert i appen for den aktuelle parkeringen? ColdCode skrev (16 minutter siden): når jeg går på kontoutskriften er pengene trukket den dagen Er du sikker på at pengene trukket den dagen ikke er betaling for dagen før evt. to dager tidligere? Endret 1. desember 2020 av mobile999 Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 1. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2020 (endret) Godt poeng, jeg må kanskje gå litt mer i dybden i kontoutskriften her. Jeg ser at det er noen transaksjoner som er gjort kl 11 den dagen, og EasyPark står som "etter" disse. Så kan være det er fra dagen før, ja. 😔 Parkerer der hver dag hele uka, så ikke godt å si egentlig akkurat hvilken dag det gjelder, bare hvilken dag det er trukket. Men om det viser seg å være trukket for den dagen - tror du jeg har en sak? Endret 1. desember 2020 av ColdCode Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 ColdCode skrev (1 time siden): Men om det viser seg å være trukket for den dagen - tror du jeg har en sak? Det har du sikkert. ColdCode skrev (2 timer siden): Jeg stod parkert der fra ca 8 om morgenen til kl 15 om ettermiddagen. I appen står det at parkeringen kostet kr 0 Der det står at parkeringen kostet kr 0 i appen, er start og sluttiden den samme og står det 0 minutter? Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 2. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2020 Ja, det stemmer at start og stopptid er den samme, og at parkeringen kostet 0 kr. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. desember 2020 Del Skrevet 2. desember 2020 Du kan bestille kvittering for parkeringen på epost i appen (koster kr 3) og sende den til Easypark og be om en forklaring på hvorfor parkeringen har blitt registrert slik. Du kan likevel ikke regne med å slippe parkeringsgebyret dersom du ikke finner ut at du faktisk har blitt trukket for parkeringen (noe som er lite sannsynlig). Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 2. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2020 (endret) Gikk igjennom hele måneden, og det ser ut som det er dagen før det er trukket for - uten at det er helt lett å si siden jeg parkerer der hver dag. Mest sannsynlig er de ikke trukket likevel for den parkeringen. Jeg har bare betalt boten og lagt det bak meg, selv om det var sure penger - nesten like mye som et helt semester med parkeringer 😛 Takker for innspillene mobile999! Endret 2. desember 2020 av ColdCode Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. desember 2020 Del Skrevet 2. desember 2020 No problem. Du må vel betale boten selv om du klager. Er du sikker på at du ikke har vært uheldig og avsluttet parkeringen i appen rett etter at du startet den? Du kan evt. bruke "Report a fine" funksjonen i appen for å få en uttalelse fra Easypark dersom du mener dette er en teknisk feil fra deres side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå