Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her brukte så og si alle munnbind ved påsketider, mest fordi butikkansatte begynt å bruke det. Men så kastet  butikkansatte munnbindene og da begynt og alle som handlet å gjøre det samme. Så her og har mesteparten av munnbindene forsvunnet fordi folk ikke vil skille seg ut, jeg møtte en dame her for litt siden som så meg med munnbind og plukket opp sitt eget fra vesken og hadde det på seg inne på butikken. Så det virker som enkelte helst vil bruke det, men velger å ikke bruke det i frykt for å skille seg ut, forstå det den som kan 😅 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I dag har jeg observert flere naboer sittende ute på terrassen sin og sole seg med munnbind på. Litt spesielt synes jeg, men de har vel fått med seg at det dreier seg om luftsmitte nå. Så i teorien kan jo en nabo nyse og det blåse bort til andre for så å smitte. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Sitat

Flere politifolk i Hammerfest koronasmittet

Flere politifolk ved politistasjonen i Hammerfest er også tatt ut i karantene, men dette påvirker ikke beredskapen, ifølge Finnmark politidistrikt.

Fra før er det kjent at politiet har opprettet en etterforsking etter at over ti ansatte i politiet skal ha vært samtidig på et utested i Hammerfest 12. mai.

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/flere-politifolk-i-hammerfest-koronasmittet-etter-utbruddet-i-kommunen-1.15514402

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (6 minutter siden):

https://www.nrk.no/norge/undersoker-om-vaksinene-fra-pfizer-og-moderna-kan-gi-hjerteproblemer-1.15471065

Derfor vente jeg for å ta vaksinen. Mye ukjente bivirkninger som de ikke fant ca 40000 beta testere.

Jeg tester eller på maskinene mine, det er ikke farlig.

Det er snart en milliard som har testet Pfizer.

Sitat

Ikke veldig alvorlig betennelse

Lars Mølgaard Saxhaug er lege i spesialisering i hjertesykdommer. Han uttrykker ikke noe stor bekymring for funnene.

– Betennelse i hjerteposen er vanligvis ikke alvorlig. De fleste tilfellene går over av seg selv, sier Saxhaug.

Han poengterer også at det ikke er en helt sjelden tilstand blant unge mennesker. Når det også er betennelse i selve hjertemuskelen, såkalt myokarditt, er det farligere.

– Folk kan dø av det, selv om det ikke på langt nær er det vanlige, opplyser Saxhaug.

Han poengterer at dette er tilstander som dukker opp i befolkningen, og at informasjonen så langt ikke tyder på at det er noen overhyppighet.

– Uansett, dersom det er en sjelden bivirkning av Pfizer-vaksinen, så er dette forskjellig fra det vi hører om vaksinen fra AstraZeneca, som er en ekstremt sjelden tilstand, men med høy fare for død, sier Saxhaug.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Her brukte så og si alle munnbind ved påsketider, mest fordi butikkansatte begynt å bruke det. Men så kastet  butikkansatte munnbindene og da begynt og alle som handlet å gjøre det samme. Så her og har mesteparten av munnbindene forsvunnet

Kanskje vaksinene burde fordeles til de områdene flest folk fortsatt gidder å bruke munnbind på butikken?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (2 minutter siden):

Men, er vaksinen gammel?

Som sakt fikk melding 24 mai for å ta vaksinen, men venter.

Har tatt en vaksine(var 14-15år 8klasse) Så overlevd så langt.

Influesa/svine/fugle osv.

Ett år og en måned siden første test på mennesker. Ingen alvorlige bivirkninger oppdaget hittil. Det er rimelig trygt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pfizer–BioNTech_COVID-19_vaccine

Lenke til kommentar
frohmage skrev (11 minutter siden):

Kanskje vaksinene burde fordeles til de områdene flest folk fortsatt gidder å bruke munnbind på butikken?

Kunne ikke sagt det bedre.

Man leser jo bare siste trådene her inne så skjønner man at store deler av Norge har hatt det ganske så normalt i forhold til eks Oslo.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Blir spesielt solskille da vertfall 🤣

Jeg må bruke munnbind også utendørs på jobb, og forrige uke fikk jeg skikkelig skille. Jobba på en båt nede på vannet hele dagen i sola. Har sånne striper etter stroppen, heldigvis begynner det å bli borte nå 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (19 minutter siden):

Siste vaksinedeling ble basert på antall smittede, så da lønner det seg å ikke bruke munnbind, så man får flere doser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...