Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

54 nye koronasmittede registrert i Oslo siste døgn
https://www.ao.no/hold-deg-oppdatert-om-koronaviruset/s/5-128-3159?p=lc-2435750-11184

Sitat

Det er registrert 54 nye koronasmittede i Oslo siste døgn, noe som er 17 under snittet de sju foregående dagene.

Det er 15 flere enn på mandag, men 20 færre enn samme dag forrige uke. De siste to ukene har det i snitt blitt registrert 69 smittede per dag.

Per bydel:

  • Alna: 9
  • Gamle Oslo: 8
  • Frogner: 6
  • Grünerløkka: 6
  • Østensjø: 6
  • Søndre Nordstrand: 5
  • Bjerke: 3
  • Grorud: 3
  • St. Hanshaugen: 2
  • Nordstrand: 2
  • Ullern: 2
  • Nordre Aker: 1
  • Vestre Aker: 1
  • Sagene: 0
  • Stovner: 0
Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12 minutes ago, Pallehysa said:

Selvfølgelig er det nåke som kan skje.. For ein usaklig kommentar. Blir som ein umoden ungdom som ikkje vil bruke bilbelte fordi han påstår at "ja men eg krasja jo ikkje alikevel". Latterlig naivt..

Nei. Det er ekstremt liten sjangse for, noe året med pandemien har lært oss. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (2 minutter siden):

Nei. Det er ekstremt liten sjangse for, noe året med pandemien har lært oss. 

Selv om sjansen er liten er det alltid noen uheldige som blir rammet. Bare spør @Evil-Duck han trodde nok ikke at han skulle bli utsatt for en alvorlig bilulykke før det faktisk skjedde.

Bilulykker er det omtrent umulig å sikre seg mot annet enn å kjøre forsiktig. Koronaviruset er det relativt greit å beskytte seg mot ved å ta en vaksine og følge smittevern tiltakene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sitat

12 nye registrerte smittede i Sandefjord

Det er registrert 12 personer med coronasmitte i Sandefjord kommune det siste døgnet. Det er sju flere enn dagen før.

Kommunen opplyser at to nye elever ved Sandefjord videregående skole har fått påvist smitte, og at elever og ansatte som defineres som nærkontakter allerede er i karantene.

Dermed er 27 elever ved skolen i isolasjon etter positiv test.

Smitten har spredd seg på Sandefjord VGS slik den har gjort det på Larvik VGS.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
54 minutes ago, Morromann said:

Samme grunn som at noen fornekter klimaendringer, både covid og klimaendringer er ekte,

Jeg nekter ikke for at folk blir syke og dør. Jeg nekter heller ikke for at klimaet er i endring. Det jeg nekter er årsaken/narrativet som gies av myndighetene ;)

 

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Vender et vaksinert storting ryggen
https://opinion.no/2021/05/vender-et-vaksinert-storting-ryggen/

Sitat

Syv av ti støtter ikke beslutningen om at Stortinget prioriteres i vaksinekøen.

Norsk koronamonitor fra Opinion har i dag spurt 390 nordmenn om de støtter beslutningen om at personer på Stortinget prioriteres i vaksinekøen.

Kun 18 prosent sier ja til at de støtter beslutningen om at personer på Stortinget prioriteres i vaksinekøen. Hele 72 prosent sier nei. Resten vet ikke.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (11 timer siden):

Det er mulig, men for å sette det litt i perspektiv: Oslos tiltak fra og med i morgen er strengere enn tiltakene Trondheim nå innfører pga økende smitte. Så selv om Oslo opphever det som kalles den sosiale nedstengingen, er det fortsatt veldig langt fra normalt.

Det var bra å høre. Bekymrer meg litt for studenten i familien som skal ut å feire at eksamen er over. Skal dere feire ute da, spør jeg. Nei, de skal på restaurant.

Denne gruppen har jo sittet inne i månedsvis. Det skulle vært som i Danmark, at man tok en hurtigtest før man gikk inn i restauranten.

Sitat

 

Testing før bursdag

København-studentene Olav Stavnem (24) og Sverre Eiker Berg (23) er glade for endelig å kunne gå på kafé, ta en øl eller enda viktigere: få lov til å gå på biblioteket. Kravet er at de viser frem et gyldig koronapass.

For å få det må man enten være vaksinert, ha hatt korona, eller ta en test.

– Det fungerer egentlig veldig godt. Vi tar hurtigtester og får svar på en halvtime, forteller norske Sverre Eiker Berg.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gode gud. Det er visst ikke ende på elendighet og elendighets elendighet her inne. Jerg tror nå faktisk fullt ut at det er et par stykker her inne som ikke ønsker at pandemien skal ta slutt. De leter aktivt etter de verste scenariene og repeterer dem i det uenedelige hver eneste dag. Det er det eneste som betyr noe; jakten på elendigheten og de verste scenariene. Denne tråden mistet sin veri for lenge siden og har blitt et ekkokammer for noen veldig få katastrofeentusiaster. Men slapp av, deres kal bli kvitt meg så dere kan sitte og fyre hverandre opp med de verste og mest destruktive scenariene dere ønsker.

Kan minne litt om orkanjegere i USA, bortsett fra at de er mye mer interessante å høre på.

Men det må være trist å ha det slik; bruke så mye av døgnets våkne timer på å aktivt lete frem og tenke ut de aller aller aller verste marerittscenariene fra helvete. Skulle likt å vite hvorofr.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Morromann skrev (2 minutter siden):

Gode gud. Det er visst ikke ende på elendighet og elendighets elendighet her inne. Jerg tror nå faktisk fullt ut at det er et par stykker her inne som ikke ønsker at pandemien skal ta slutt. De leter aktivt etter de verste scenariene og repeterer dem i det uenedelige hver eneste dag. Det er det eneste som betyr noe; jakten på elendigheten og de verste scenariene. Denne tråden mistet sin veri for lenge siden og har blitt et ekkokammer for noen veldig få katastrofeentusiaster. Men slapp av, deres kal bli kvitt meg så dere kan sitte og fyre hverandre opp med de verste og mest destruktive scenariene dere ønsker.

Men det må være trist å ha det slik; bruke så mye av døgnets våkne timer på å aktivt lete frem og tenke ut de aller aller aller verste marerittscenariene fra helvete. Skulle likt å vite hvorofr.

Tror det her er hundrede gangen du annonserer din fratreden fra denne tråden siste 7 dager. Vi må få lov til å diskutere alle scenarier selv om de ikke passer med ditt drømmescenearie. Det er bare å ignorere denne tråden. Det vi skriver her påvirker ikke virkeligheten på noen som helst måte.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (3 minutter siden):

Tror det her er hundrede gangen du annonserer din fratreden fra denne tråden siste 7 dager. Vi må få lov til å diskutere alle scenarier selv om de ikke passer med ditt drømmescenearie. Det er bare å ignorere denne tråden. Det vi skriver her påvirker ikke virkeligheten på noen som helst måte.

Drømmescvenariuer? Nei, fy tenk for en forbrytelse, å håpe på at ting skal gå bra og ikke aktivt lete frem de aller aller aller aller verste scenariene. Og nei; det er ikke spesielt deg jeg sikter til. Jeg tror du vet hvem jeg sikter til her inne som er så fullstendig over the top i denne katastrofeentusiasmen at jeg lurer seriøst på hva grunnen er.

Og igjen; hvis dere er redd for at jeg skal sørge for at dette ikke blir et ekkokammer for katastrofe og elendighet så slapp av, jeg lover å ikke bli her lenge. Snart er det ferie og camping i det grønne. Håper det ikke er flust av folk der ute, ikke fordi jeg tror skogen er full av corona, men fordi det ødelegger idyllen da. Villmarka ble vell mye fyllt opp i fjor fordi folk ikke kunne dra på den årlige sydenturen. Men da slipper dere meg og  ekkokammeret kan få være i fred med katastrofetenkingen.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Just now, Morromann said:

Drømmescvenariuer? Nei, fy tenk for en forbrytelse, å håpe på at ting skal gå bra og ikke aktivt lete frem de aller aller aller aller verste scenariene. Og nei; det er ikke spesielt deg jeg sikter til. Jeg tror du vet hvem jeg sikter til her inne som er så fullstendig over the top i denne katastrofeentusiasmen at jeg lurer seriøst på hva grunnen er.

Bertoz? Du själv? Hapi70?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Abid Raja frykter hets - sier likevel ja til vaksinen

Kulturminister og Venstre-nestleder Abid Raja (45) er redd for å få gjennomgå i sosiale medier, men har bestemt seg for å si ja til tilbudet om å få coronavaksinen nå.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/QmGab8/abid-raja-frykter-hets-sier-likevel-ja-til-vaksinen

Han burde ta den folk med bakgrunn fra Pakistan har mye høyere risiko for smitte og innleggelse på sykehus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

Bertoz? Du själv? Hapi70?

Hvorfor slår du meg i harkorn med konspirasjonsteorietikerne. Hapi er ikke her inne en gang? Jeg har fulgt reglene til punkt og prikke i over et år nå jeg, jeg er ikke anti-vaxxer, jeg skal ta vaksinen, jeg har ikke vært i utlandet. Men er det fordi jeg ikke dyrker katastrofescenarier at jeg må slås i hartkorn med konspigjengen?

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Morromann said:

Hvorfor slår du meg i harkorn med konspirasjonsteorietikerne. Hapi er ikke her inne en gang? Jeg har fulgt reglene til punkt og prikke i over et år nå jeg, jeg er ikke anti-vaxxer, jeg skal ta vaksinen, jeg har ikke vært i utlandet. Men er det fordi jeg ikke dyrker katastrofescenarier at jeg må slås i hartkorn med konspigjengen?

Dere alle kommer med katastrof scenarior om och om igen. Du verkar ju för eksempel väldigt rädd för att det ska bli lockdowns i all framtid. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (2 minutter siden):

Dere alle kommer med katastrof scenarior om och om igen. Du verkar ju för eksempel väldigt rädd för att det ska bli lockdowns i all framtid. 

Jeg nei. Jeg vet at politikerne har mer vett til at de kommer til å gjøre det. De har jo økonomer de lytter til også.

Lenke til kommentar
Sitat

Tirsdag kveld ble det registrert 10 nye smittetilfeller av korona i Larvik kommune, og tidligere på dagen ble det også registrert ti nye tilfeller. Nå er det klart at det siste døgnet har ført med seg til sammen 37 tilfeller av koronasmitte i kommunen.

https://www.op.no/korona/pandemi/thor-heyerdahl-vgs/17-nye-smittetilfeller-i-larvik-vi-forventer-flere-utover-dagen/s/5-36-1085974

Blir vel 5A i Vestfold ganske kjapt. 5B kun i Larvik og Grenland nå.

Endret av Kryptodebunker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...