Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pc Lynet skrev (1 minutt siden):

Du kan få blodforgiftning av en Blodprøve hvis du skal krisemaksimere maks 😋

Uff ikke si sånt😅

Eneste sprøyten jeg sikkelig misliker er den hos tannlegen alt annet går helt fint.

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (Akkurat nå):

Serøst, hehe. Mere bivirkninger med vaksine, hehe.

Ja for at immunforsvaret ditt skal bli klart må du bli litt syk. Mye bedre enn fullt syk av korona med tap av smak i ukesvis og lungeskader. 

DaniNichi skrev (Akkurat nå):

Uff ikke si sånt😅

Eneste sprøyten jeg sikkelig misliker er den hos tannlegen alt annet går helt fint.

Ikke noe særlig det nei. Mikroskopisk sjanse for alvorlig bivirkning av Pfizer og Moderna. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, DaniNichi said:

Uff ikke si sånt😅

Bare vent til de kommer med en diger metall hestesprøyte med megalang nål som de skal sette ned mellom halsen og kragebenet for å finne en dypt begravet nerve som går ut i armen :D

Du skjønner at det er litt "alvor" når de ber 2 mann holde deg nede haha.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Bare vent til de kommer med en diger metall hestesprøyte med megalang nå som de skal sette ned mellom halsen og kragebenet for å finne en dypt begravet nerve som går ut i armen :D

Husker når man skulle ta bcg tror jeg det var på ungdomskolen og folk faktisk svimte av.

Man trodde det var en urban myth inntil man faktisk så noen falle i bakken😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Han tar to naboland, med likt klima og relativt store kulturelle likheter, ett med gode solide tiltak og et uten. Ingen land er bedre for Norge å sammenligne seg med enn Sverige om en skal sammenligne Tiltak vs ingen tiltak. 

OK. Da kan jeg sammenligne California med Florida for å komme til motsatt konklusjon.

Lenke til kommentar
Morromann skrev (20 minutter siden):

Hvis alle, eller de fleste skal tenke som deg kommer vi oss aldri ut av denne driten med evig nedstenging og avstandstvang og munnbindtvang og så videre. Vaksinen er veien UT av dette helvetet og om man ikke tar fordi man satser på at de fleste andre tar blir man på en måte en gratispassasjer som nyter fruktene av andres offer. Jeg har veldig lite til overs for en slik holdning.

Nyter fruktene? Man risikerer selv å bli syk dersom man ikke er vaksinert. Selv kan du ta vaksinen - hva er det du frykter fra de uvaksinerte?

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Pc Lynet said:

Ja for at immunforsvaret ditt skal bli klart må du bli litt syk. Mye bedre enn fullt syk av korona med tap av smak i ukesvis og lungeskader. 

Hehe. Har ikke hatt influensa, heller ikke tatt den sprøyten. C19 må jeg ta får å får reise og andre ting. Vaksine pass. Jaja, blir tvang da. hehe.

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (Akkurat nå):

Hehe. Har ikke hatt influensa, heller ikke tatt den sprøyten. C19 må jeg ta får å får reise og andre ting. Vaksine pass. Jaja, blir tvang da. hehe.

vaksinesertifikatet blir trolig en midlertidig greie internt i norge for å kunne åpne opp litt mer for de som er vaksinerte og holde liv i næringer uten å risikere store nye utbrudd, når et vist antall blir vaksinerte så blir de nok ikke brukt lenger internt i landet. I forhold til utenlandsreiser har norge ingenting de skulle sagt, her må en bare enkelt å greit følge reglene til det landet du reiser til, og med høy sannsynlighet kan du glemme å reise til veldig mange land de neste par årene med mindre du tar vaksinen, slik er bare den harde realiteten :) 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (7 timer siden):

Pfizer og Moderna for alle. 

Det er vel ganske likegyldig for situasjonen i India om dei får PZ eller AZ. Problemet er fyrst og fremst mangel på vaksinefabrikkar og ingrediensar, samt at land som UK og USA har hatt eksportrestriksjonar på både vaksiner og ingrediensar med tanke på å få vaksinert si eiga befolkning fyrst.

Men dersom dette initiativet kan føre til billegare vaksiner til utviklingsland vil det uansett vere eit viktig bidrag for å få vaksinert store deler av befolkninga i fattige land.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min kommune opplyser no at dei har sendt ut sms til alle i risikogruppe 4, så då vil vel desse ha fått bestilt time innan skeivfordelinga blir auka. Dermed blir det dei med underliggjande sjukdommar (risikogruppe 5-7) som evt. må vente enno lenger til fordel for friske folk i Oslo og andre utsette område. Ein er trass alt komne langt når alle over 65 samt folk med kreft osv. snart vil ha fått sitt fyrste stikk, men det finst andre kommunar som er blitt hengande enno lenger etter enn min.

Eg meiner at ein no bør gå for sterk skeivfordeling til område med stor smitterisiko. Men betingelsen er at kommunar der ein ikkje er ferdig med risikogruppene får halde fram i minst same tempo som no. Kommunane som ligg lengst etter må prioriterast, og det må setjast ein dato (f.eks. 1/6), der alle som er i risikogruppene skal ha fått tilbod om fyrste stikk, uavhengig av adresse. Eg er lei av alt snakket om gjenopning, vaksinepass og festivalar, samstundes som Vestland og Sogn og Fjordane får stadig meir farge på smittekartet til VG. Eg håpar difor at regjeringa har ryggrad til å vedta dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...