Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]

Simen1

Anbefalte innlegg

Får høre mye rart av korona politiet her. At jeg klager, Gir faen og er vaksinemotstander. Jeg lever mest mulig som normalt, relativt lite å klage over. Men det virker som andre klager over den friheten man kan ha uten å ha annet forhold til korona enn fra dagsrevyen.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitat

JUSTISMINISTEREN OPPFORDRER TIL NORSK SOMMERFERIE

Mange har øynet håp om utenlandsferie i sommer. Men justisminister Monica Mæland (H) er tydelig på at du ikke bør legge slike planer nå.

– Jeg ville nok ikke anbefale å planlegge ferie i utlandet i juni. Men det er UD som gir reiseråd, og vi vil jo se hen til både smittesituasjon i Europa og resten av verden. Men jeg ville ikke ha planlagt for det, sier Mæland til TV 2.

Sommeren bør brukes på norgesferie, oppfordrer Mæland.

– Vi oppfordrer nordmenn til å feriere i Norge, og det så vi at de gjorde i fjor. Foreløpig er det et stykke fram til at vi kan ønske turister velkommen tilbake Norge, dessverre. 

🌞👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Abigor skrev (3 minutter siden):

Får høre mye rart av korona politiet her. At jeg klager, Gir faen og er vaksinemotstander. Jeg lever mest mulig som normalt, relativt lite å klage over. Men det virker som andre klager over den friheten man kan ha uten å ha annet forhold til korona enn fra dagsrevyen.

Det friheten har du fordi vi andre ofrer vår for å bringe smittetrykket nedover. Du snylter på våre gode gjerninger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Pc Lynet said:

Det friheten har du fordi vi andre ofrer vår for å bringe smittetrykket nedover. Du snylter på våre gode gjerninger. 

Haha. Ingen har ofret noe for min frihet. Den tar jeg all æren for selv takk. Slutt å tro at alle andre enn meg er hovedpersonene i universet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Abigor skrev (5 minutter siden):

Haha. Ingen har ofret noe for min frihet. Den tar jeg all æren for selv takk. Slutt å tro at alle andre enn meg er hovedpersonene i universet.

Hvorfor tror du at det ikke er korona der du bor? Det er fordi vi andre har fulgt smittevernreglene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke så enkelt. Mange her jeg bor er, slik de ville blitt karakterisert her, egoistiske snyltende vaksinemotstandere. Ingen maske. Klemmer de man er glad i. Går på konsert og drikker på byen. Besøker hverandre så mye og mange man vil. Likevel er corona bare noen man ser på tv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg sier at jeg forventer av andre det samme som jeg forventer av meg selv så ser jeg på andre som ubdermennesker? Den var ny. Og hva skjedde med SUV'en egentlig, ble du påkjørt?

Hvis du ønsker at folk skal isolere seg kan du takke meg. Jeg har ingen kontakt med de som isolerer seg, har ikke vært smittet og ikke smittet noen.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (5 minutter siden):

Det er ikke så enkelt. Mange her jeg bor er, slik de ville blitt karakterisert her, egoistiske snyltende vaksinemotstandere. Ingen maske. Klemmer de man er glad i. Går på konsert og drikker på byen. Besøker hverandre så mye og mange man vil. Likevel er corona bare noen man ser på tv.

Sitat

Disse norske kommunene har foreløpig ingen registrerte smittetilfeller:

Nissedal (Vestfold og Telemark)

Åseral (Agder)

Utsira (Rogaland)

Kvitsøy (Rogaland)

Modalen (Vestland)

Leka (Trøndelag)

Namsskogan (Trøndelag)

Røyrvik (Trøndelag)

Rindal (Trøndelag)

Hattfjelldal (Nordland)

Røst (Nordland)

Kåfjord (Troms og Finnmark)

https://www.nrk.no/rogaland/ett-ar-med-korona_-disse-kommunene-i-norge-har-ikke-hatt-smitte-1.15408703

Da er du utrolig heldig. Ikke ødelegg statistikken. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg sier at jeg forventer av andre det samme som jeg forventer av meg selv så ser jeg på andre som ubdermennesker? Den var ny. Og hva skjedde med SUV'en egentlig, ble du påkjørt?

Du er anarkist. Alle må klare seg selv. Det går ikke i virkeligheten kun på film og tv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, jeg ødelegger ikke statistikken. Det er det de smittede som gjør.

Hvis du oppfører deg som før koronaviruset er der bare ett tidsspørsmål før hele Kåfjord er smittet. 

Abigor skrev (2 minutter siden):

Nå er jeg anarkist også. Hver gang en anklage ikke biter på så kommer det en ny merkelapp. 🤣

Forstår jo det ut i fra de lite gjennomtenkte tingene du skriver her. 

Endret av Pc Lynet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En motgående SUV kom inn i min kjørebane i en 80 sone, front mot front i 80 km/t, jeg ble fraktet fra stedet i helikopter og rett på intensiven. Hadde vi kjørt på med et helt åpent samfunn og latt smitten løpe fritt hadde nok ikke Ålesunds begrensede intensiv kapasitet klart å ta meg imot, grunnet den ville vært full, og sjansen for at jeg ikke kunne sitte her og skrive i dag ville vært mye høyere. Min mening er at folk som inntar holdninger om at andre ikke skal måtte ofre noe for å ivareta risikogruppene så godt som mulig, men heller ber de isolere seg ser på oss som undermennesker som ikke vært å ofre noe for, så jeg må ærlig si at jeg blir litt provosert av å lese slik retorikk, men prøver å holde meg saklig i debatten i så stor grad som jeg makter. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ok, trist å høre. Misforsto siden denne diskusjonen handlet om korona og forventet at du ble smittet av de som kjørte SUV'en. For sent til å lese skikkelig. Vi diskutere tydeligvis ikke det samme så lykke til videre.

Hilsen en snyltende egoistisk anarkistisk overmenneskelig vaksinemotstander.

Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at risikogruppa inneholder mer en gamle som har levd ett liv og folk i sine siste faser av livet. Hvem som helst kan finne seg i en situasjon hvor de selv havner i risikogruppa, om det så er ulykker, sykdom eller andre tilfeldigheter, og en har tidligere inntatt en holdning om at de med risiko for alvorlig sykdom bare kan stenge seg inne og håpe på at dette går over, møter en fort seg selv litt i døra, bokstaveligtalt. Jeg tror ikke det er mange som befinner seg i risikogruppa som har samme holdningen vertfall, med mindre en befinner seg i noen form for konspirasjons fringe som ikke tror på pandemien er reell that is. Jeg tenker det er greit å vertfall ha litt bakhodet samtidig som en syns lockdown tiltak, regler og anbefalinger er kjedelige. 

• Liker 6
Lenke til kommentar

Konspiraajonsteoretiker mangler, har ikke fått den før. Når skrev jeg bare at gamle er i risikogruppe? Mener bestemt at jeg spesifiserte det motsatte. Det spiller tydeligvis ikke noen rolle hva jeg sier, folk anklager meg for hva som helst uansett. Hyggelig å diskutere med korona politiet.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konspiraajonsteoretiker mangler, har ikke fått den før. Når skrev jeg bare at gamle er i risikogruppe? Mener bestemt at jeg spesifiserte det motsatte.

Jeg kalte deg ikke på noen måte en konspirasjonsteoretiker, nå går du bare aktivt inn for å prøve å svartmale meg, enten må du lese hva jeg skriver skikkelig eller begynne å se litt på din egen debatt teknikk. Jeg adresserer heller ikke deg direkte, jeg prøver bare å komme med mine synspunkter rundt den pågående diskusjonen fra en som selv er i risikogruppa, som det norske folk har ofret mye for å holde i live gjennom dette her :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er frisk og ser ikke stort behov for å isolere meg. Om jeg plutselig fikk behov for å isolere meg ville jeg gjort det. Du valgte selv å være i trafikken, alle vet at det medfører risiko. Noen hopper i fallskjerm, dykker, kjører motorsykkel eller røyker. Likevel gjør de det. Også under korona.

Om du ikke ønsker korona vil jeg anbefale deg å isolere deg. Men det får bli sitt valg. Uansett kommer hverken jeg eller noen jeg kjenner til å smitte deg. Så du får bekymre deg over andre og ikke meg. Jeg sier ikke hva andre skal og ikke skal. Jeg sier at ingen andre bestemmer over meg.

Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...