Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]

Simen1

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Salvesen. said:

Skremmende at helsepersonell på ett stort sykehus som Haukeland driver med slike konspirasjonsteorier. Tipser Haukeland jeg.

Noen burde heller tipse moderator om ditt innlegg

Så det er altså en konspirasjonsteori å påvise at veldig få mennesker faktisk dør av covid i Norge nå? Vi ligger på 1-2 døde pr dag. I en normal influensasesong så ligger vi på 3-4 døde. Uten tiltak ville selvsagt tallene vært forskjellige men det er et faktum at få dør uansett hva du håper eller tror på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pc Lynet skrev (9 minutter siden):

Så lenge vi ikke stenger barnehager og skoler vil smitten bestå.

Det der er så utrolig fucka at jeg ikke har ord.

Barnehager og skoler har vært stengt siden fredag og blir stengt fram til tirsdag 6. april. 

Hvor lenge vil du stenge? Hvorfor ikke bare legge ned alt? Alle må være hjemme med barna og få borgerlønn. Hadde vært godt for legene og intensivsykepleierene å slippe å behandle covid idiotene.

Jeg er anti-voxer, hater carnauba.

Lenke til kommentar
scuderia skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hvilke mareritt du har men ja, smitten vil gå ned nå som sommeren og varmen kommer. Og når flere og flere blir vaksinert så vil flokkimmunitet kunne oppnås relativt raskt. 

Din påstand om at sommer eller vinter ikke har noe å si er en påstand som strider mot all vitenskap vi har om dette viruset, mutasjon eller ei. Igjen, din optimisme er inspirerende.

Hittil har sesong veldig lite å si. Eneste grunnen til at vi gikk klar her i Europa sommeren 2020 er at vi hadde nedstegning våren 2020. Uten den ville vi hatt mye smitte også på sommeren. Det fikk USA som åpnet opp for tidlig i april 2020.

US_tilfeller.jpg.5342d9f25c7ea1dcfa3d9317166bd30b.jpg

Lenke til kommentar
Groovy Gorilla skrev (1 minutt siden):

Barnehager og skoler har vært stengt siden fredag og blir stengt fram til tirsdag 6. april. 

Hvor lenge vil du stenge? Hvorfor ikke bare legge ned alt? Alle må være hjemme med barna og få borgerlønn. Hadde vært godt for legene og intensivsykepleierene å slippe å behandle covid idiotene.

Jeg er anti-voxer, hater carnauba.

Stenger vi ned landet igjen ut april er mye gjort.

Lenke til kommentar
scuderia skrev (4 minutter siden):

Så det er altså en konspirasjonsteori å påvise at veldig få mennesker faktisk dør av covid i Norge nå? Vi ligger på 1-2 døde pr dag. I en normal influensasesong så ligger vi på 3-4 døde. Uten tiltak ville selvsagt tallene vært forskjellige men det er et faktum at få dør uansett hva du håper eller tror på.

Forstår du ikke at dødsfall kommer ført 3-4 uker etter at folk er smittet? Nå har vi hatt daglige smittetall på rundt 1000 nye tilfeller hver dag i 14 dager.

• Liker 2
Lenke til kommentar
scuderia skrev (4 minutter siden):

Det må du gjerne gjøre, tror ikke mine innlegg til han bryter mot reglene på diskusjon.no. mens hans innlegg bryter mot interne regler på Haukeland og landets sikkerhet.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Pc Lynet said:

Hittil har sesong veldig lite å si. Eneste grunnen til at vi gikk klar her i Europa sommeren 2020 er at vi hadde nedstegning våren 2020. Uten den ville vi hatt mye smitte også på sommeren. Det fikk USA som åpnet opp for tidlig i april 2020.

US_tilfeller.jpg.5342d9f25c7ea1dcfa3d9317166bd30b.jpg

Altså, du drar frem en graf som viser enorm sesong variasjon og påstår at den bekrefter ditt syn om at sesong ikke har noe å si for dette viruset? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
scuderia skrev (5 minutter siden):

Hvor mange dør av influensa i lik beredskapsnivå som vi har nå? For dette glemmer du helt. Hadde vi droppet tiltak hadde langt mer enn 1-2 dødd av covid... Se mot sverige nesten 1 av 50. Så, hvordan var det igjen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
20 minutes ago, ilalo said:

igjen, hadde du lest hva som ble sagt så sier jeg
jeg er selv vaksinert, som helsefagarbeider så takket jeg ja til vaksinen

Jobber på Haukeland

sitter nok mer en god del mer info enn hva du og de fleste her som kun spekulerer gjør 😘 

Portør? De har fått vaksine. Ikke ondsinnet ment, portører er viktige på et sykehus.

En portør transporterer pasienter, medisiner og utstyr på sykehus eller behandlingsinstitusjoner. Portørfaget er nå et yrkesfaglig tilbud på videregående skole, der man kan velge faget dersom man er elev ved ambulansefag, helsefagarbeider eller helseservicefag

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Salvesen. said:

Det må du gjerne gjøre, tror ikke mine innlegg til han bryter mot reglene på diskusjon.no. mens hans innlegg bryter mot interne regler på Haukeland og landets sikkerhet.

Nå finner du bare opp ting.. 

Men prøv gjerne å dokumenter at innleggende strider mot "interne regler på Haukeland".. og enda morsommere.. at en diskusjon på dette forumet truer "landets sikkerhet"..   

• Liker 3
Lenke til kommentar
scuderia skrev (1 minutt siden):

Nå finner du bare opp ting.. 

Men prøv gjerne å dokumenter at innleggende strider mot "interne regler på Haukeland".. og enda morsommere.. at en diskusjon på dette forumet truer "landets sikkerhet"..   

Sist jeg sjekket har en taushetsplikt på sykehuset. Og personen baserer sine meninger på pasientene han møter på sykehuset. Om det er på kanten eller strider i mot blir opp til helse-bergen å vurdere. 

Lenke til kommentar
57 minutes ago, ilalo said:

Hvor er de unge i respirator og døende her i landet du snakker om? 
Det var 1 ungdom i respirator her og vedkommende hadde problemer med lungene fra før av

Du ser ikke friske folk i respirator, av de som har vært det her, så har alle vært eldre med en del underliggende sykdommer 
fleste har hatt problemer med lungene fra før av 

Dette er også beviselig feil. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Da Bøhler fikk telefonen, kastet han seg på sykkelen for å ta vaksinen: – Vi skylder dem det
https://www.ao.no/da-bohler-fikk-telefonen-kastet-han-seg-pa-sykkelen-for-a-ta-vaksinen-vi-skylder-dem-det/s/5-128-74837

Sitat

Stortingsrepresentanten Jan Bøhler (Sp) fikk mulighet til å ta koronavaksine på kort varsel tirsdag kveld. Nå oppfordrer han andre Oslo-borgere til å være beredt for å bidra i dugnaden.

Politikeren beskriver at han på kort varsel fikk spørsmål om han kunne komme for å ta vaksinen på Alna vaksinesenter tirsdag kveld.

Grunnen er doser til overs som har kort holdbarhet etter at de er tatt inn i sprøytene. Hvis noen for eksempel ikke får møtt opp til timen, trengs det folk som kan komme raskt for å ta vaksinen i tide.

Bøhler forteller at han hoppet på sykkelen og kom seg til vaksinesenteret på 20 minutter slik at han rakk fram i tide.

– Skylder dem det

– Jeg synes det var veldig flott å se hvordan de jobber og står på der. Det må være veldig krevende å jobbe fra 09 til 22 og ofre påsken. Da synes jeg vi skylder dem det å gjøre alt vi kan for å bli vaksinert når de er klare, sier Jan Bøhler til Avisa Oslo tirsdag kveld.

Han legger til viktigheten av dugnaden mot pandemien ved å la seg vaksinere. Videre oppfordrer han at alle som kan, stiller på kort varsel dersom muligheten byr seg.

Bøhler er 69 år gammel og innenfor gruppen som skal tilbys vaksinen i disse dager.

– Men jeg hadde ikke trodd at jeg skulle få tilbudet så tidlig siden jeg er sprek, frisk og rask.

Pågangen tar helt av. Titalls tusen har nå meldt seg klare for å ta vaksinen
https://www.ao.no/pagangen-tar-helt-av-titalls-tusen-har-na-meldt-seg-klare-for-a-ta-vaksinen/s/5-128-74284
Oslo kommune har åpnet opp for at alle som vil ta koronavaksinen kan registrere seg på nett.Tirsdag morgen hadde 4000 Oslo-folk fylt ut skjemaet. Gjennom tirsdagen har pågangen eksplodert og 65.000 har registrert seg.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Salvesen. said:

Hvor mange dør av influensa i lik beredskapsnivå som vi har nå? For dette glemmer du helt. Hadde vi droppet tiltak hadde langt mer enn 1-2 dødd av covid... Se mot sverige nesten 1 av 50. Så, hvordan var det igjen?

Klarer du ikke å lese?  -> " Uten tiltak ville selvsagt tallene vært forskjellige"

Ok.. med teskje.. I Norge i dag, med de tiltakene vi har, dør det færre mennesker nå enn under en vanlig influensasesong. Dette er fakta men av en eller annen grunn fortsetter du å trolle..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (2 minutter siden):

Stenger vi ned landet igjen ut april er mye gjort.

Og når neste bølge med arbeidsinnvandring skjer? Karantene hotell er ikke noe permanent løsning.

Hva med alle de som kommer fra Sverige og Finland som kun trenger å teste seg en gang pr uke og ikke ved ankomst? De er aldri i noe karantene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...