Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]

Simen1

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Glassmaneten said:

Synes mediene driver med for lite skremselspropaganda, for å sette det litt på spissen. Når VG skriver at «Oslo har synkende smittetrend», tror jeg at det kan gjøre at folk slapper av for mye. Og dermed ikke er forberedt på hva som kan komme i kjølvannet av Påskeferien.

Når det gjelder dødsfall, så tror jeg enormt mange i Norge vi være døende av Covid. - Ikke nå mens de er syke, men senere, ti år før tiden pga alle skadene kroppen har fått. Men de fleste ser ut til å være overbeviste om at så lenge de ikke dør under sykdommen, så er alt greit. «Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere» liksom. Niks.

på lik linje med de som evt tar en vaksine mener du? 
som de mest sannsynlig må ta 1-2 ganger i året fremover? 

Ren synsing så klart 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Salvesen. said:

Det har vell vært ca 20 "barn" innlagt den siste perioden nå. Og det er kun fra britisk mutasjon. De andre er verre og vill føre til flere slike tilfeller om vi ikke sørger for at de ikke får fotfeste.

Kilde på dine påstander takk. Meg bekjent er dey mange som har dødd av covid uten kjent sykdomshistorie... Men det er selvfølgelig ett fåtall men økende ved nye mutasjoner

kilder på min påstand? 
Du tror sykehuset går ut med info om hver enkelte person som har vært innom med covid osv? 

Jeg kan kun kommentere det jeg selv opplever på jobb da jeg som sagt selv jobber der 

Om du tror på det eller ei er da meg likegyldig da jeg selv er midt "oppi driten" 

Lenke til kommentar
ilalo skrev (2 minutter siden):

kilder på min påstand? 
Du tror sykehuset går ut med info om hver enkelte person som har vært innom med covid osv? 

Jeg kan kun kommentere det jeg selv opplever på jobb da jeg som sagt selv jobber der 

Om du tror på det eller ei er da meg likegyldig da jeg selv er midt "oppi driten" 

Greit å skrive det når du deler info at det er ditt intrykk av saken. Hva gjør du på sykehuset, vasker golvet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Salvesen. said:

Greit å skrive det når du deler info at det er ditt intrykk av saken. Hva gjør du på sykehuset, vasker golvet?

Skulle nesten tro du ville fornærme meg der 
som om det er en uting om man hadde vært en renholder 
Helsefagarbeider, takk 

Tenker jeg avslutter der med deg 

• Liker 2
Lenke til kommentar
ilalo skrev (Akkurat nå):

Skulle nesten tro du ville fornærme meg der 
som om det er en uting om man hadde vært en renholder 
Helsefagarbeider, takk 

Tenker jeg avslutter der med deg 

Var ingen fornemmelse, men ved å lese hvordan du debatterer så ser det ikke ut som du har innsyn i helsefaget og derav drev med noe annet.

Men ja, avslutt gjerne. Det er nok best for alle.

• Liker 3
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Glassmaneten said:

Synes mediene driver med for lite skremselspropaganda, for å sette det litt på spissen. Når VG skriver at «Oslo har synkende smittetrend», tror jeg at det kan gjøre at folk slapper av for mye. Og dermed ikke er forberedt på hva som kan komme i kjølvannet av Påskeferien.

Når det gjelder dødsfall, så tror jeg enormt mange i Norge vi være døende av Covid. - Ikke nå mens de er syke, men senere, ti år før tiden pga alle skadene kroppen har fått. Men de fleste ser ut til å være overbeviste om at så lenge de ikke dør under sykdommen, så er alt greit. «Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere» liksom. Niks.

Media går etter klikks.. og ingenting får så mye klikks som katastrofe eller jubel overskrifter. Og være journalist i dag er som å være en blogger.. klikk horer alle sammen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
ilalo skrev (14 minutter siden):

antivaks? 
jeg er selv vaksinert, så den påstanden kan du stryke 
takk

Att du har fått en eller flere vaksiner gjør ikke at du ikke kan være anti-vax. Synspunktene du har fremmet her er anti-vax og det er det jeg har påpekt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
scuderia skrev (48 minutter siden):

Ahhh du er så deilig optimist :)

Kurven har flatet ut og med påsken vil all smitte på VGS og andre skoler falle dramatisk. Dette sammen med at varmen kommer pluss vaksinering, som hjelper både mot sykdom og å smitte, vil dette ordne seg helt fint. Du må nok dra til Kina el. om du ønsker å oppleve ditt etterlengtede portforbud.

Keep on dreaming. Det vil ikke hjelpe med varme og flere folk utendørs med den britiske mutasjonen. Den klarer fint å spre seg utendørs også. Mutasjonene binder seg lettere til cellene våre i nesa og hals. Derfor krever de en mindre virus mengde for å gjøre det syk. Ergo smitter viruset lettere.

Så lenge vi ikke stenger barnehager og skoler vil smitten bestå.

ok67 skrev (8 minutter siden):

Plussartikkel i Adressa

Dørselgarar (frå Romeriket) på oppdrag frå Sector Alarm kjem rett frå flyet på Værnes og går frå dør til dør i Trondheimsområdet.  

https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2021/03/31/Dørselgere-flys-inn-fra-smitteområder-Selgeren-kom-rett-fra-flyplassen-23736116.ece

Det der er så utrolig fucka at jeg ikke har ord.

• Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Pc Lynet said:

Hvor i landet jobber du? Ålesund? Det kan ikke være her på Østlandet iallefall. Eller så er du en av de taper antivax folkene som later som at de har innside info fra sykehusene.

igjen, hadde du lest hva som ble sagt så sier jeg
jeg er selv vaksinert, som helsefagarbeider så takket jeg ja til vaksinen

Jobber på Haukeland

sitter nok mer en god del mer info enn hva du og de fleste her som kun spekulerer gjør 😘 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sitat

Åtte nye smittetilfeller – barnehageavdeling satt i karantene

Tirsdag ble det registrert åtte nye tilfeller av koronavirus, melder Sandefjord kommune. Sju av dem som testet positivt har kjent smittevei.

To barnehager i kommunen har tilknytning til de positive prøvene.

– Ved Sole barnehage, avdeling Store Sole, er 20 ansatte og 39 barn satt i karantene. I tillegg er en gruppe med 40 barn satt i ventekarantene, skriver kommunen.

En kohort med 16 barn og fire ansatte i Modalen barnehage er også satt i ventekarantene.

Kommunen opplyser at ventekarantene kan avsluttes dersom nærkontakt til smittet tester negativt.

Sitat

Nå øker imidlertid også smitten i Telemark, og da spesielt Grenland. Av fylkets 70 nye smittetilfeller det siste døgnet, var 31 i Telemark. Hele 19 av disse igjen var i Skien. Det skriver Telemarksavisa.

Sitat

I Tønsberg er 18 personer bekreftet smittet denne uka. 12 av smittetilfellene kom tirsdag.

I Færder er det totalt 6 smittetilfeller denne uka. Det ble meldt om 5 nye tilfeller tirsdag.

Lenke til kommentar
ilalo skrev (1 minutt siden):

Jobber på Haukeland

sitter nok mer en god del mer info enn hva du og de fleste her som kun spekulerer gjør 😘 

Da får du vel litt å gjøre etter påske.

Sitat

39 nye smittetilfeller i Bergen

R-tallet i opptaksområdet til Helse Bergen er nå på 1,3.

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/JJ8q98/39-nye-smittetilfeller-i-bergen

• Liker 1
Lenke til kommentar
ilalo skrev (2 minutter siden):

Jobber på Haukeland

Skremmende at helsepersonell på ett stort sykehus som Haukeland driver med slike konspirasjonsteorier. Tipser Haukeland jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Pc Lynet said:

Keep on dreaming. Det vil ikke hjelpe med varme og flere folk utendørs med den britiske mutasjonen. Den klarer fint å spre seg utendørs også. Mutasjonene binder seg lettere til cellene våre i nesa og hals. Derfor krever de en mindre virus mengde for å gjøre det syk. Ergo smitter viruset lettere.

Så lenge vi ikke stenger barnehager og skoler vil smitten bestå.

Det der er så utrolig fucka at jeg ikke har ord.

Jeg vet ikke hvilke mareritt du har men ja, smitten vil gå ned nå som sommeren og varmen kommer. Og når flere og flere blir vaksinert så vil flokkimmunitet kunne oppnås relativt raskt. 

Din påstand om at sommer eller vinter ikke har noe å si er en påstand som strider mot all vitenskap vi har om dette viruset, mutasjon eller ei. Igjen, din optimisme er inspirerende. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...