Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]

Simen1

Anbefalte innlegg

Så da ble det altså innført noen regler uten noe egentlig reell effekt, en hau med anbefalinger ingen kommer til å følge og en fullstendig fornektelse for at en faktisk har nødt å stenge ned skoler og barnehager for å få smitten til å gå ned. Jaja, tut å kjør!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ca5c4...88c
  • Innendørs idrett forbys med unntak av for profesjonelle utøvere

Betyr dette stenging av treningssenter?

Anonymous poster hash: ca5c4...88c

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (15 minutter siden):

Kun Kjøpesenter i egen kommune.

Ikkje alle kommunar har kjøpesenter. I min kommune har vi eitt, men om vi skal ha kaffitraktar, kjøleskåp eller tv må vi til nabokommunen.

Mange stader følgjer heller ikkje folk sitt bevegelsesmønster kommunegrensene, og det kan vere kortare veg til kjøpesenteret i nabokommunen enn til nærmaste butikk i eigen kommune.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest ca5c4...88c skrev (8 minutter siden):
  • Innendørs idrett forbys med unntak av for profesjonelle utøvere

Betyr dette stenging av treningssenter?

Treningssentre kan holdes åpent i kommuner som kun er under nasjonale tiltak og ikke ekstra strenge lokale tiltak. Men kun for egne innbyggere i kommunen. Unntak gjelder også for personer med behov for medisinsk opptrening.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

De fleste som reiser til utlandet nå reiser nok på nødvendige reiser. Jobb og foreldre som ligger for døden, nevner helseministeren. Det er allerede mange nok. Hvorfor skal noen få forlenget karantenehotelloppholdet og betale mer, mens resten går fri?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest ca5c4...88c
Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Treningssentre kan holdes åpent i kommuner som kun er under nasjonale tiltak og ikke ekstra strenge lokale tiltak. Men kun for egne innbyggere i kommunen. Unntak gjelder også for personer med behov for medisinsk opptrening.

Står dette noe sted?

Lenke til kommentar

Dette er bare tull. Folk flest kan gi akkurat like mye faen i anbefalinger i morgen som de gjorde i går uten noen form for konsekvens. 

Er puben stengt? Da drar vi med oss gjengen hjem og drikker! Kom politiet? Synd for dem! Vi har ikke gjort noe ulovlig. Det var jo bare en anbefaling 🤷‍♂️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest ca5c4...88c skrev (15 minutter siden):

Står dette noe sted?

Ikke enda, det ble nettopp sagt på pressekonferansen nå. Regjeringen.no, Helse Norge og de andre sidene blir nok oppdatert ganske snart.

EDIT, her har du det du lurer på:

Sitat

Treningssentre kan kun holde åpent for kommunens egne innbyggere. Unntak for rehabilitering, individuell trening og behandling.

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/regjeringen-innforer-strengere-nasjonale-tiltak/id2841039/

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (11 minutter siden):

Ikkje alle kommunar har kjøpesenter. I min kommune har vi eitt, men om vi skal ha kaffitraktar, kjøleskåp eller tv må vi til nabokommunen.

Mange stader følgjer heller ikkje folk sitt bevegelsesmønster kommunegrensene, og det kan vere kortare veg til kjøpesenteret i nabokommunen enn til nærmaste butikk i eigen kommune.

Da får du gjøre som mange andre er nødt til: Bestille på nett :)

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvor mange er lov å ha på besøk i eget hjem nå? Har ingen planer om besøk, men er nysgjerrig og klarte faktisk ikke finne dette på hverken VGs tiltakside eller på regjeringen.no. Eneste jeg fant var en anbefaling om maks fem gjester.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 552c6...490

Virker som mange ikke skjønner hvor alvorlig det er nasjonalt nå. Smitten er spredd i store deler av landet nå og vi ser at utbrudd blir mye større enn før. Med utvidet TISK er arbeidet med sporing og testing så mye større at det umiddelbart settes under press overalt der det vil dukke opp utbrudd. Analysekapasiteten er under press selv om den er utvidet mange ganger. Blir det utbrudd av en viss størrelse i Bergen og Trondheim nå er det krise. Ser på pressekonferansen med bekymring over at dette ikke er strenge nok tiltak. Danmark stengte hele landet i en fire-ukers periode og lykkes med å få kontrollen på B117 varianten. Tror det er eneste måten å raskt komme tilbake til en mest mulig normal hverdag. 

Anonymous poster hash: 552c6...490

Lenke til kommentar

40 000 planlegger utenlandspåske
https://www.dagbladet.no/nyheter/40-000-planlegger-utenlandspaske/73564729

Sitat

Sju av ti blir hjemme i påsken, viser en ny undersøkelse.

Regjeringen har bedt nordmenn holde seg i Norge i påsken, men en undersøkelse viser at rundt 40 000 planlegger utenlandstur. Sju av ti vil holde seg hjemme.

72 prosent svarer i Ipsos sin undersøkelse for Gjensidige at de holder seg hjemme i påsken, mens 26 prosent skal på hytta. 3 prosent av ungdommen, og like mange i gruppen med høyest inntekt, planlegger å dra utenlands.

- Ut fra myndighetenes anbefalinger er det litt rart at en god del velger å dra til utlandet, sier kommunikasjonssjef Bjarne Rysstad i Gjensidige, og legger til at tallene viser at dette gjelder rundt 40 000 nordmenn.

Spoiler

simon cowell facepalm GIF

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest ca5c4...88c
Gjest 552c6...490 skrev (2 minutter siden):

Virker som mange ikke skjønner hvor alvorlig det er nasjonalt nå. Smitten er spredd i store deler av landet nå og vi ser at utbrudd blir mye større enn før. Med utvidet TISK er arbeidet med sporing og testing så mye større at det umiddelbart settes under press overalt der det vil dukke opp utbrudd. Analysekapasiteten er under press selv om den er utvidet mange ganger. Blir det utbrudd av en viss størrelse i Bergen og Trondheim nå er det krise. Ser på pressekonferansen med bekymring over at dette ikke er strenge nok tiltak. Danmark stengte hele landet i en fire-ukers periode og lykkes med å få kontrollen på B117 varianten. Tror det er eneste måten å raskt komme tilbake til en mest mulig normal hverdag. 

Selvfølgelig er det alvorlig, for deler av Norge, regjeringen har valgt vinglepetter-metoden; dette er endring noen og femti av reglene.

Områder med høy smitte burde vært avstengt fra resten av landet, kun mat og andre nødvendigheter inn.

Lenke til kommentar

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/regjeringen-innforer-strengere-nasjonale-tiltak/id2841039/

Råd for påsken 2021 

Sosial kontakt

• Hold to meters avstand til andre bortsett fra personer i egen husstand (eller nærkontaktene til aleneboende). (nytt)
  • Bruk munnbind når det ikke er mulig å holde avstand. (nytt)
  • Vi anbefaler maks to gjester på besøk. Ha helst kontakt med de samme over tid. (nytt)
  • Alle arrangementer som det ikke er absolutt nødvendig å avholde, bør utsettes. (nytt)
  • Du bør begrense sosiale kontakter mest mulig. (nytt)

Her er det mye nytt, som jeg trodde var gammelt nytt, Jeg har en målestokk på 2 meter. Det er lang avstand. Og det går fortsatt an å innføre strengere tiltak.

Sosial kontakt à la 2021 begynner å nærme seg å sitte i hvert sitt rom og rope til hverandre gjennon munnbindene. 😷 Vi går heldigvis mot lysere og varmere tider så vi kan møtes ute istedenfor.

Endret av Subara
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 552c6...490 skrev (7 minutter siden):

KRF skjønner det ihvertfall ikke som skryter av at de har gitt bort vaksinedoser. Jeg blir så forbanna og kjenner det koker i meg. Jeg hater regjeringen nå. Før har jeg bare vært irritert men nå følger jeg faktisk hat. Rent hat.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Nedward skrev (37 minutter siden):

Dette er bare tull. Folk flest kan gi akkurat like mye faen i anbefalinger i morgen som de gjorde i går uten noen form for konsekvens. 

Er puben stengt? Da drar vi med oss gjengen hjem og drikker! Kom politiet? Synd for dem! Vi har ikke gjort noe ulovlig. Det var jo bare en anbefaling 🤷‍♂️

Jeg følger regler men anbefalinger kan regjeringen som har gitt bort en million vaksinedoser for å hype sitt eget ego stappe et sted hvor sola ikke skinner. Politiet kommer ikke når det er snakk om anbefalinger, kun regler. Det er regler for hvor mange gjester du kan ha.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 552c6...490
Morromann skrev (14 minutter siden):

KRF skjønner det ihvertfall ikke som skryter av at de har gitt bort vaksinedoser. Jeg blir så forbanna og kjenner det koker i meg. Jeg hater regjeringen nå. Før har jeg bare vært irritert men nå følger jeg faktisk hat. Rent hat.

Krf? Viss det er vaksinene vi har finansiert i bistandsbudsjettet du tenker på så kunne ikke Norge bare tatt dem. Bedre å hjelpe de fattige landa litt også så vi kan unngå flere verre mutasjoner. Pandemi betyr globalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...