Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]

Simen1

Anbefalte innlegg

Rasjonelt skrev (54 minutter siden):

Spørsmålet her er vel også hvorfor man i det hele tatt linker til Document.no en konspirasjonsside på ytterste høyre fløy.  At det ble tatt folk på Vestli i natt er dog reelt, men artikkelen inneholder fremdeles ganske mye sprøyt.  Edit - så jeg siterte feil Document.no artikkel her - den der er bare saksa fra NTB - det var den andre som ble sitert her jeg mente. 

Denne
https://www.document.no/2021/03/16/en-skandale-at-oslo-ikke-har-bygd-en-smittemur-for-lenge-siden/

Endret av William_S
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
9 minutes ago, William_S said:

En kommentar fra Document.no - en side jeg tror de aller fleste på Oslos vestkant ikke tar seriøst. 

Som såvidt jeg kan se bor på østkanten i Oslo. Og har aldri uttalt seg for eller imot reiserestriksjoner mellom landsdelene. Men greit at noen velger å lage to stråmenn samtidig, da.

Lenke til kommentar
23 minutes ago, William_S said:

Document.no burde aldri være en kilde til noe som helst.

Jaha? Fordi du ikke liker hva de skriver ?  Av og til er det ting som MSM ikke har lyst til å belyse som da andre må gjøre for dem. Som da Grande koste seg i høyet med en ung gutt som hun senere beskrev som tilbakestående.. riktignok var det Resett men saken var sann.

Document.no kommer med en ekstrem vinkling og sunn skepsis må brukes, samme som når du leser andre aviser. Alle har en agenda.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med 495 nye smittetilfeller registrert siste døgn i Oslo diskuteres det allerede flere tiltak raskt. Smitten øker nå mye i bydel Frogner, St. Hanshaugen og Sagene.

Møte i kriseledelsen: Nye tiltak diskuteres
https://www.ao.no/nyheter/korona/politikk/mote-i-sentral-kriseledelse-nye-tiltak-diskuteres/s/5-128-65742

Sitat

Det er møte i Oslos sentral kriseledelse onsdag formiddag. Avisa Oslo får vite at nye tiltak er til diskusjon.

Avisa Oslo får vite at diskusjonene i møtet i Oslos sentrale kriseledelse blant annet går ut på muligheter for å «tette hull» i tiltak, som ikke virker godt nok for å dempe mobilitet og sosiale treff blant folk.

Det er ikke sikkert det kommer noen nye, store tiltak i dag, får Avisa Oslo også vite. Diskusjonene kommer samme dag som 495 nye smittede ga en klar smitterekord i hovedstaden, samtidig som nye tiltak trådte i kraft i Oslo kommune.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (10 timer siden):

EpbKaqEWMAE_Hmo?format=jpg&name=medium

Du mener at enkelt miljøer er 100% fritatt fra å vise ansvar for egen livssiutasjon? Er det "det er alle andre enn minoritetenes egen skyld fordi samfunnet er rasistisk" igjen? Sorry, men den tror ikke jeg på. Ikke i et samfunn som Norge hvor mulightene for deltakelse i samfunnet og unngå å bo i ghettoer i aller høyeste grad og på absolutt alle omrpåder er tilstede.

PS!  Jeg leser ikke Document men er likevel grunnleggende uenig i at alle problemer i minoritetsmiljøer er fordi nordmenn er "rasistiske".

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, William_S said:

Politiet henlegger saken mot AP toppene i Bodø ser jeg nå. Hadde de gjort det samme om det var en gjeng i 20 års alderen? Tviler faktisk. 

Hmm ser at på det tidspunktet var det forbudt å være mer enn 10 samlet. De var 8 så da er det vel greit med henleggelse siden det ikke er noe de kan straffes for.. Ser ikke helt problemet

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Med 495 nye smittetilfeller registrert siste døgn i Oslo diskuteres det allerede flere tiltak raskt. 

Møte i kriseledelsen: Nye tiltak diskuteres
https://www.ao.no/nyheter/korona/politikk/mote-i-sentral-kriseledelse-nye-tiltak-diskuteres/s/5-128-65742

Her bør man kanskje ha litt is i i magen og ikke være utålmodig - tiltakene som kom mandag har ikke hatt full effekt ennå faktisk trer de ikke i kraft før i dag. 

Lenke til kommentar
scuderia skrev (2 minutter siden):

Jaha? Fordi du ikke liker hva de skriver ?  Av og til er det ting som MSM ikke har lyst til å belyse som da andre må gjøre for dem. Som da Grande koste seg i høyet med en ung gutt som hun senere beskrev som tilbakestående.. riktignok var det Resett men saken var sann.

Document.no kommer med en ekstrem vinkling og sunn skepsis må brukes, samme som når du leser andre aviser. Alle har en agenda.

Jeg liser ikke Document(som er ganske maniske i fiendebildet av muslimer generelt);  men jeg er på alle måter uenige i at det er storsamfunnets skyld at det er mye smitte i minoritetsmiljøer. Oslo er også den delen av Norge hvor integreringen fungerer dårligst; men i utkantskommuner er integreringen av innvandrere blant den beste i Europa. Vi har få problemer med ghettoer i Norge og der det er tendenser til slikt skyldes det veldig ofte manglende vilje til å ville delta i samfunnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
scuderia skrev (3 minutter siden):

Hmm ser at på det tidspunktet var det forbudt å være mer enn 10 samlet. De var 8 så da er det vel greit med henleggelse siden det ikke er noe de kan straffes for.. Ser ikke helt problemet

Selvsagt skal politiet henlegge saker når det ikke er noe straffbart forhold. Men jeg er ikke så sikker på om det hadde blitt henlagt om det var snakk om folk i 20 års alderen og ikke en fest hvor det var nestlederen i AP som var involvert. 

Endret av William_S
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, William_S said:

Selvsagt skal politiet henlegge saker når det ikke er noe straffbart forhold. Men jeg er ikke så sikker på om det hadde blitt henlagt om det var snakk om folk i 20 års alderen. 

Det hadde aldri blitt en politisak til å begynne med om det var 20-åringer. Det hadde kanskje blitt nevnt i Avisa Nordland, hvis det hadde vært støy-klager og politiet hadde rykket ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
William_S skrev (2 minutter siden):

Selvsagt skal politiet henlegge saker når det ikke er noe straffbart forhold. Men jeg er ikke så sikker på om det hadde blitt henlagt om det var snakk om folk i 20 års alderen og ikke en fest hvor det var nestlederen i AP som var involvert. 

Makta rår vet du.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, William_S said:

Men en gjeng 20 åringen kan da ikke straffes om de ikke har begått noen straffbart? Pr tidspunkt var det helt greit med inntil 10.. de var 8.. og om de var 20 åringer eller AP ledere så har ingen av dem brutt noen forskrifter. Vi lever da ikke i en politistat (enda)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...