Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]

Simen1

Anbefalte innlegg

21 minutes ago, Simen1 said:

Sverige innførte stopp i flyvninger fra UK, fra kl 16 i dag. Men det er unntak for blant annet ambunalsefly og godsfly. Det kan jo hende CLF971 frakter vaksiner eller er chartret for ambulanseoppdrag i mangel på skikkelige ambulansefly. Skulle gjerne hørt historien jeg også.

Men nå har vi jo forummedlemmer spredt over hele landet, så om vi har flaks kanskje vi har en som er i nærheten av Flesland akkurat nå og har god kikkert eller godt teleobjektiv. Det lander på Flesland om ca 7-8 minutter. Jeg er nysgjerrig!

Edit: .. og akkurat i forbindelse med landingen går flightradar24.com ned. Så nå kan spekulasjonene og konspirasjonsteoriene blomstre. :p

Sikkert bare en av helsetoppene som har vært i London og handlet julegaver og måtte rekke hjem til jul med alle venner og kjente på storhytta. :)

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

image.png.882bcc275cbea714df75f2a4ad69af76.png

Jeg sluttet å følge med på flytrafikken i sommer en gang men frem til da så jeg at den aldri var under 50% av normal trafikkmengde siden januar og det viser bare hvor lite alvorlig styresmakter tar pandemien.

Miniimum 50% flytrafikk under hele pandemien. Verden vil bedras.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (3 timer siden):

UK har vel ikke blokkert for innreise? Transport kan vel fortsatt foregå til UK. Kjedelig med enviesbillett men det kan jo ikke vare evig. Ellers så har jo en del mennesker gjennomgått sykdommen og er immun av den grunn. De burde jo kunne reise friere. Det samme med de som er vaksinert. Jeg ser for meg at immune trailersjåfører, båtmannskap og flypersonell kan bli svært ettertraktet i 2021.

Problemet med den nye uk varianten er at den har mutert spike proteinet så mye at tidligere immunitet eller vaksine ikke fungerer. 

Kommer nok flere varianter etter som viruset sprer seg. Det er derfor i alle interesse full lockdown av Europas ytre grenser og lockdown i 6 uker for å utrydde smitten. 

Det er nok for sent mutasjonen finnes nok i hele Europa. 

https://news.sky.com/story/covid-19-new-strain-found-in-denmark-netherlands-and-australia-says-who-12169262

• Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig nok har ikke avinor publisert passasjer tall for det siste halvåret. Mon tro hvorfor? Men man ser kun en 50% reduksjon i antall passasjerer mot 2019. Enkelte måneder har det vært en vesentlig større reduksjon, men det interessante er å se tallet for desember.
image.png.49796f09fcef0f68a1ebaf37d4f77b1c.png

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Jeg kunne til nød forstå et unntak for oljearbeidere, men da skal de rett i tvungen karantene på flyplassen før de flys rett ut og det samme med alle som er på plattformen før de skal i land.

Er vel heller norske oljearbeidere på vei hjem til jul fra britisk sokkel. Husker du det kansellerte flyet fra Aberdeen i morges. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...