Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]

Simen1

Anbefalte innlegg

Andre land tar mutasjonen på aller dypeste alvor og stenger flyvninger fra UK, mens Høie? Han kommer med noe fordømt f^cking p*ss om "anmode alle som kommer derfra om å teste seg". Han burde vite j*vla godt at de som ikke tester seg fra før gir forsdømt f*ckings f*en oi både testing og karantene. De hører ham ikke en gang. Norge må være verdensmestere i å konsekvengt ÅPNE for importsmitte og nå gjør de gudhjelpe meg for tredje gang. Først i mars, så i juøli og nå rett før jul. Noen burde få i gang en underskriftskampanje for Høies avgang. Jeg skriver under!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Morromann said:

Andre land tar mutasjonen på aller dypeste alvor og stenger flyvninger fra UK, mens Høie? Han kommer med noe fordømt f^cking p*ss om "anmode alle som kommer derfra om å teste seg". Han burde vite j*vla godt at de som ikke tester seg fra før gir forsdømt f*ckings f*en oi både testing og karantene. De hører ham ikke en gang. Norge må være verdensmestere i å konsekvengt ÅPNE for importsmitte og nå gjør de gudhjelpe meg for tredje gang. Først i mars, så i juøli og nå rett før jul. Noen burde få i gang en underskriftskampanje for Høies avgang. Jeg skriver under!

Dette irriterer meg like mye som tiltaksløsheten vi så i januar til mars. Hva f?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Sitat

OVER 70 LEGER HAR SAGT OPP VED LEGEVAKT I BÆRUM

Over 70 leger har nå sagt opp ved Asker og Bærum legevakt, melder Budstikka søndag. Dermed har 20 nye leger sluttet seg til de første 50 legene som sa opp på fredag.

Må være kritikkverdige forhold som gjør til at 70 leger sier opp på en gang. Et sterkere signal kan man vel ikke sende, Asker og Bærum har snart ikke legevakt, hvordan skal de få tak i 70 leger på en måned?  Masseoppsigelser i helsevesenet har jo vært en bekymring under denne pandemien.

• Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, fredrik2 said:

Man kanske inte ska vara alltfør negativ till Høie och regeringen med tanke på att Norge har minst antal døda per inbyggare i Europa?

Jeg er enig, de har ballansert ganske bra på kniven syns jeg. I motsetning til mange på forumet så opplever jeg at de aller aller fleste tar oppfordringene på alvor og begrenser seg veldig i forhold til hvordan de ellers ville levd.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Battaman skrev (32 minutter siden):

Jeg er enig, de har ballansert ganske bra på kniven syns jeg. I motsetning til mange på forumet så opplever jeg at de aller aller fleste tar oppfordringene på alvor og begrenser seg veldig i forhold til hvordan de ellers ville levd.

Enig. Tror det aller fleste er enig med deg i dette også, selv om det noen ganger ropes høyt her fra noen enkelte brukere.

Raymond Johansen: Regjeringen må vurdere å stenge grensen for reisende fra Storbritannia

Sitat

– Importsmitte dominerer nesten totalt i Norge nå. Samtidig meldes det nå om at en mutasjon av viruset er løs i Storbritannia, og den er 70 prosent mer smittsom. Den vil jeg ikke ha til Norge! Regjeringen må nå ta grep for å sikre oss, sier Johansen i et innlegg på Facebook.

– Jeg forventer at vi denne gangen har lært og klarer være føre var. Om vi følger Belgia, Nederland og de andre landene, kan vi kjøpe oss mer tid.

Allerede mandag lander det to fly fra Storbritannia på Gardermoen. Johansen tar nå på nytt til orde for obligatorisk testing ved grensene, et tiltak Arbeiderpartiet kun har hatt støtte fra Frp for å innføre. 

– Det mener jeg fortsatt regjeringen burde få på plass. Verdens helseorganisasjon oppfordrer nå medlemsland til å styrke tiltakene, sier han.

https://www.ao.no/helse/gardermoen/korona/raymond-johansen-regjeringen-ma-vurdere-a-stenge-grensen-for-reisende-fra-storbritannia/s/5-128-14130

Raymond har rett. Ni andre land har stengt. Norge bør følge på, og ikke vente på hva EU gjør for så å følge etter.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (8 timer siden):

https://www.nrk.no/norge/fhi-vil-forelopig-ikke-forby-folk-fra-storbritannia-innreise-1.15297677

Innen14 dager har vi full rulle med denne nye britiske mutasjonen.

Mange flere land enn UK som man skal være ops på.

Burde være obligatorisk med testing før innreise og når man er ankommet fra alle land.

Føler at en sikkelig bølge 3 kommer nå etter jula og jeg er ganske lite "doom & gloom" her inne.

Endret av DaniNichi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (23 minutter siden):

Mange flere land en UK som man skal være ops på.

Burde være obligatorisk med testing før innreise og når man er ankommet fra alle land.

Føler at en sikkelig bølge 3 kommer nå etter jula og jeg er ganske lite "doom & gloom" her inne.

Flere land har nå begynt å stoppe flyvninger fra andre land som også har påvist denne mutasjonen, f.eks. Tyrkia: 

Endret av Fnugle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/12/20/195727704/regjeringen-vurderer-nye-tiltak-venter-med-a-stenge-grensen-for-fly-fra-storbritannia

Man kan bli så j*vla forbanna at man eksploderer!! Nesten alle land Norge kan sammenlignes med, OGSÅ SVERIGE, stenger grensene til Storbritannia. Norge? Det vanlige "anbefalings"-pisset som har brakt importsmitte til landet to gange"anbefaling om testing"! Close the f*cking border! NOW! Eller skal Høie gi ungdommene skylden for smittespredningen igjen selv om det er han og regjerongen som slipper smitten inn i Norge ved å gi fullstendig f*ckings f*en i å gjøre noe annet enn "anbefalinger"? Denne gangen er det alvor. Jeg trodde i min naitivtet tidligere i år at Norge hadde lært av mars og ville stenge for risikoland når noe slikt skjer! Så dum jeg var. Norge synes visst at Tegnell-modellen, SOM SVERIGE NÅ SIER FARVEL TIL, er n god ide! Kanskje de skal invitere Tegnell til Norge og be han lede FHI ettersom det er hans politikk Erna og Høuie nå gir sin fulle omfavnelse av?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Enig. Tror det aller fleste er enig med deg i dette også, selv om det noen ganger ropes høyt her fra noen enkelte brukere.

Raymond Johansen: Regjeringen må vurdere å stenge grensen for reisende fra Storbritannia

https://www.ao.no/helse/gardermoen/korona/raymond-johansen-regjeringen-ma-vurdere-a-stenge-grensen-for-reisende-fra-storbritannia/s/5-128-14130

Raymond har rett. Ni andre land har stengt. Norge bør følge på, og ikke vente på hva EU gjør for så å følge etter.

Ja, nå har han 100% rett. Men Erna og Høie setter seg på bakbeina som vanlig og slørger effektivt for en tredje bølge med importsmitte. Nå burde den tabben være oppbrukt. Håper på mistillit mot hele regjeringen på grunn av dette. FY SKAM!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Støre har rett, men obligatorisk testing alene er ikke nok, da vil potensiell smitte slippe gjennom det testingen ikke fanger opp. Noen av disse passasjerene skal i karantene hjemme og kan smitte andre uansett. Antar formålet med hjemreise nå er julefeiring for omtrent alle. Det bør innføres enten full innreisenekt eller obligatorisk test OG karantenehotell for samtlige slik at man er sikret.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ganske ille når Sverige innfører strengere regler enn Norge.

FHI er for lite føre var. Det har de vist gang på gang. De gjør ikke noe før forskning viser det omtrent. Det er bare å stenge grensene for fly direkte fra Storbritannia. Jeg mistenker at dette er norsk politikk i forhold til Brexit. Prøver å hore oss ut for bedre og fremtidige avtaler.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (3 minutter siden):

Det er ganske ille når Sverige innfører strengere regler enn Norge.

Vi tester i hvert fall, og har et karantenesystem. Sveriges reisenekt fra Storbritannia trer ikke i kraft før i morgen. Det lander fulle fly as we speak i Sverige med passasjerer som hverken tester seg eller går i noen karantene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

323 nye smittetilfeller i Norge

Søndag ble det registrert 323 nye smittetilfeller av coronaviruset i Norge. Dette er74 tilfeller færre  enn gjennomsnittet de foregående syv dagene, som er på 397. Lørdag var tallet på nye registrerte smittede 375, mens det forrige søndag var på 200.

Totalt er det bekreftet 43.905 smittetilfeller i Norge siden pandemiens start. Trenden i registrert smitte er ifølge VGs beregning flat, mens 42 kommuner har en stigende trend.

I gjennomsnitt tar det ett til to døgn fra et prøvesvar er klart til det blir registrert i meldesystemet for smittsomme sykdommer (MSIS). Tallene kan derfor gi et misvisende bilde av smittesituasjonen de siste dagene, siden det ikke kommer frem når prøven er tatt – bare når den er registrert.

Søndag lå 139 personer innlagt på norske sykehus, 35 på intensivavdeling og 22 på respirator. 404 dødsfall er registrert relatert til pandemien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Snikpellik said:

Det bør innføres enten full innreisenekt eller obligatorisk test OG karantenehotell for samtlige slik at man er sikret.

Du kan uansett aldri nekte å ta imot en norsk statsborger.  Det ligger i det å ha statsborgerskap.

Og tvangsinternering i KZ-leir selv for de som har egen bolig?  

Risikoen for å ble smittet i en slik leir er uendelig mye større enn at de hadde smitten til å begynne med, så reelt ville det være med på å ta liv. 

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (5 minutter siden):

Snakk for deg selv.

Sammenligning av hoteller med konsentrasjonsleire er å melde seg ut av saklig debatt. På nivå med å skrive at det å bli bøtelagt for brudd på isolasjonen er justismord i Liland-klassen.:nei: Men jeg har jo sett slikt kverulerende vås her også. Så jeg vurderer å trekke meg fra deb atten på grunn av all trollingen.

Endret av Morromann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Just now, Morromann said:

Sammenligning av hoteller med konsentrasjonsleire er å melde seg ut av saklig debatt.

Du meldte deg ut av saklig debatt allerede i mars.  Iøvrig er det bokstavelig talt korrekt.  Eksempler bl.a. fra Ullensaker der mange fremmede ble holdt konsentert sammen på i lite rom (så de kunne smitte hverandre?), mange som knapt får vann og brød, advokater har advaret om lovstridig praksis osv.. det er en skamplett på samfunnet at det har fått holde på og så skal vi utvide det for de som har egen bolig også?  Folk som støtter slik er ikke noe bedre enn de som løpte rundt med armbind den gangen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...