Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kryptodebunker skrev (Akkurat nå):

Dere som går banans som deg og Fredrik og William får finne dere en øy der dere kan herje fritt.

Jeg har sagt at jeg tar corona på alvor. Hvem er det som går bananas her? Jeg synes ikke du skal være så eplekjekk her inne. Lockdowns er et mareritt for mange og det er faktisk mennesker som tar sitt eget liv fordi de ikke orker mer og ikke ser noen vei ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (4 minutter siden):

Rapportert for personanngrep. Les hva Evil Duck har skrevet over.

Debattklimaet i tråden her har stadig blitt mer og mer fiendtlig de siste ukene, jeg oppfordrer..

Du blander deg alltid inn. Jeg skrev til Daniichi som mener at vi kan kjøre full åpning av samfunnet når alle over 45 år er vaksinert. Det kan vi ikke og vi må leve med smitteverntiltak resten av livet. Mer på vinterhalvåret enn sommer halvåret.

Endret av Kryptodebunker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pateia201 skrev (3 minutter siden):

Jeg og store deler av befolkningen går etterhvert mot en normal hverdag, så kan enkelte heller sitte hjemme og poste propaganda på diskusjon.no til 2028. 

Jeg synes du skal jekke ned og ikke være så tøff bak tastaturet. Jeg kjente to som har død av covid. Gjør du?

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Fnugle said:

Pluss på også at vi bare er i starten av avvikling av vinterferien - i Bergen og gamle Hordaland begynner den ikke før helgen + lettelsene vi har hatt de siste dagene.

Bare å feste setebeltet.

Når jeg så oppslaget i VG med FHI som prøver å berolige med at den økende smittetrenden ikke egentlig er så gale som det kan virke, da det skyldes økning på Østlandet, holdt jeg på å sette kaffien i vrangstrupen. Alle piler peker oppover dessverre, sykehustall, økning på intensiven, mutanttilfeller, ukjent smittevei, spredning i flere deler av landet, vinterferie og lettelser av restriksjoner. Vaksinasjonen i landet går alt for tregt, særlig når det er flere ting som tyder på at mutasjonene nå angriper unge vaksne hardere. Nå er det ikke lenger de eldre vi først og fremst skal beskytte, men en noe yngre befolkning.

Jeg kan gjerne vise til litt statistikk senere om at pilene peker oppover.

Nja, når jag ser på datan så är det bara i noen få område det är ökande och där det kan vara okontrollerat. 

Tror faktiskt att smitten ökar lite och att det kan bli problematiskt men så väldigt dåligt ser det inte ut nu. Tror också att man i många områden kan bli mycket bättre på smittevärn innom reglerna som finns når smitten först ökar.  

Lenke til kommentar
Morromann skrev (5 minutter siden):

Jeg har sagt at jeg tar corona på alvor. Hvem er det som går bananas her? Jeg synes ikke du skal være så eplekjekk her inne. Lockdowns er et mareritt for mange og det er faktisk mennesker som tar sitt eget liv fordi de ikke orker mer og ikke ser noen vei ut.

Hva skjer når foreldre dør i hopetall. Jeg kan love deg flere vil ta livet sitt i hardt rammede land enn her i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var vel i ukene etter vinterferien i fjor at ting begynte å gå skikkelig galt og vi stengte ned alt. Mon tro om vi ikke har lært noe som helst, og at historien gjentar seg i år? Ser ut som det er mye folk i skibakkene rundt om, hvertfall. 

Er. Så. Lei!!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (Akkurat nå):

Suck.  

Jeg tror jeg gir opp diskusjonen. Det hagler med personanngrep og drittkasting. Både fra de som fornekter virusets alvor og de som later til å hate mennesker som faktisk prøver å være optimistiske. Pandmeien bringer virkelig frem det aller verste i folk det er overtydelig. Og denne tråden er et stjerneeksmpel på det. Og jeg kommer under dobbel ild fra begge fløyer sopm er like nedrige i å kaste skitt. For en kloakk denne tråden utvikler seg til.

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (3 timer siden):

Håper ikke det. Men man trenger smitteverntiltak. Får vi nye mutasjoner flere ganger i året vil vel omtrent ingen over 80 år overleve lengre. Det nå være bedre å stenge ned verden i 6 uker og drive aggressiv massetesting for å utrydde faenskapet.

Nå slipper ikke de som er bosatt i andre provinser inn i Beijing før det er 0 nye smittede pr. dag i Beijing, så der tar de viruset på alvor.

Det positive er at vaksinene som lages fungerer. Så får men heller vaksinere seg hver 9. måned eller hva som må til.

• Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (Akkurat nå):

Det var vel i ukene etter vinterferien i fjor at ting begynte å gå skikkelig galt og vi stengte ned alt. Mon tro om vi ikke har lært noe som helst, og at historien gjentar seg i år? Ser ut som det er mye folk i skibakkene rundt om, hvertfall. 

Er. Så. Lei!!!!

Jeg også, Jeg håper dette mararittet skal ta slutt men jeg får jop til og med pepper for å håpe at det tar slutt. Så bedritent nivå har debatten sunket ned i. VGD-nivå på sitt verste.

Lenke til kommentar
Morromann skrev (2 minutter siden):

Jeg synes du skal jekke ned og ikke være så tøff bak tastaturet. Jeg kjente to som har død av covid. Gjør du?

Trist å høre og ikke meningen å provosere. Innlegget var heller ikke rettet mot deg. 
Uansett så kommer jo samfunnet til å åpnes opp igjen etterhvert som det lar seg gjøre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Pateia201 skrev (2 minutter siden):

Trist å høre og ikke meningen å provosere. Innlegget var heller ikke rettet mot deg. 
Uansett så kommer jo samfunnet til å åpnes opp igjen etterhvert som det lar seg gjøre. 

Sorry det gikk fort i svingene. Det var rettet mot Kryptodebunker, ikke deg. Beklager. Jeg forvekslet dere nok grunnet fargen på avataren.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (25 minutter siden):

Når smitten har gått oppover nokre veker kjem dei med pressekonferanse i ei helg etter plutseleg å ha fatta hastevedtak om at no må det strengare tiltak til.

• Liker 2
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Morromann said:

Det er altså verre enn spanskesyken mener du? Eller kanskje til og med verre enn svartedauen? Spanskesyken var over på to år, svartedauen på tre. Mutasjoner har ikke vist noen større dødelighet. Mener du likevel at vi er f*cked om vi ikke stenger ned samfunnet i årevis til? Men hva med konsekvensene? Et halvt tiår med lockdowns vil ødelegge menneskeheten fullstendig. Folk er desperate NÅ. Det vil bli ille, virkelig ille om dette fortsetter i det uendelige. Det er jeg 100% overbevist om. Og om man benekter det forstår man lite av mennesker.

Dette er feil 

https://www.gov.uk/government/publications/nervtag-update-note-on-b117-severity-11-february-2021

• Liker 2
Lenke til kommentar
Subara skrev (16 minutter siden):

Nå slipper ikke de som er bosatt i andre provinser inn i Beijing før det er 0 nye smittede pr. dag i Beijing, så der tar de viruset på alvor.

Det positive er at vaksinene som lages fungerer. Så får men heller vaksinere seg hver 9. måned eller hva som må til.

Ja dette er framtiden forhåpentligvis. Ny vaksine hvert år slik som med influensa. Hvert land bør ha sine egne vaksine fabrikker. Det burde vi bruke oljefondet på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...