Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]

Simen1

Anbefalte innlegg

On 12/12/2021 at 6:05 PM, Fustasjeopphengsforkobling said:

Takk for den. Hadde ikke fått med meg den Debatten. Var god den. Noe spesielt du tenkte på der? Kunne ikke se at det er et planlagt opplegg å si at tredje dose må hastes ut for å bøte på alvorlig sykdom. For å bøte på smittespredning ja, men det var allerede påpekt. Og for de eldste og risikogrupper er det nok lurt å ta en tredje dose mtp alvorlig sykdom (på samme måte som de vaksinerer seg mot influensa). Flere av dem har nok også opparbeidet dårligere effekt ettersom det gjerne henger sammen med hvor godt immunforsvar man har, samt at de fikk kort tid mellom dosene (som også gir mindre effekt).

Nå tror jeg ikke noen doser bremser smitten, det som bremser er å stenge ned igjen. Men seriøst, håper de ikke gjør det. Men det funker.

Se på NZ, hvorfor har de så mye mindre smitte enn norge har. De har ca 5mill innbyggere.

Nå er det smitte som er problemet, de uvaksinert er problemet?

PS: Dere, hvor mange er uvaksinert i norge, finnes det tall på det?Vaksinerte: 4 257 648

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 0b7e3...581
Kjetil Lura skrev (10 minutter siden):

PS: Dere, hvor mange er uvaksinert i norge, finnes det tall på det?Vaksinerte: 4 257 648

image.thumb.png.534647ada52a096b93616b39a6a05716.pngAftenposten hadde denne i dag: 

Anonymous poster hash: 0b7e3...581

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (13 minutter siden):

Nå tror jeg ikke noen doser bremser smitten, det som bremser er å stenge ned igjen. Men seriøst, håper de ikke gjør det. Men det funker.

Se på NZ, hvorfor har de så mye mindre smitte enn norge har. De har ca 5mill innbyggere.

(Mye) smitte er et problem fordi, jo flere smittede, jo flere innlagte. Det er ren logikk. Det betyr ikke at flere blir avlorlig syke enn før, gjennomsnittlig sett. Bare at det kan bli for mange alvorlig syke på en gang. En dose reduserer smitte i en viss periode. Det samme gjør såklart nedstengning.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (32 minutter siden):

Smitte er egentlig ikke noe problem, men siden vi fortsatt har uvaksinerte så blir det problem.

Nå som alle har fått tilbud om vaksine er jeg ferdig med denne «dugnaden».

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 2828a...2f0
shockorshot skrev (2 minutter siden):

Onsdag 15. desember.

Tenker jeg tar meg en siste pils ute idag.

Har morgendagen og til en siste pils på byn denne vinteren

Anonymous poster hash: 2828a...2f0

Lenke til kommentar

Nye normalen er satt i stein med denne som kom ut for litt siden.

Tiltak er nye normalen, de vil ikke godta 1500-2000 dør av influensa framover..Aldri vil de godta at opptil 7000 vil trenge hjelp på sykehus, aldri. Smått med tiltak vil innføres for evig og alltid.

Helt sykt at såpass mange jeg tenkte var smått idioter med sine påstander om framtiden rundt covid hadde 100% riktig.

Endret av Kazuo
Lenke til kommentar
Svein M skrev (44 minutter siden):

Min kommentar: Vi ser at effekten av dose to reduseres over tid, og at en booster dose øker effekten vesentlig.

Dette er dog smittebeskyttelsen (beskyttelse mot infeksjon), som vil synke raskt, slik den har gjort mot tidligere varianter. Ifølge grafikken du viser til synker det drastisk mellom uke 2 og 10 etter vaksinasjon når det gjelder Omikron. 

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Dagner said:

Smitte er egentlig ikke noe problem, men siden vi fortsatt har uvaksinerte så blir det problem.

Nå som alle har fått tilbud om vaksine er jeg ferdig med denne «dugnaden».

Nope. Det er ikke problemet. De få i norge som ikke vil/ kan ta vaksine er ikke problemet.

Du hører ikke på hva de sier?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (2 minutter siden):

Nope. Det er ikke problemet. De få i norge som ikke vil/ kan ta vaksine er ikke problemet.

Du hører ikke på hva de sier?

Du får gjerne korrigere meg om det ikke stemmer at uvaksinerte ligger coronasyke og fyller opp sykehusene.

Sliter forresten litt med å forstå hva du skriver.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Dagner skrev (5 minutter siden):

Best å slutte å bry seg, jeg lar ikke en gjeng med antivaxere styre livet mitt. 

Nei, best å skaffe klippekort på vaksinen nå, intervallene kortest stadig ned. Er du villig til å vaksinere deg hver tredje måned? Er ikke langt dit nå, kortet ned fra 6 til 4.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...