Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, William_S said:

Komplett uforståelig mtp at smittetallene i det store og det hele er synkende. 

Lagging indicator...

De har ikke engang funnet den opprinnelige smittekilden (tvilsomt om de to sykehjemspasienter hadde vært i utlandet), så det er helt tydelig at det er smitte løs som ikke dukker opp i statistikken. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 94733...cb7

Kjenner jeg er bekymret for denne HV-øvelsen/kurs jeg er kalt inn til i slutten av februar. Må reise med fly og tog for å komme dit, føles virkelig unødvendig ut i disse tider...

Anonymous poster hash: 94733...cb7

Lenke til kommentar
Gjest 94733...cb7 skrev (2 minutter siden):

Kjenner jeg er bekymret for denne HV-øvelsen/kurs jeg er kalt inn til i slutten av februar. Må reise med fly og tog for å komme dit, føles virkelig unødvendig ut i disse tider...

Anonymous poster hash: 94733...cb7

Tenk heller litt på viktigheten av heimevernet/sivilforsvaret i tilfelle krisen forverrer seg :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (8 minutter siden):

Ser det diskuteres på Twitter at noen setter vaksinene feil, hvertfall. Det er jo smått tragisk.

 

 

Det var vel litt det jeg diskuterte tidligere i tråden her i dag. Man trenger helt åpenbart en lenger nål for å vaksinere intramuskulært. Subkutan injeksjon av vaksina reduserer effekten en god del. Dette burde uansett være grunnleggende kunnskap - svært få vaksiner settes subkutant. 

Endret av William_S
Lenke til kommentar
Gjest a5866...5ef
William_S skrev (42 minutter siden):

Komplett uforståelig mtp at smittetallene i det store og det hele er synkende. 

Tror ikke det nytter å komme med fakta her. Virker som de har tatt alle de mest hysteriske å samlet dem i samme tråden :p 

Anonymous poster hash: a5866...5ef

Lenke til kommentar
Gjest a5866...5ef skrev (12 minutter siden):

Tror ikke det nytter å komme med fakta her. Virker som de har tatt alle de mest hysteriske å samlet dem i samme tråden :p

Anonymous poster hash: a5866...5ef

Det er vel ikke folk i tråden som er «hysteriske» her ang dette, men myndighetene og de fremste ekspertene våre som har gode grunner til å ta det svært alvorlig. Dere må gjerne leke epidemiologer, men jeg velger heller å stole på de som sitter på kunnskapen og nettopp den faktaen du ikke mener nytter å komme med.

Hold heller hodet kjølig, pust med magen og ta inn informasjonen som kommer fra ekspertene.

Avisa Oslo: Seks tilfeller av britisk virusvariant funnet i Oslo
Helsebyråd Robert Steen bekrefter at det muterte viruset er funnet i Oslo.
https://www.tv2.no/nyheter/11911332/

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Espen Nakstad sier grunnen til at det har tatt så lang tid å oppdage den britiske mutanten er at prioriteringen mellom å sjekke for britisk mutant i de ulike områdene er lik, men at nå Follo kommer til å bli prioritert siden de har fått det påvist. Øker ikke dette sjansen for at man da vil oppleve at det tar enda lengre tid å oppdage dette andre steder i landet? Skjønner prioriteringen, men dette kan jo slå begge veier. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

Det är ju synd att det alltså tar flera uker att få ett testsvar når det är viktigt att reagera raskt och folket tvingas till en massa tilltak.

Ja, disse maskinene bruker mange døgn på å analysere prøvene. Line Vold sa tidligere i kveld at de har gjort grep for å få prosessen til å gå hurtigere ved å analysere mindre deler av viruset (eller lignende, kan ikke vitenskapen her). Sikkert noen som kan forklare bedre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...