Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 9/8/2021 at 4:22 PM, Budeia said:

Betingelsen for nye doser er at det ankommer nye virus. Og det virker som det er en ny variant i anmarsj. Men ettersom månedene går vil det også anerkjennes flere bivirkninger av vaksinene. Som forhåpentligvis vil endre situasjonen noe. 

Håper at norske myndigheter gjør noe før de ankommer Norge. Blir vel akkurat tid nok til at Arbeiderpartiet får kommet til makten. Man vet jo hvordan det gikk før okkupasjonen i år 1940.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Liste_over_Norges_regjeringer

På tide å få fatt i sløkkjemiddel nå?

Endret av G
Lenke til kommentar
17 hours ago, Pateia201 said:

Er det ikke litt rart å klage på åpne landegrenser og spredning av covid når man selv ikke gidder å ta vaksinen? Du er jo en del av problemet selv så lenge du nekter å ta vaksinen. 

Vi får stole på at dersom han blir syk, så går han hjem og tvinner tommeltotter i 15 dager 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Fibonacci said:

Håper forskerne finner ut av det med smaks- og luktesans. Det er et stort handicap å miste dette.

Hva kan forskerne gjøre med det? Tilby hjernekirurgi med stamcellebehandling, for å erstatte det døde hjernevevet. Tror du Norge kommer til å betale for at barn får dette kirurgiske inngrepet, eller er det rimeligere å sette de som ikke blir gode nok i hodet fra viruset på tilrettelagt arbeid ut livet?

Alternativet er vaksiner og å forsøke å unngå å la seg smitte?

Lenke til kommentar

Hmm, da tror jeg muligens dagen har kommet for at jeg kan ha fått dette sagnomsuste viruset også. En nærkontakt på jobb begynte å føle seg dårlig i går, dro hjem, tok to hurtigtester i dag og begge ble positive.

Smittesporing har ikke kontaktet meg enda, men jeg tok en hurtigtest raskt så fort nærkontakten ga beskjed, men den ble negativ. Men også jeg begynner å føle meg ganske dårlig, med feber, hodepine og en tung slitenhet. Kroppen føles ganske rar. Så jeg reiste og tok en PCR i tillegg, og forventer egentlig at den blir positiv. Hvis ikke, da har jeg både flaks og det er i så fall et ganske rart sammentreff av tilfeldigheter.

Heldigvis er jeg fullvaksinert for et par-tre uker siden, så det gjør nok ikke så mye annet enn at det blir noen veldig kjedelige dager hjemme og masse tapt inntekt.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
G skrev (1 time siden):

Hva kan forskerne gjøre med det? Tilby hjernekirurgi med stamcellebehandling, for å erstatte det døde hjernevevet. Tror du Norge kommer til å betale for at barn får dette kirurgiske inngrepet, eller er det rimeligere å sette de som ikke blir gode nok i hodet fra viruset på tilrettelagt arbeid ut livet?

Alternativet er vaksiner og å forsøke å unngå å la seg smitte?

Nei, de får bare drite i å prøve å løse det da.

Du virker sint i dag. Er det fordi pandemien går mot slutten?

Endret av Fibonacci
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Hmm, da tror jeg muligens dagen har kommet for at jeg kan ha fått dette sagnomsuste viruset også. En nærkontakt på jobb begynte å føle seg dårlig i går, dro hjem, tok to hurtigtester i dag og begge ble positive.

Smittesporing har ikke kontaktet meg enda, men jeg tok en hurtigtest raskt så fort nærkontakten ga beskjed, men den ble negativ. Men også jeg begynner å føle meg ganske dårlig, med feber, hodepine og en tung slitenhet. Kroppen føles ganske rar. Så jeg reiste og tok en PCR i tillegg, og forventer egentlig at den blir positiv. Hvis ikke, da har jeg både flaks og det er i så fall et ganske rart sammentreff av tilfeldigheter.

Heldigvis er jeg fullvaksinert for et par-tre uker siden, så det gjør nok ikke så mye annet enn at det blir noen veldig kjedelige dager hjemme og masse tapt inntekt.

Det er mye rart som kan skje med basis i nocebo også. Håper du slipper viruset og den risiko. Håper også at jeg slipper å få viruset fra disse norske barna ved retur til Norge.

Gi oss gjerne navnet på hurtigtest produsenten dersom PCR gir positivt utslag. Tvi-tvi, satser på at det går deg bra.

Endret av G
Lenke til kommentar
1 hour ago, Fibonacci said:

Nei, de får bare drite i å prøve å løse det da.

Du virker sint i dag. Er det fordi pandemien går mot slutten?

Neida. Er vel bare lei av at dere vrir på sannhetene jeg. Liker best ærlige mennesker rundt meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nå kommer anti-vaxxerne "garantert" til å omfavne dette desinfeksjonsmiddelet. En dust kommer sikkert til å anbefale det. Så blir de utsolgt for plantevernmidler før man vet ordet av det. Huff dette kommer til å få konsekvenser for de stakkars plantene også videre 🤗

https://www.nrk.no/norge/kreftframkallande-og-ulovleg-giftstoff-funne-i-nye-ravarer-_-fleire-matvarer-trekte-fra-marknaden-1.15638004

Lenke til kommentar
G skrev (34 minutter siden):

Nå kommer anti-vaxxerne "garantert" til å omfavne dette desinfeksjonsmiddelet.1.15638004

Hvis det har fått full godkjennng, så må det være bedre enn en magnetisk 5G microchip-vaksine, såklart. Uansett hva det er for/mot. Ost er ost, og medikamenter likeså. :fun:

All joking aside, jeg er ikke helt sikker vedr. universet jeg heller, men den andre der er kanskje en enda større utfordring å falsifisere. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (47 minutter siden):

Har vel aldri nektet å ta vaksinen, vil vente.

Så hvor lenge skal du vente da? Til du ligger på sykehuset, 1 time før du blir lagt i respirator? Da er det for sent. 

Det er blitt gitt over 5 MILLIARDER doser med vaksine frem til nå. 
Bare i USA er det blitt gitt over 214 millioner pfizer og 147 millioner moderna-doser. 

Det du sier gir ikke mening overhode. 

Det blir litt på en måte som en som stemmer blankt, eller som velger å ikke stemme. Da har du egentlig ikke så mye du skal ha sagt når det kommer til hva som blir vedtatt av regler. Det samme tenker jeg om en som ikke tar covid-vaksinen. Da har du ikke så mye du skulle ha sagt om regler som påvirker seg som ikke-vaksinert. 

Endret av Andre1980
Noe tekst falt ut
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 timer siden):

Auda.. Hold oss gjerne oppdatert. Mine barn, noen nærkontakter, og jeg selv er blitt smittet av noe forkjølelsegreier nylig. Noen har fått feber. Andre bare litt sår hals. Flere har testet seg med PCR. Ingen har fått påvist korona. God bedring uansett hva det måtte være!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (11 minutter siden):

Auda.. Hold oss gjerne oppdatert. Mine barn, noen nærkontakter, og jeg selv er blitt smittet av noe forkjølelsegreier nylig. Noen har fått feber. Andre bare litt sår hals. Flere har testet seg med PCR. Ingen har fått påvist korona. God bedring uansett hva det måtte være!

Har faktisk en liten update! Kan jo være interessant for tråden.

To til på jobb (begge fullvaksinerte) har nå testet positivt på hurtigtest, og de er litt dårlige begge to. Jeg føler meg allerede bedre, og testet som sagt negativt på hurtigtest. Så venter spent på PCR-svar i morgen, som er mer pålitelig. 

Har jeg unnsluppet er jeg i så fall både heldig og den eneste, enten det er pga vaksina eller andre tilfeldigheter, og i tillegg tilfeldigvis fått noe forkjølelse samtidig :) 

Føles uansett litt rart å ikke være satt i noen karantene på tross av nærkontakt med tre stk som har testet positivt, men holder meg hjemme likevel.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...