9UAHR1KO Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 Telenor og Talkmore: Selv etter påbud om hjemmekontor må alle som jobber i kundeservice møte på kontoret [Ekstra] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 Det har garantert noe å gjøre med toppledelsens syn på smitteverntiltak og menneskeverdien til deres ansatte. Er overhodet ikke forundet over at det er nettopp Telenor som beordrer ansatte på jobb i denne situasjonen. Magefølelsen min sier også at nettopp Telenor-ledelsen finner på noen unnskyldninger i en fei, som for ukyndige kan virke rasjonelle. Som f.eks at de ikke kan garantere for IT-sikkerheten på et hjemmekontor, selv om konkurrentene åpenbart kan det og Telenor burde ha utmerket kompetanse nettopp på IT-sikkerhet. Unnskyldningene fylles sikkert også ut av noen nedsettende insinuasjoner om konkurrentenes IT-sikkerhet og viktighet. 1 Lenke til kommentar
comadore Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 Desverre ikke noe nytt at de som jobber med kundeservice(selve grunnlaget) i de fleste bedrifter skal "holde stand til siste mann". De som hever lønn vil normalt sett få mindre risiko(smitte), kortere arbeidsdager, mindre arbeidspress osv. Lenke til kommentar
HK76 Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 Er det en jobb som kan gjøres på hjemmekontor i dag (og alltid!), så er det denne. Dette er ansvarsfraskrivelse og svakt av Telenor. Lenke til kommentar
NeonNero Skrevet 2. desember 2020 Del Skrevet 2. desember 2020 Det burde da ikke være så vanskelig? Laptop tilknyttet device management (med tilgang til bl.a. remote-wiping fra sentralen), VPN, remote desktop-løsninger (slik at minst mulig ligger lagret direkte på laptop), VoIP, headset, samt bruk av løsninger som Slack eller Teams. Jeg tenker bare på at Telenor selv tilbyr sine bedriftskunder "digitale arbeidsverktøy", som Mobilt Bedriftsnett, møtetjenester (videokonferanser/telefonmøte), Microsoft Teams. https://www.telenor.no/bedrift/arbeidsverktoy/ Hva med å bruke noen av disse løsningene også internt? Eller mener Telenor at sine egne løsninger ikke er sikkert nok til å kunne brukes også internt i kundeservice? Det burde da bare være en ekstra fordel at deres egen kundeservice har "hands-on"-erfaringer med de produktene de tilbyr? Dette er bare ansvarsfraskrivelse fra Telenors ledelse. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2. desember 2020 Del Skrevet 2. desember 2020 Dritten renner nedover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå