ProphetSe7en Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 Noen som har noen tips til lavtbyggende downlights som kan brukes med Philips Hue GU10? Skal til gang, garderobe og vaskerom - Er det noen lovlig måte å slippe å ha to brytere, en av/på og en fra Hue til dimming og scene valg? - Er det like greit å bare kjøpe en zigbee dimmer og på den måte få hele rommet inn i hue systemet? Mister vel mulighet for varger, men dimming og alt det andre vil vel virke som det skal? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 Nyinstallasjon med GU10 er bare tull. Kjøp skikkelige ledspotter fra etman for eksempel Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 1. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2020 Hvorfor er det bare tull? Fant forøvrig ikke en eneste forhandler på etman. Noen andre merker som er å anbefale som er enklere å få tak i? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 Med GU10 kan man i teorien sette inn 50W halogen som gir så mye varme at det er brannfarlig. GU10 sokkel skulle vært låst til lavere wattstyrke. Når det gjelder GU10 led, er max lumen litt lite. Er rett og slett jalla med GU10 downlights. Ser billig, hjemmesnikret og cheesy ut. Installasjon av downlights krever elektriker og Etman selger ikke privat. Men de har veldig gode downlights. Og lett å skaffe reserve om en går i stykker. Har selv montert disse. Kostet 500kr stk for 2 år siden. Varenr: 3200536 ETLED 360 DimToWarm MATT HVIT 2800-2000K 8,6W IP44 Lavtbyggende og kan tiltes alle veie Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 1. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2020 Da utgår nok de. Skal ha elektriker til å montere, men deres 100% påslag policy er jeg ikke interessert i. Kjøper heller det som trengs selv så betaler jeg 100 kr ekstra på timen for å ha elektriker innom Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 Har montert P hue for kunde, måtte ha gedigne spottkasser 🤮 Monterer normalt lave downlights som passer i 5cm kasser evt rett i isolasjon. Mye bedre kvalitet og de er billigere enn Plastikk Hue. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 1. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2020 SG Jupiter kan brukes med hue ser jeg, de er vel relativt lavtbyggende? Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 Så lenge det er hue med gu10 sokkel blir det ikke lavtbyggende. LED Downlights med ikke utbyttbar lyskilde er lavtbyggende. Når jeg tenker lavtbyggende så tenker jeg maks 5-6cm. Lekte ned 2 tommer + gips på 13mm. En GU10 pære er ofte 6cm, itillegg kommer sokkel. Er downlighten tilbaketrukket, pæren ligger litt opp i den istedet for jevnt med gips, så vil det fort nærme seg 8-9 cm + Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 1. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2020 Hue sine gu10 er 58mm i lengden. Med feks Jupiter tek som får plass i 48x48 lekter så går det akkurat når en får gips i taket. Så etter hva jeg kan skjønne så skal dette gå akkurat. Men jeg må ikke ha hue, bare liker enkelheten i det systemet. Så jeg lurer jo litt på dette med en zigbee dimmer istedet og så hvilke som helst downlights, men vet ikke hvordan den integrasjonen fungerer i praksis Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 Husk spottkasser. Husk å sjekke effektområdet til dimmeren med total effekten på downlights. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 Jeg har satt inn bevegelsedektorer i noen av rommene mine som skrur på lysene automatisk når noen går inn i rommet eller åpner døren til boden. Kan kan enkelt skreddersy forskjellig lysstyrke på forskjellige tider sav dagen, hvor lenge lyset skal stå på osv vbia appen. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2020 Ja er slik jeg har det i enkelte rom i dag, men da med hue. Derfor jeg ønsker å bruke hue videre, eventuelt integrere det med hue. Derav mitt spørsmål rundt zigbee dimmere Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 Er ikke P hue zigbee? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2020 Jo, er derfor jeg lurer på om det kan gjøres så enkelt som å montere en zigbee dimmer og så har jeg bryter og rommet inn i hue systemet Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 Mulig du må ha en zigbee hub tilkoblet nettverk. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 5. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2020 Jeg har bestemt meg for å droppe hue i downlights, ser det enkelt kan legges inn dimmer i bokser, enten zigbee eller z-wave. Men trenger da anbefaling på downlights som er mulig å kjøpe som privatperson, må ikke bygge mer enn 60 mm og helst ikke koste mer enn 500 kr stk. Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 5. desember 2020 Del Skrevet 5. desember 2020 Da har du mange valgmuligheter. F.eks. https://www.elektroimportoren.no/alfa-soft-downlight-10w-matt-hvit/3202135/Product.html https://www.elektroimportoren.no/alto-tilt-led-downlight-6w-matt-hvit/3234650/Product.html?Path=005032000&Event=pathlist Flere selger pakker med x antall downlights etc Megaflis.no har https://www.eldirekte.no/searchresult.aspx?q=kw:downlight https://elby.no/catalogsearch/result/?q=downlight Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 21. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2020 Takk for tips. Blir 6w for svakt? Jeg har altså ingen erfaring med downlights, hvor tett de skal stå, avstand fra vegg, styrke osv. Lurte litt på disse pakkene med 8 stk som jeg kan montere rett i isolasjonen uten kasse. Men de er bare 6w SG Junistar Eco IsoSafe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå