Gå til innhold

Microsoft 365-funksjon lar arbeidsgivere overvåke aktiviteten til de ansatte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Humh?

"The analouge route"? Aldri hørt om. Hva betyr det?

Jeg forsøkte å finne ut av det, men som uttrykk for noe som ikke er enten kart- eller lydkvalitet-relatert finner jeg det bare en plass.

Og jeg forstår ikke hva skjermbilder har med overvåking og analyse å gjøre. Kan du forklare?

Lenke til kommentar

Der er jo ingen tvil om at dette kan misbrukes, men fra et IT administrator synspunkt gir det gode muligheter til å tilpasse og følge opp systemene. Dette er jo verktøy de fleste administratorer har hatt tilgang til i lang tid, dog i en litt annen utforming! Selv har jeg så langt brukt det for å få opp oversikt over hvilke klienter/maskiner som har lang oppstartstid (brukerne blir veldig fornøyde når du kontakter de og sier -jeg tror kanskje maskinen din sliter litt nå) Og i tillegg har jeg kunnet minne på brukerne om å bruke Onedrive/Teams istedenfor å sende filer på epost. Jeg ville dog ikke drømme om å utlevere slike persondata til en leder, like lite som om de ville få satt nytt passord på en annens konto

• Liker 6
Lenke til kommentar
On 11/30/2020 at 12:03 PM, kvakkelakk said:

Humh?

"The analouge route"? Aldri hørt om. Hva betyr det?

Jeg forsøkte å finne ut av det, men som uttrykk for noe som ikke er enten kart- eller lydkvalitet-relatert finner jeg det bare en plass.

Og jeg forstår ikke hva skjermbilder har med overvåking og analyse å gjøre. Kan du forklare?

PrintScreen er en fin tast. Selv om verktøyet bare lagrer data 28 dager bakover i tid, så er det lett å ta vare på eldre data og sammenstille dette. Det går kanskje an å merke opp tekst og tall og lime dette inn i regneark, og da blir det enda enklere å kontrollere arbeidstakere.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...