[email protected] Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 Hei. Min datter har en Golf 2010 (1.6 TDI - DSG) som er vanskelig å starte så fort det går under 0 grader. Når det er minusgrader starter den litt, men dør etter et par sekunder. Ved å prøve dette kanskje 5-6 ganger, samt gløde et par ganger før start så får man til slutt start på den. Kjører man den varm og skrur den av en times tid, så er den igjen vanskelig å starte. * Alle glødeplugger er byttet. * Bra med strøm på batteriet. * Møller finner ingen feilmeldinger. * Vår/sommer/høst starter bilen hver eneste gang som om ingenting har skjedd !! Noen som har noe gode tips til hva dette kan være? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 Brukes det motorvarmer? Jeg hadde en bil tidligere hvis jeg brukte motorvarmer bare en time eller to før bruk, så var det nesten umulig å starte fordi motoren følte den varm så den glødet ikke selv om det var behov for det. Var motorvarmeren tilkoblet lengre tid, var det ikke noe problem fordi da var motoren varm nok. Er du sikker på at glødepluggene faktisk virker? Lyser glødelampa? Kan være relé til glødepluggene eventuelt sikring. Kan også være temperatursensoren til glødinga. Ville først ha forsikret meg om at glødepluggene virker. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 Tempsensor for eksempel. Denne trenger ikke gi feilkode selv om den avgir feil verdi ved at den får bilen til å tro at den er varmere enn den egentlig er. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 3. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2020 Takk for svar. Har OBD Eleven adapter, så kan sjekke om tempsensor gir riktig verdier. Godt tips. Får ingen feilmeldinger på glødepluggene og lampen lyser, og slukker. Glødepluggene ble byttet i fjor sommer så skal være i orden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå