Anders35 Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 Jeg skal ikke kjøpe eller selge bil, men bare lurte på hva folk på finn egentlig kan regne med å få for en bil kontra utlyst pris. Hva slags bud får vedkommende, hvem byr på bilen(oppkjøper, private... ). Hva slags folk kommer å skal se på bilen. Hvor lang tid tar et bilsalg osv. Feks en helt tilfeldig standard bil som denne Toyota aurisen https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=199868112. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 Det varierer nok, men jeg har solgt alle mine (5) biler til ca. samme pris som annonsert. Det er også sjelden jeg har opplevd at folk kommer og ser på bilen uten å kjøpe, men mulig jeg har vært heldig. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 (endret) Det kommer jo helt an på en rekke faktorer. Om annonsert pris er billig eller dyr kontra hva man bør "forvente" å få for prisen, hvor mange som er interessert i bilen din, utgaven / fargekombinasjon og en rekke faktorer. Normalt vil jeg si at det er lurt å legge på minst 10% av prisen du ønsker som prutemargin da de fleste skal prute. Samtidig må man se an hva konkurrerende biler av samme utgave ligger ute til. Alt avhenger av hvor stor interesse det er for bilen og hvor stort ønske du har for å selge. Jeg har solgt mine 2 siste biler med ca 10% avslag. Men det var estimert avslag jeg hadde regnet med, og det var kun 1 interessert i hver bil etter annonsene hadde ligget lenge ute. Hadde jeg hatt flere interesserte hadde jeg ikke gått ned i pris. Endret 29. november 2020 av MrL 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 Veldig variabelt. Noen setter prisen høyt og inkluderer pruting, andre setter fast pris. Det er jo helt opp til enhver hvilken pris man setter. For min del har det variert ganske mye hvor mye jeg har fått for kjøretøyene. Alt fra samme pris som er oppgitt, til langt under oppgitt. Markedet varierer mye gjennom året også. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 Vil vel påstå at markedet er i endring. Ice biler blir mer og mer tungsolgte og elbiler som er solgt i stort volum og er utdaterte slik som eldre leaf og soul er vanskelige de også. Ser det selges 30kwh leaf for 160' og 40kwh leaf for 200'. Hva slags brødhue går for 30kwh'n ? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 YourBestFriend skrev (2 minutter siden): Vil vel påstå at markedet er i endring. Ice biler blir mer og mer tungsolgte og elbiler som er solgt i stort volum og er utdaterte slik som eldre leaf og soul er vanskelige de også. Ser det selges 30kwh leaf for 160' og 40kwh leaf for 200'. Hva slags brødhue går for 30kwh'n ? Det er vel som med fossil, når prisforskjellen er 100,000 trenger man egentlig ikke forklare mer? Lenke til kommentar
Anders35 Skrevet 29. november 2020 Forfatter Del Skrevet 29. november 2020 Hva får man i innbytte hos en forhandler for en bil? Feks hvis selgeren av den samme aurisen lagt ut på finn for 78k ønsket å kjøpe en nyere auris hos toyota til 178k. Hvor mye måtte vedkommende betale? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå