Gå til innhold

Uvillig p4 2.8

Rasmus

Anbefalte innlegg

Jeg har en Pentium 4 2.8GHz HT, som står på et ABIT IC7-MAX3. 1024MB TwinMos PC3200ram. Antar at det er dette som er relevant for overklokking. Skjermkortet er et radeon9800pro.

Av kjøling har jeg 4 kabinettvifter. 2 i front, 1 i sidedør og 2 bak. Boxed kjøler på CPU. I tillegg har hovedkortet OTES og chipsetvifte.

Var ivrig å skulle overklokke cpu'en, men det stoppet på noe over 3.2ghz, med systembuss på 900mhz (hvis jeg husker riktig.).

Dette syntes jeg var for dårlig, og tenkte at det var rammen sin feil? Den ville f.eks. ikke være med på game accelerator på max.

Spørsmålet er hva jeg bør oppgradere for å få bedre OC og bedre ytelse. Hvordan vil f.eks. Corsair XMS4400 512MB påvirke systemets ytelse. 512mb PC4400 contra 1024mb PC3200?

Eller er det nok å sette inn en bedre kjøler?

Evt begge?

EDIT:

Temperaturer:

System: 26C-28C

CPU: 40C (idle), 50C (load)

PWM: 28C-29C

Endret av Rasmus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville satset på noe med bedre timings. Ikke nødvendig å blakke seg på de der.

RAM trenger ikke hindre deg i å overklokker lenger, bare bruk en divider som gjør at du kjører den på lavere hastighet enn FSB-en, som feks. 5:4 eller 4:3. 3,2 GHz er ikke noe spesielt lavt eller uvanlig med boxed kjøler.

Lenke til kommentar

når jeg setter minne dividern ned på maskina mi så vil han overhodet ikke boote (ikke bios eller noe på førsten der altså), har en sp94 kjøler, med en 120 MM vifte foran har intel 2.4 som ikke er klokka idle: 42 max: 50-58 (ikke bra dette, er det det?

Lenke til kommentar
når jeg setter minne dividern ned på maskina mi så vil han overhodet ikke boote (ikke bios eller noe på førsten der altså), har en sp94 kjøler, med en 120 MM vifte foran har intel 2.4 som ikke er klokka idle: 42 max: 50-58 (ikke bra dette, er det det?

Det er et kjent problem..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...