Viskete Viskelær Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 Har googlet en del og finner ut hvordan man normalt regner skatt på trading. Men det jeg ikke er finner er hva man gjør når man legger ut en sell order, på, si 0.2 bitcoin fordi man vil kjøpe 10 000 altcoin. Denne blir da kjøpt opp av ulike personer over 17 transaksjoner over 30 minutter med altcoinen. Problemet her er at verdien på bitcoin i NOK vil være noe annet når den blir solgt på minutt 1 mot hva den gjerne er på minutt 30. Så hvilken verdi skal jeg bruke når jeg regner gevinst/ tap på bitcoin? Må jeg ta gjennomsnitt av alle 17 verdiene i NOK eller er det en enkel måte å gjøre dette på? Vet ikke hvor detaljert jeg klarer finne ut av prisen i NOK de 30 minuttene. Virker som om for eks coinmarketcap har verdier hvert 5. minutt på sine grafer. Skal jeg da runde opp eller ned klokkeslettet/ minuttet 😅? Det kan da ikke være sånn man skal gjøre det? Har jeg misforstått noe? Hva har dere gjort? Lenke til kommentar
madmats Skrevet 2. desember 2020 Del Skrevet 2. desember 2020 bruk dagsverdien du finner på historiske data på coinmarketcap.com på alle transaksjonene. Rimelig sikker på at det er blir sånn man skal gjøre det, ihvertfall det jeg har gjort med aksjer. Lenke til kommentar
Viskete Viskelær Skrevet 4. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2020 Det må jeg se på. Takk for tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå