Gå til innhold

bygge min pc

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ville få litt deres meninger og litt veiledning, skal bygge en pc med hjalp av power :)

Innholdet i pc-en er: 

1-)Kabinett: ASUS ROG Strix Helios Midi Tower

2-)Ram/minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 64GB - hva synnes dere det her eller Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 64GB? :)

3-) 2 stykker Corsair Force Series MP600 2TB M.2 SSD

4-)ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC

5-) AMD Ryzen 9 5950X Prosessor

6-)NZXT Kraken Z73 CPU Kjøler

7-) strømforsyning ASUS ROG THOR 850, 850W PSU

8-) hovedkortet  Gigabyte X570 Aorus Master

9-(skjerm) Asus 27" 4K gamingskjerm ROG Strix XG27UQ

Altså dette er ikke for å gjøre noen sjalu, det er bare for at jeg skal være sikker på pc-en blir god og om de kompentene kommer til å samsvare med hverandre eller ikke? :)  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt rart at du går for et ROG-kabinett, men ikke ROG-hovedkort og ROG-kjøling, men det får nå være ditt valg. Vær obs på at kabinettet du har valgt er alt annet enn stillegående.

Minne bør generelt kjøre høyest mulige stabile frekvens, men om det er mulig å kjøre eller ikke kommer veldig an på minnebrikkene og hovedkortet. Hovedkortet har en liste over minnebrikker som passer, der er det ikke listet opp noen Corsair-sett som kan kjøre 3600 MHz med 64GB kapasitet. Problemet med Corsair-kit er at det er fullstendig lotto hva du får, selv om det er samme spesfikasjon utenpå esken er det ikke sikkert at du får samme type minnebrikker. Dette kittet skal angivelig passe hovedkortet du har valgt.

Hva er bruksområdet her egentlig? Det ser egentlig bare ut som om du har plukket ut de "beste" komponentene hver for seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (9 timer siden):

Litt rart at du går for et ROG-kabinett, men ikke ROG-hovedkort og ROG-kjøling, men det får nå være ditt valg. Vær obs på at kabinettet du har valgt er alt annet enn stillegående.

Minne bør generelt kjøre høyest mulige stabile frekvens, men om det er mulig å kjøre eller ikke kommer veldig an på minnebrikkene og hovedkortet. Hovedkortet har en liste over minnebrikker som passer, der er det ikke listet opp noen Corsair-sett som kan kjøre 3600 MHz med 64GB kapasitet. Problemet med Corsair-kit er at det er fullstendig lotto hva du får, selv om det er samme spesfikasjon utenpå esken er det ikke sikkert at du får samme type minnebrikker. Dette kittet skal angivelig passe hovedkortet du har valgt.

Hva er bruksområdet her egentlig? Det ser egentlig bare ut som om du har plukket ut de "beste" komponentene hver for seg.

denne pc-en skal jeg ha for (Gaming) film, skrive, lageret bilder og dokumentasjoner , surfe på nett og få mest ut av det :) og har egentlig alltid hatt lyst å ha den beste pc-en som ikke alle har ;) 

men kan funke fint Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 64GB på det hovedkorte? 

Men trenger jo ikke alt skal være samme merke? man kan ha noen fra enn annet merket så lenge de fungere sammen godt? også kanskje blir jo bygd en pc som andre ikke har det samme som den jeg skal ha :D 

Men hos komplett da man skal bestille en pc så kan man velge litt av  hvilket komponter man skal ha, og tilpasse pc-en før kjøpe og disse komponenter som jeg har valgt er akk det samme som man kan tilpasse hos komplett  før man kjøper en ferdig pc hos de, unntatt at de tilbyr kun Gigabyte X570 AORUS Elite, Socket-AM4 hovedkort. men altså jeg har bare kjøpt de komponentene i deler for få det litt billigere istedenfor ferdig pc som er akk det samme innholdet men dyrere. 

Endret av Kretus
Lenke til kommentar

Ganske overkill for 99%. De du lister opp klarer du deg fint med 3700x 3070 og 16g  minne. 

5950 er sikker godt cpu men husk spill der i dag mer på gfx enn cpu. Du driver ikke med encoding, ikke virtualisering eller streaming I følge din liste spar heller pengene og bruk de på noe mer fornuftig enn hw du ikke bruker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...