Theo343 Skrevet 8. desember 2020 Del Skrevet 8. desember 2020 Her bruker man alenemamma, kreft, barn som gråter og tragedier hvor mor skal dø tidlig så kommer jeg frem til "barna ønsker seg nintendo switch". Hva med å heller bruke denne verdifulle tiden sammen uten switch. Jeg blir ærlig talt litt dårlig. 3 Lenke til kommentar
unicorndeath Skrevet 8. desember 2020 Del Skrevet 8. desember 2020 (endret) Det var da måte på hvor mye hun smurte på, det der må jo være svindel, selv ikke en middels country låt har flere tragiske elementer enn den historia der. Men sikkert noen som slår til, det er jo mange som vil leke helt på facebook. Endret 8. desember 2020 av unicorndeath 3 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 1 hour ago, unicorndeath said: Det var da måte på hvor mye hun smurte på, det der må jo være svindel, selv ikke en middels country låt har flere tragiske elementer enn den historia der. Men sikkert noen som slår til, det er jo mange som vil leke helt på facebook. Hahah 😂 Lenke til kommentar
unicorndeath Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 (endret) Det som gjør meg mest skeptisk til dette konseptet er at folk kan velge å være anonym, jeg håper for all del at de som gir velger å gi gjøre litt research før de gir ut penger, enkelte av disse annonsene har jo over 70 favoritt markeringer, la oss si at denne personen i gjennomsnitt får 200 kr pr person, da snakker man plutselig om 14000 kr ekstra å rutte med, at det er mange tvilsomme element som vil utnytte dette er det ikke tvil om, jeg tror finn.no bør kvalitetssikre hvem som får legge ut slike annonser, for det er nok mange lettlurte nordmenn som biter på dette. Endret 9. desember 2020 av unicorndeath Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 Mange av disse ser rett og slett ut som svindel. Og det er vel faktisk ulovlig å tigge på denne måten om det skulle vise seg ikke å stemme. Lenke til kommentar
Allinuse Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 14,500 er mindre enn jeg har i nedbetaling på lånet så jeg ville absolutt vært fattig med 60% av gjennomsnittslønnen. Ville nok ikke tigget av den grunn, er godt gjort å synke lavere enn å ty til tigging, litt verdighet må man ha. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 24. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2020 Thorny skrev (På 9.12.2020 den 10.03): Mange av disse ser rett og slett ut som svindel. Og det er vel faktisk ulovlig å tigge på denne måten om det skulle vise seg ikke å stemme. Dette har jeg også tenkt på. Når tiggingen skjer via-via er det i allefall grunn til å tenne varsellampene. Det er helt normalt å slite i perioder i livet, og vi kjenner alle noen som er eller har vært i en vanskelig situasjon. Livet er en berg og dalbane med opp og nedturer. Det er ingen kontroll over hvem denne personen er, det er ikke noe "behovsprøve" som ligger bak. Pengene blir sendt via-via... Det er nesten utrolig at Finn tillater den type annonsering. 1 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 24. desember 2020 Del Skrevet 24. desember 2020 når penger er innblandet og det lukter svindel i tillegg, så er det som regel svindel Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 24. desember 2020 Del Skrevet 24. desember 2020 Sender aldri penger til slikt. Det rette stedet å henvende seg er faktisk NAV. De har instrukser om å sørge for at særlig barn har en bra jul. De kan gi rekvisisjoner til butikker til gaver og mat osv. om det er mistanke om misbruk. 1 1 Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 27. desember 2020 Del Skrevet 27. desember 2020 Selvfølgelig er det kjipt å ikke ha verdens økonomi å "rutte med" hele tiden. Men enkelte av sånne annonser blir i alle fall jeg skeptisk til. Hvis noen ønsker seg veldig dyre produkter, for eksempel spillkonsoller (med veldig mange spill inkludert) eller kostbare merkeklær til småbarna deres. Splitter nye produkter, fremdeles i original emballasje, og helst med kvitteringen også! Da tipper jeg at noen forsøker å grafse til seg flest mulig dyre saker og ting, bare for å selge alt sammen videre, og skaffe seg mest mulig penger til dem selv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå