Urealistisk Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 Tviler på at SAS gjør det? Men Norwegian? Vits å bruke norwegian kortet noe særlig? Ikke vits å tjene poeng om de går i vasken, eller er det en mulighet for atopptjente cashpoints kan bli en slags støtte? Jeg eier ikke snev av peiling på økonomi Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 Norwegian går nok dukken ja. SAS tror jeg klarer seg, men det blir nok dyrt å reise etterhvert. Lenke til kommentar
Urealistisk Skrevet 28. november 2020 Forfatter Del Skrevet 28. november 2020 Complexity skrev (1 time siden): Norwegian går nok dukken ja. SAS tror jeg klarer seg, men det blir nok dyrt å reise etterhvert. Jævla irriterende alt sammen. Hva skal man se frem til nå da? Svake er vi. Et virus og mennesker knekkes Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 Urealistisk skrev (16 minutter siden): Et virus og mennesker knekkes Corona er jo en liten forkjølelse sammenlignet med feks Svartedauen og det blir garantert ikke den siste pandemien menneskene blir utsatt for. 1 Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 Tviler på at det blir dyrere å reise med fly hvis Norwegian går konkurs. WizzAir og muligens Braathens står klar til å utnytte dragsuget etter Norwegian. SAS går ikke konkurs da dem har langt bedre økonomi, lite gjeld og over 10 mrd på bok. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 2. desember 2020 Del Skrevet 2. desember 2020 Fictivision skrev (På 28.11.2020 den 13.12): Tviler på at det blir dyrere å reise med fly hvis Norwegian går konkurs. WizzAir og muligens Braathens står klar til å utnytte dragsuget etter Norwegian. SAS går ikke konkurs da dem har langt bedre økonomi, lite gjeld og over 10 mrd på bok. Det spørs kor lenge Wizz kommer til å være på markedet. De fikk lov til "cabotage" nå i CORONA tidene. Men når situasjonen blir bedre, hvordan vil staten forholde seg til det? Hvordan vil de forholde seg til fagforenings knusing? Wizz har jo økonomisk base i Swizz - tax haven. Skal de slippe å betale arbeidsgiver avgift? Skal de som jobber i Noreg ikkje betale noe trygdeavgift her heller? Med andre ord, om Wizz blir nødt til å betale alt det, kor lenge gidde de å være i Noreg? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 Flyprisane vil garantert bli høgare ettersom det også etter korona nok kjem til å være langt færre som flyr. Kombinasjonen av at mange bedrifter er opptatt av å ha lavt klimaavtrykk og gode erfaringar med møter og kurs på nett vil føre til færre forretningsreisande og dermed høgare prisar for dei som reiser. Det kjem fortsatt til å være flyselskap, og turismen vil nok ta seg opp igjen men det kjem nok ikkje til å være behov for like mange flyselskap på ei stund. Når det gjeld Norwegian kortet så er det godt mulig at Bank Norwegian vil fortsette å eksistere sjølv om flyselskapet Norwegian Air Shuttle går konkurs. 1 Lenke til kommentar
TemporalFracture Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 On 11/28/2020 at 12:01 PM, ilpostino said: Corona er jo en liten forkjølelse sammenlignet med feks Svartedauen Hva tror du dødstallene hadde vært med teknologi og medisin fra 1300-tallet? Eller hvis vi bare gikk 100 år tilbake i tid? Lenke til kommentar
Revie Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 (endret) Norwegian hadde vel ikke livets rett før corona, med tanke på underskudd og enorm gjeld. De ble hjulpet under finanskrisen, men har ikke klart å snu skuta. Norwegian kan nok likevel bestå, da jeg vil anta at en potensiell oppkjøper viderefører merkevaren under sine...vinger (beklager). TemporalFracture: Det der er egentlig en artig tanke. Vi skal bare rundt hundre år tilbake før spanskesyken tok knekken på anslagsvis 50 mill mennesker. En katastrofe som gjør covid-19 til en helsemessig bagatell i historisk perspektiv. Så har du selvsagt rett i teknologisk og medisinsk fremskritt, men samtidig er det jo ikke slik at mer enn noen promille av smittede trenger behandling, så det er ikke så lett å sammenligne hvor farlig denne epidemien hadde vært for hundre år sida. En annen ting er at vi var langt færre den gang og reiste ytterst lite for bare hundre år siden. Det var ikke slike flaskehalser av kollektiv trafikk i form av flyplasser, togstasjoner osv. Langt flere var gårdbrukere og generelt hadde folk langt mindre kontakt med langt færre mennesker. For å være klar på det, jeg har ingen medisinsk grunnlag for å uttale meg, det er bare en tanke. Det er veldig, veldig mange sykdommer som pr i dag er en bagatell grunnet medisiner, behandlingsmetoder og kunnskap (preventiv effekt). Likevel, dette tatt i betraktning, vil covid-19 være rimelig ubetydelig for menneskeheten i et historisk perspektiv. Og j*vlig godt er det. Endret 4. desember 2020 av Revie Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 (endret) Revie skrev (32 minutter siden): Norwegian hadde vel ikke livets rett før corona, med tanke på underskudd og enorm gjeld. De ble hjulpet under finanskrisen, men har ikke klart å snu skuta. Norwegian kan nok likevel bestå, da jeg vil anta at en potensiell oppkjøper viderefører merkevaren under sine...vinger (beklager). Rett før Corona leverte Norwegian sitt beste kvartal noensinne med milliardoverskudd.. At de har slitt lenge før de stemmer jo, men de hadde helt klart snudd - det var forventet positivt resultat og en rekordsommer for 2020 før Corona slo inn. Endret 4. desember 2020 av MrL Lenke til kommentar
TemporalFracture Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 @Revie Foreslår diskusjonen flyttes her: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå