OleOst_ Skrevet 27. november 2020 Del Skrevet 27. november 2020 Hei. Har kjøpt meg en Asus strix X570-e og ser at det er den vanlige 8 pin kontakten og en mindre 4 min kontakt vedsiden av. Har et par år gammel strømforsyning(CMPSU-850HX). Kan ikke se at det følger med en slik kabel, er dette noe som kan skaffes? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 Strømforsyningen din er nærmere 10 år gammel. Det er ikke nødvendig å plugge inn 4-pin kontakten, AMD har ikke kommet med en eneste prosessor på AM4 som trenger mer enn en 8-pin (384W) til vanlig bruk. Lenke til kommentar
OleOst_ Skrevet 1. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2020 N o r e n g skrev (24 minutter siden): Strømforsyningen din er nærmere 10 år gammel. Det er ikke nødvendig å plugge inn 4-pin kontakten, AMD har ikke kommet med en eneste prosessor på AM4 som trenger mer enn en 8-pin (384W) til vanlig bruk. Oi, den er så gammel no ja, tiden flyr 😳 Oki, takk. Er Amd 5900x jeg har i bestillingen, men ser også den er jo rundt 100w så bør vel holde da. Slik jeg forstår det er denne 4 pin kontakten også 12v, så den PSU jeg har skal jo ha nok effekt tilgjengelig der til å kunne forsyne denne CPUen da via den vanlige 8pins kontakten. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 OleOst_ skrev (2 minutter siden): Oi, den er så gammel no ja, tiden flyr 😳 Oki, takk. Er Amd 5900x jeg har i bestillingen, men ser også den er jo rundt 100w så bør vel holde da. Slik jeg forstår det er denne 4 pin kontakten også 12v, så den PSU jeg har skal jo ha nok effekt tilgjengelig der til å kunne forsyne denne CPUen da via den vanlige 8pins kontakten. En 5900X er ca 150W i praksis grunnet Boost-algoritmer, men det er uansett langt unna å møte et problem med kapasitet. Jeg hadde vært mer bekymret for om strømforsyningen klarer ATX-spesifikasjonene rundt rippel og spenningsregulering. Hvis du får lyst på en ny kan du ta en titt innom denne tråden: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå