Ørjuz Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) jeg er gått lei av xsaser3 kabintettet mitt og vurderer å anskaffe et nytt kabinet. skal være et kabintett som egner seg bra til casemod noen ideer? eller tips? Endret 4. januar 2004 av Ørjuz Lenke til kommentar
MagE Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 det billigste aopen kabinette som du finner, gjer allslags geniale ting med det, feks.montere en lcd skjerm i siden på kabinettet, og ta et bilde av "innmaten" i kabinette og set det til bakgrunn, da frer folk bort til deg på lan og sier, fint vindu du har der, men hvor er skjemen din?? det er ganske løye Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg vil på det varmeste anbefale deg å søke litt rundt om på forumet før du lager en tråd som denne. Har i det siste svart på 2-3 slike tråder, så det skal allerede være en hel del å lese om akkurat dette temaet =) Lenke til kommentar
MagE Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 dette kabinetet var det jeg siktet etter Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 dette kabinetet var det jeg siktet etter jepp, det har jeg, na na na na nana. Veldig morsomt å modde, driver på nå jeg, men mangler litt stuff som blir pakket på microplex mandag.. Jeah gleder meg som en unge. iallefall, det er veldig lett å modde... Slipper noen popnagler osv Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 dette kabinetet var det jeg siktet etter Vet om en dude så la noen "kryssfiner-plater" rundt det og vips så veide det 20kg. Men det er det jeg skal kjøpe når jeg får penger. Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Har du lite penger er dette mye kabinet+strømfor. for pengene. Jeg har et gamelt Aopen HQ8 som kostet meg 1100,- i april 2000. 274,- med strømforskyning er et røverkjøp. Det er ikke for strømfoskyninga engang. Har modet mitt kabinet med 4.stk 120mm vifter, ny større vifte på skjerkortet. Kabinettet har også utrekkbar plate til hovedkort. Meget god plass i kabinett til hdd,vannkjøling o.l. [email protected] vcore 1.65 DDR volt til 2.6 Modet Aopen HQ8 Skjermkort mod Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Er det EXTREMT billige aopen kabinettet kvalitet da? Tåler det litt osv? Er det ca likestort som chieftec big tower? Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Aopen maxtower er bra skrudd sammen. Det er ca3-5 cm lavere enn et chiftec bigtower (har sett de ved siden av hverandre) Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Har du lite penger er dette mye kabinet+strømfor. for pengene. Jeg har et gamelt Aopen HQ8 som kostet meg 1100,- i april 2000. 274,- med strømforskyning er et røverkjøp. Det er ikke for strømfoskyninga engang. Har modet mitt kabinet med 4.stk 120mm vifter, ny større vifte på skjerkortet. Kabinettet har også utrekkbar plate til hovedkort. Meget god plass i kabinett til hdd,vannkjøling o.l. [email protected] vcore 1.65 DDR volt til 2.6 Modet Aopen HQ8 Skjermkort mod Hva er det du har på insida av kabinettet? noe lydisolerende Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) ja, jeg har lyd matter kjøpt på Biltema 10mm tykke fra 29.90,- kjører alle mine 120mm vifter på min. Jeg har målt foran nede med nokia mob.tlf. til 60dB (bråker mindre enn kammeratens chiftec maxitower med 3.stk 80mm vifter uten hastighets reg. Sjekk her Endret 6. januar 2004 av bluesman Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 ja, jeg har lyd matter fra bil tema 10mm tykke fra 29.90,- kjører alle mine 120mm vifter på min. Jeg har målt foran nede med nokia mob.tlf. til 60dB (bråker mindre enn kammeratens chiftec maxitower med 3.stk 80mm vifter uten hastighets reg. Sjekk her KJØPT HVOR????? Vil vite. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 har kjøpt de samme mattene men er ikke ferdig med modden min enda, så derfor har jeg ikke satt inn mattene, så til deg som hadde de i kabinettet ditt, støydemper det? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 har kjøpt de samme mattene men er ikke ferdig med modden min enda, så derfor har jeg ikke satt inn mattene, så til deg som hadde de i kabinettet ditt, støydemper det? Man bør gjerne finne sånt ut før man kjøper og siden det er støydempingsmatter så regner jeg med at de demper litt vibrasjoner og støy.. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Aopen maxtower er bra skrudd sammen. Det er ca3-5 cm lavere enn et chiftec bigtower (har sett de ved siden av hverandre) Jeg får vel plass til en evo360 på toppen av det kabinettet? Lenke til kommentar
Ørjuz Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 har funnet meg en kasse lian-li 71 Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Aopen maxtower er bra skrudd sammen. Det er ca3-5 cm lavere enn et chiftec bigtower (har sett de ved siden av hverandre) Jeg får vel plass til en evo360 på toppen av det kabinettet? Det blir veldig trangt med en radiator evo360 på toppen av et Aopen HQ8 bigtower. Toppen er 39cm dyp. Radiator airplex evo 360 er 38,6mm. Du må også flytte diskettstasjon ned i en 5 1/2 " og ta bort den øvre hardisk adapteret på toppen, samt ta bort det øvre 5 1/2 plassen på toppen for plass til viftene. Da skulle det gå?? Jeg ville vel heller satt en evo120 foran nede og kjøpt et peltier ellement, og vannkjølt dette, men da trenger du en PSU på min. 500w eller en ekstra PSU til peltier elementet. Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 har kjøpt de samme mattene men er ikke ferdig med modden min enda, så derfor har jeg ikke satt inn mattene, så til deg som hadde de i kabinettet ditt, støydemper det? Ja de støydemper, men jeg har ingen andre matter og sammeligne med. Jeg har lagt på matter på hver side av 5 1/2" plassene(hører ikke hardiskene) og i tillegg i bunn, topp, front mellom de 5 1/2" plassene som ikke er i bruk, samt sidene. Jeg vet at det støyer mindre enn et chiftech big tower med 3.stk 80vifter på fult.(12v). Kameraten min har det og de er sammenlignet ved siden av hverandre. Jeg har 4.stk 120mm Enermax vifter, 2stk 80mm vifter i psu, 80mm på gpu, 80mm inn foran og en liten 40mm i coll master4. Alle går på min.(7v) unntatt gpu vifta, den går på 12v. Se bilde av støydemping av Aopen HQ8 Det er meget viktig og vente helt til slutt med og sette inn støydemping mattene. Disse har lim bak, og dette sitter meget godt. Det blir mye jobb og ta det av igjen. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg har lagt på matter på hver side av 5 1/2" plassene(hører ikke hardiskene) Hørte du de godt før du støydempet da? 200 innlegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå