norsemanGrey Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 Jeg har en trådløs bass-høyttaler tilhørende en Philips Fidelio (HTL9100/12) lydplanke jeg kjøpte for noen år siden. For en tid tilbake sluttet bassen å virke. Dvs. den begynte tidvis kun å sprake (tror det beste ordet for lyden) under av-spiling av lyd, ofte kommer det ingen ting. Jeg har tatt ut den fra hverandre for å se om det er noe opplagte feil, men kan ikke se noe. Testet motstanden over elementet for å sjekke om den kan være sprengt. Målte 8 Ohm her som skal være OK som jeg har skjønt det. Er det noen som har noe peiling på om det er noen jeg kan gjøre for å finne ut hvor feilen ligger. Eventuelt om det er noen typiske problemer? Er det mulig å fikse eller er det bare å kaste? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 se på baksiden av membranen om spolen kan ha løsnet. Det hender limet ryker der. Ellers kan den alltids fikses, men spørs om det lønner seg. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 26. november 2020 Forfatter Del Skrevet 26. november 2020 Takk for tips. Er dette ganske greit å se? Hvis den har løsnet vil det være noen ulyder når man tapper på membranen? Den høres ganske normal ut. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 Det pleier å komme lyder uansett hvis den bare har løsnet. Siden du har ohmet så er det neppe brudd. Hvis det er helt stille så er det nok heller elektronikk som har røket. Og jeg ser ingenting innlysende på bildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå