Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Forberedelsen til Eletro skriftlig eksame 2020

Lio

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg har en skriftlig eksamen imorgen og trenger noen tips og råd til hvordan jeg kan løse dette og få bestått.
Jeg håper jeg kan få svar på det jeg lurer på her.

oppgaven er:
Det skal utføres elektroarbeid på en ungdomsklubb. Ungdomsklubben skal bruke en uinnredet kjeller. Bygget har i tillegg to etasjer med kontor og annen virksomhet. I ungdomsklubben skal det bl.a. være plass for E- game, fellesrom for musikk, fest og møtevirksomhet i tillegg til kontor og plass for minikjøkken.

Oppgaven er:

Elektroinstallasjon for lys og varme. Kunden har planlagt en del av installasjonen, men dere skal være med å planlegge andre deler av installasjonen. Lysstyring for fellesrom og annen installasjon: I fellesrommet skal det monteres 35 downlights. Lysstyring er ikke bestemt. Kunden vil i tillegg legge fram behov for varme og be dere lage forslag på grunnlag av dette.

Det er 6 rom:

- Spill/data
- Kontor
- Toalett
- Garderobe
- Musikk/dans
- Minikjøkken (den i samme rom som musikk/dans)

Jeg må planlegge minikjøkken, samt alle andre rommene. Har en OV vern på 3x40A som skal dekke lys, stikk og utstyr for ungdomsklubben.

Jeg skal i tillegg planlegge installasjon av EKOM-anlegg for hele til kjelleren til bruk for E-game og annendatabruk. Noe jeg ikke har vært innom i det hele tatt.

På forhånd takk for svar og takk for at dere bruker verdifulle tida deres for å hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...