Mester_E Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hei! Etter jeg har formatert har pc'n min bynt å bruke merkelig lang tid på å finne primary master å slave, og alt det der i startup. Etter den har funnet dette, er også skjermen svart i 1 1/2 minutt før den kommer til "windows loading" skjermen. Noen som vet hva dette kan ha seg? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 På noen harddisker så vil oppstarten bli trægere hvis man har satt jumper på Master, og ikke har noen slave tilkoplet. Da kan man ta av hele jumperen og oppstarten går raskt. Samme kan skje om man ikke har satt noen jumper, og har kopla til en slave. Forskjellen på å ha jumperen på Master, og å ikke ha noen jumper på i det hele tatt er: Jumper på Master: Master, with slave present. Ingen jumper: Master, no slave present. (Gjelder ikke alle HD-er) Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Om du ikke har gjort det allerede kan du også gå inn i BIOS og søke etter harddiskene dine der, legge de inn i tabellen - så slipper BIOS å automatisk finne dem hver gang du starter. Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Takk. Skal prøve disse Vet at harddisken står på Master with slave present uten slave. Og trur også det er en idè å adde den i bios. Hvor er d man gjør dette? Vet det går ann å velge den der som boot disk å sånt, så den vet jo selvfølgelig at den er der. Er forresten også no rart i starten. Ca. annenhver gang den startes, etter den har drevet med det primary master greia, kommer det opp "searching for boot from cd-rom" og "searching for boot from floppy", så skjer det ikke noe mer, må restarte og da kommer det ikke... Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Har fjerna jumper, og det hjalp veldig! Men det er fortsatt svart skjerm en god stund etterpå, før windows loading skjermen kommer. Dette er rart, for jeg har aldri hatt det før, og jeg har 1024 mb ddr ram... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå