håpløsstudent Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 Hei, jeg skal fordype meg i hinduismen, og jeg sliter med å finne en problemstilling der jeg kan ha en rød tråd gjennom hele teksten, men samtidig kunne klare vise mest mulig kompetanse. Må skrive 4-5 sider, så kan ikke være en problemstilling med et ''lett'' svar Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 Hvis jeg var deg ville jeg lagt opp en problemstilling knyttet opp mot læreplanmål dere har. En god problemstilling er avgrenset, tydelig formulert (med enkle ord) og mulig/realistisk å svare på. Husk på kunnskapstrappen når du tenker problemstilling. Bedre med en problemstilling hvor du viser hvordan du anvender, eller enda bedre, reflekterer rundt pensum på en god måte i stedet for å reprodusere tekst. 4-5 sider er kortsvarsoppgave, så jeg ville hatt en svært avgrenset problemstilling. Du kan for eksempel sammenligne noe i hinduismen med en annen religion, for eksempel islam. Du kan sammenligne for eksempel ritualer ved for eksempel død. Sammenligne og se på likheter og ulikheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå