SirreStrikk Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 Jeg ble siktet i en politisak for en del år tilbake hvor saken ble henlagt etter bevisets stilling. Hvordan stiller en uttømmende politiattest seg til slikt? Vil dette komme frem, og vil det ha noen betydning for feks sikkerhetsklarering for jobb som vekter, forsvaret osv? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 SirreStrikk skrev (1 time siden): Jeg ble siktet i en politisak for en del år tilbake hvor saken ble henlagt etter bevisets stilling. Hvordan stiller en uttømmende politiattest seg til slikt? Dette kommer ikke med på attesten. 1 Lenke til kommentar
vara Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 Henlagte saker vises ikke i uttømmende politiattest. Sikkerhetsklarering i regi av forsvar/staten er ofte mer omfattende og det vil mest sannsynlig bli stilt spørsmål om dette. Politiet har egen oversikt over henlagte saker men det brukes kun internt og tror ikke det har så mye og si om opptak til politihøyskolen. Men som sagt, sikkerhetsklarering er annerledes. 1 Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 24. november 2020 Forfatter Del Skrevet 24. november 2020 Skjønner. Da er det vell greit å bare nevne det med engang om det skulle bli aktuelt. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 (endret) Jeg var visst mest fokusert på politiattesten i innlegget mitt over. Det står i forskrift om sikkerhetsklarering at du "kan bli bedt om" å opplyse om (bl.a.) siktelser og henlagte saker på skjemaet for egenopplysninger. Jeg antar at de finner det selv om du ikke oppgir opplysningene (noe som sannsynligvis vil tellle svært negativt ved vurderingen om sikkerhetsklarering). Endret 24. november 2020 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå