Gå til innhold

Samsung OneConnect box discontinued?

Anbefalte innlegg

Jeg ser på Samsung sine sider at det ikke finnes noen 2020 versjon av denne.

Noen som vet om, og evt. hvorfor, Samsung har gått bort i fra det? Vet at det var kontroversielt, men ble jo pen kabling da...

Edit: Jeg ser svaret på mitt eget spørsmål på linken under. Stikkord, være mer prisgunstig, gammeldagskabling er litt mer stabilt og smak og behag. Dog er det altså ikke discontinued (en av årets 8K tver har box).

https://www.techradar.com/news/samsung-oneconnect-box-is-still-a-marvel-so-why-do-so-few-samsung-tvs-get-it

Dog er det hyggelig at Techradar er enig med meg.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte bare å skyte inn at også Q95T og The Frame 2020 har OneConnect box! Liker resultatet veldig godt, så skulle egentlig ønske flere produsenter lagde tilsvarende.

Men så er det ikke store arbeidet å legge kablene bak veggen når man først henger TVen opp. Ødelegger ikke veggen mer enn gipsanker heller.

Lenke til kommentar
V8Climber skrev (1 time siden):

Tenkte bare å skyte inn at også Q95T og The Frame 2020 har OneConnect box! Liker resultatet veldig godt, så skulle egentlig ønske flere produsenter lagde tilsvarende.

Men så er det ikke store arbeidet å legge kablene bak veggen når man først henger TVen opp. Ødelegger ikke veggen mer enn gipsanker heller.

Tenker du på å la kablene inn i vegg bak tv’en og hente de ut av vegg ved receiver?

jeg ser YouTube’rne stripser de sammen og lar de hå ut på siden, men det blir ikke så nøytralt som den tynne til oneconnect.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, maanemann said:

Tenker du på å la kablene inn i vegg bak tv’en og hente de ut av vegg ved receiver?

jeg ser YouTube’rne stripser de sammen og lar de hå ut på siden, men det blir ikke så nøytralt som den tynne til oneconnect.

Ja, tenkte inn i veggen bak tv og ut under/bak møbel med receiver. En annen mulighet er jo også disse kabelkanalene man kan kjøpe, men syns oneconnect er mye finere. En bunt kabler stripset sammen hadde ikke jeg giddet, da hadde TVen heller fått stå på møbelet.

Lenke til kommentar
V8Climber skrev (1 time siden):

Ja, tenkte inn i veggen bak tv og ut under/bak møbel med receiver. En annen mulighet er jo også disse kabelkanalene man kan kjøpe, men syns oneconnect er mye finere. En bunt kabler stripset sammen hadde ikke jeg giddet, da hadde TVen heller fått stå på møbelet.

Jepp da er utvendig kabelgater bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...