PIIIpower Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg prøver i rippe en DVD (min egen kjøpte som jeg skal ha sikkerhetskopia av) Men når jeg ripper DVD'n blir rippen hakkete, lyd og bilde. Har også hendt at andre .avi filer hakker. Dette er filmer som andre har laget. (ikke pirat kopi) korte .mpeg filmer hakker ikke. Kan d ha noe med lyd kortet å gjøre? (er no billig driit) ed: fikk ikke med siggen [ Denne Melding var redigert av: piiipower på 2002-03-07 10:42 ] Lenke til kommentar
ØSTEN Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg har hatt dårlige erfaringer med film generelt i kombinasjon med AC97/div ESS. chips, litt hakking og ukorrekt forhold mellom lyd/bilde. Prøv med et SB kort. Det har noen ganger løst problemene i mine tilfeller. Hvor kraftig maskin har du forresten? [ Denne Melding var redigert av: ØSTEN på 2002-03-07 10:37 ] Lenke til kommentar
dopus Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 bruk dvd2svcd og lag svcd av filmene dine som du ønsker å ta backup av. http:dvd2svcd.doom9.net Gir super kvalitet som regel...avhengig av hvor mange CD-er du ofrer prfilm(bør minst ofre2) Lenke til kommentar
ThaJaCkal Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Hummm... kanskje du har samme problemet som meg? Problemet løses på følgende måte (med meg i alle fall): Du prøver sikkert å rippe en film som kjører mer en 25FPS ned til 25/24... den kutter altså noen frames på slutten av vært sekund. dette gjør at du vil få en hakkende følelse, mens du egentli mangler slutt frames :smile: Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 Problemet: bilde og lyden går bra -> stopper litt opp (2/5sek ca) og så litt på 2x -> går litt bra igjen Jeg får jo med meg filmen, men der blr et iritasjons moment som gjør at man ikke får "kino" følelses akkurat... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 10:19, PIIIpower skrev:Kan d ha noe med lyd kortet å gjøre? (er no billig driit)ed: fikk ikke med siggen<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: piiipower på 2002-03-07 10:42 ]</font> Ta ut kortet og se om filmen hakker fremdeles. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Hvilken codec og rippeprogram bruker du? Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Dopus: Skal man bruke DVD2SVCD må man ha Cinema Craft Encoder SP 2.50 for å kode filmen, og dette er et program til ca. 1800 dollar! Litt vanskelig å holde seg på den lovlige siden her ja - med mindre man aksepterer en CCE logo lagt inn i filmen... Anbefaler SmartRipper 2.41 (eller vStrip) til ripping av DVD-en. Lenke til kommentar
tittentei Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Nyeste versjon av dvd2svcd støtter også Tmpgencoder somkjent er gratis. Eneste ulempen er et det er mye tregere enn CCE. Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Valg av riktig codec og mp coder kan ha stor innvirkning på sluttresultatet. bruk divx 5, gir meget høy kvalitet + radium mp3 codec, xmpeg og smart ripper. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Som sagt er det _rippen_ (vob) filene som hakker, ikke avi (de også). men filmen hakker altså før jeg kommer til å dekode den. Dette skjer med 2 forskjellige DVD spillere. Kan feilen ligge noe annet sted. Hvilke Hardware komponenter brukes til når fimen rippes? skulle ikke tro at lydkortet hadde noe med rippen å gjøre da dette er rein data strøm.... kan d være IDE kontrolleren som er fucked? Brukt smart ripper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå