AlbusThePenguin Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 (endret) Heisann, får opp en beskjed når jeg sjekker i system. Installerte akkurat 16gb mer ram. Identiske brikker med de gamle og forandret ingen plasser bare la inn 2 til. Litt forvirret, hva gjør jeg? hovedkortet skal tåle 65gb. Lagt ved to bilder, vær grei å gi meg beskjed om dere trenger noe mer info for å kunne svare. Beklager, la denne på feil plass. Endret 23. november 2020 av AlbusThePenguin Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 Hvilket hovedkort og hvilken ram er det? Det kan være minne kontrolleren i cpu som ikke liker 4 brikker, men burde takle det på den hastigheten brikkene kjører på. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 Hvilket operativsystem er det? Noen win7 versjoner har begrensning på 16GB. Bildet ligner på Win10 men er verdt et spørsmål. Du kan også åpne start - skriv 'msconfig' - enter - gå til boot fanen - advanced - sjekk om det er satt en begrensning for 'maximum memory' Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 Har ikke lest gjennom hele selv men kanskje det er noen tips her: https://appuals.com/windows-10-wont-use-full-ram/ Lenke til kommentar
arneboe Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Jeg hadde dette problemet i en Intel PC jeg hadde en gang.. da var det tre bøyde pins på CPU socket som gjorde at jeg ikke fikk utnytte mer enn halvparten av minnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå