Shuttle Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hva måler rett temp av fanspeed og aida eller en tempratur sensor under cpuen?håper noen kan svare på dette.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 En egen sensor rett inntil CPU'en vil være mest nøyaktig. Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 En egen sensor rett inntil CPU'en vil være mest nøyaktig. Ok da skal jeg prøve dette da..takker så mye for hjelpen... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 En egen sensor rett inntil CPU'en vil være mest nøyaktig. Ok da skal jeg prøve dette da..takker så mye for hjelpen... Under CPU'en blir mer riktig. Men det blir litt mer komplissert. Da må du lirke tempsensor ledningen mellom pinnene på CPU, noe som jeg ikke ville prøvd på... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Uansett så er poenget å få den så nærme kjerna som overhodet mulig. Men ikke så den kommer imellom ribbe og kjerne. Føleren bør også monteres med termisk pasta eller termisk lim. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Eg satte måleren mellom kjøleren og CPU kjerna eg Etter å ha prøvd 2 stk målere fant eg ut at det ikkje funka, og begge vart ødelagt Lenke til kommentar
notarget Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Legg temp sensoren i hjørnet av cpu. Ikke midt oppå så det blir mellom kjøler og cpu, men litt i hjørnet så du kommer inntil cpu, jeg har gjort det og det viser ganske nøyaktig Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Er ikke det beste da å legge den inntil langsiden på kjerna? for å få mest mulig kontakt? Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Har pentium 4...og ett tHermeltake kabinett...dær følgte det med enn sånn til og putte under cpuen..den er veldig liten og passer under cpuen..noen prøvd dette før meg? Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) jeg prøvde også først å legge den mellom core og kjøleribba tempen steig til 78 grader før HK skrudde seg av nå ligger føleren teipa på undersiden av kjøleribba på langsiden og så nær core som mulig.. viser aldri mer enn 1 grad feil! Endret 4. januar 2004 av AutoExec Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 jeg prøvde også først å legge den mellom core og kjøleribba tempen steig til 78 grader før HK skrudde seg av nå ligger føleren teipa på undersiden av kjøleribba på langsiden og så nær core som mulig.. viser aldri mer enn 1 grad feil! Hvordan vet du det Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 har motherboardmonitor da veit du... Lenke til kommentar
klokker Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Motherboardmonitor er her: http://mbm.livewiredev.com Jeg bruker også WebTemp, det er ganske bra: http://www.coolhardware.de Lenke til kommentar
dp Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 har motherboardmonitor da veit du... hvordan vet du at motherboard moniter viser riktig? Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 hvis ikke boisen viser riktig, hvilken kjanse har jeg da til å avgjøre hva som er riktig? jeg må bare gå ut fra at det som leses fra biosen er riktig! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hvis sensoren og BIOS viser lik temperatur så er det mest sansynlig at begge er veldig nøyaktige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå