mobile999 Skrevet 10. desember 2020 Del Skrevet 10. desember 2020 0laf skrev (På 25.11.2020 den 12.11): Min Xeon E3-1270V2 3.50GHz klarer for eksempel ikke Hva ville du valgt idag av det man har mulighet til å få tak i til en hyggelig pris? (Prosessor + hovedkort + minne) Lenke til kommentar
0laf Skrevet 10. desember 2020 Del Skrevet 10. desember 2020 (endret) mobile999 skrev (52 minutter siden): Hva ville du valgt idag av det man har mulighet til å få tak i til en hyggelig pris? (Prosessor + hovedkort + minne) Skulle jeg anskaffet ny NAS i dag, ville jeg nok gått for Supermicro X10 eller X11 kort med Xeon E5 av et eller annet slag og ECC minne. LSI kontroller i IT-mode, en SAS-expander og for eksempel WD Red disker. Med andre ord, så ville jeg kjøpt gammel server-hardware som for mange bedrifter er utdatert. men som funker fint som en NAS. Nå er det til mitt behov, hvor det kjøres Plex, som må kunne strømme til 2-3 Android-bokser samtidig, samt gjerne et nettbrett eller to også. Jeg har i dag X9 kort med E3, samt 15 x 3TB WD Red, men vurderer å oppgradere til neste år, både til mer plass og mer kraft, da det blir litt snaut. Har man for eksempel kun behov for å arkivere filer, så ville jo den billigste QNap/Synology NAS'en holde lenge. Endret 10. desember 2020 av 0laf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå