Flames Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hei, Jeg kom over denne modden på metku.net, og jeg tenkte jeg skulle gjøre noe lignende som han fyren har gjort med fronten sin i et av mine prosjekter. Men hva er det han har brukt rundt den slangen der? Han sier han har brukt "filler", men hva er det på norsk? Og får man kjøpt det på f.eks byggmakker eller noe sånt? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Kan tenke meg han har brukt en form for pappmasje eller glassfiber eller noe slikt. Forslår du printer ut et bilde, stikker på byggmakker f.eks å forklarer hele greia, og spør om de kan tenke hva du kan bruke. Selvfølgelig hvis ingen andre glupinger kommer med et lurt svar. Var jo ganske pent, så lykke til Worklog, worklog, worklog, worklog (and the crowd goes wiiiiiiild) Endret 4. januar 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
Flames Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg så litt i den store vise boken (ordboka) at "filler" var en slags form for sparkelmasse. Det må jeg skaffe meg. Lenke til kommentar
Ørjuz Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hei, Jeg kom over denne modden på metku.net, og jeg tenkte jeg skulle gjøre noe lignende som han fyren har gjort med fronten sin i et av mine prosjekter. Men hva er det han har brukt rundt den slangen der? Han sier han har brukt "filler", men hva er det på norsk? Og får man kjøpt det på f.eks byggmakker eller noe sånt? tror han har brukt noen slanger og sparkel. etterpå har han nokk spraya den med lakk hadde vært gøy å prøve selv om kabinettet mitt ikke egner seg til denne case modden Lenke til kommentar
Flames Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 ja det er vel sparkel.. Sikkert en fin type. Jeg sjekka i garasjen, men vi hadde bare skikkelig grov sparkel i ei stor 5-litersbøtte Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 ja det er vel sparkel..Sikkert en fin type. Jeg sjekka i garasjen, men vi hadde bare skikkelig grov sparkel i ei stor 5-litersbøtte Det er IKKE vanlig sparkel nei! Sikkert glassfibersparkel eller finsparkel... lignende de på Biltema! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Tja du kan jo bruke karosserisparkel eller en type sixafleks, det finns typer av den som er slipbare og kan males/lakkes. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg har vanlig sikaflex, men den egner seg neppe særlig bra til slikt vil jeg tro ;p Skal stikke innom byggmakker og et par bilverksteder på mandag og høre med dem. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Det finns en type som limer veldig godt denne blir hard kann slipes og males/lakkes. Husker bare ikke hva den het. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 monteringslim? den som er litt lysebrun? jeg har lett etter den, men jeg frykter litt at den er gått ut av produksjon og erstattet med et hvitt monteringslim som blir gummiaktig istedenfor hardt! Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 det så ut som det var bare så lett som en stor fet gummilist som var "limt" fast og lakket på? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 ...med litt sparkel rundt for å få litt avrundede kanter til den slangen han brukte. (ikke list) Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 vanlige slanger som er lima på og sparkla d der... jeg fixa en bilk i en bil engang.. dro ned på et bilakkeringsverksted og fikk tak i noe 2komponents sparkel... tørka fort og var STEINHARDT!... perfekt til noe slikt... Lenke til kommentar
Flames Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Denne 2komponents sparkelen.. Er den lett å pusse ned slik at det blir helt fint ? Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 filler er som smilodon nevner, tokomponent sparkel, som brukes til reparasjoner på biler og slikt. altså beregnet for metall. den er veldig finkornet, og gir en glatt finish etter litt pussing. har brukt slikt på min egen mod, som dere kan se f.eks her. brukte det for å "fjerne" overganger og lage en glatt finish på fronten Lenke til kommentar
Flames Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 filler er som smilodon nevner, tokomponent sparkel, som brukes til reparasjoner på biler og slikt. altså beregnet for metall. den er veldig finkornet, og gir en glatt finish etter litt pussing. har brukt slikt på min egen mod, som dere kan se f.eks her. brukte det for å "fjerne" overganger og lage en glatt finish på fronten Det hørtes bra ut! Vet du hvor jeg får kjøpt dette? Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) jernia, fargeglede, biltema, cdcardic osv. tror europris også har. edit: skal du bruke den på fronten, så kjøp av den litt fleksible typen. (p100 tror jeg betegnelsen var. er ikke sikker) Endret 4. januar 2004 av clubzoda Lenke til kommentar
Flames Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Høres bra ut. Skal stikke innom jernia, byggmakker og europris og sjekke ut senere i dag. Takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå