Gå til innhold

Privatist eksamen skriftlig. Må man møte fysisk eller tar man den hjemme?

Urealistisk

Anbefalte innlegg

Har vurdert å legge til et fag på vitnemålet mitt som er gjennomførbart. Men her mener jeg å lese på egenhånd og bare ta eksamen. Det skal også være mulig å bytte vekk prosjekt til fordypning mot et valgfag, så jeg vil det men hvordan gjør man dette uten å få faget som tillegg? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Internt på samme skule så er det så enkelt som at du berre melder frå at du ikkje vil ta prosjektfaget og heller vil fylle opp studiepoenga med eit valgfag. Det er ikkje nokon søknadsprosess på dette anna enn at du må melde frå kva fag du skal følge.
Husk å snakke med studieveileder for å dobbeltsjekke at du fortsatt oppfyller minstekrava i studiepoeng og fagleg innhold for graden din om du bytter vekk prosjektet.

Eller tenker du rein privatisteksamen? I så tilfelle søker du berre om å ta det aktuelle faget som privatist på vanleg måte.

Om det er heimeeksamen eller ikkje vil variere alt etter kva fag det er snakk om, og kva koronatiltak skulen har iverksatt på eksamensdagen. Sjølv om skulen berre har fjernundervisning akkurat no og derfor bruker heimeeksamen som ekstraordinært tiltak så kan det fort endre seg på eksamensdagen om ting har endra seg. Det er berre fag der det står i fagplanen at det skal være heimeeksamen at du kan være heilt sikker på å få avlegge eksamenen heimaifrå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...