Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Førerkortfornyelse av en klasse: spørsmål

Gjest 68dc3...aa2

Anbefalte innlegg

Gjest 68dc3...aa2

Var hos legen for kort tid siden, og fikk helseattest til fornyelse av klasse C1.Lett lastebil.
Det ble tatt synstest, og legen fylte ut tre skjemaer, og jeg en egenmelding.

For noen dager siden kom det melding fra legen, der det sto det måtte brukes et eget skjema og tas egne tester, og at jeg måtte bestille ny time.

1. Kan det stemme, at det er egne skjemaer og tester for den klassen? ( ser ingenting om det på St.Veg's. sider)
2. Og hvis jeg må inn til lege for dette på nytt, kan de kreve betaling for det, eller kan det da anses som at det ble gjort feil, og at det ikke skal/bør koste noe?
Det ble faktisk en ganske dyr time sist, siden kostet en del for attest/matriell. 

Anonymous poster hash: 68dc3...aa2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva skjema har du fått? Det er eigne skjema som blir brukt til førarkort. Det avgjerande spørsmålet er vel om legen har tatt rett test, om rette kriteria ligg til grunn så burde det være ein smal sak å legge opplysningane inn i rett skjema. Har legen gjennomført feil test så må du ha ny test som sjekker dei rette tinga. 

Det kan også være fornuftig å ta kontakt med vegvesenet ettersom det er dei som skal godkjenne attesten.

Lenke til kommentar
Gjest 68dc3...aa2
The Avatar skrev (11 minutter siden):

Kva skjema har du fått? Det er eigne skjema som blir brukt til førarkort.

Navn på skjemaene jeg har fått er:
1. "Søknad om førerkort/kompetansebevis" ( som jeg fyllte ut selv på stedet, og som legen krysset av er lest og godkjent på neste).
2. "Helseattest førerett" ( 2 skjemaer, 16 punkter som lege har utfyllt/krysset av )
3. "Helseattest førerett konklusjon"
2 og 3 er stemplet og signert av legen.

På skjema 2 og 3, er det også krysset av at det er for førerkort gruppe 2:
b) Førerkortgruppe 2: Førerkortklassene C1, C1E, C, CE

Lenke til kommentar
Gjest 68dc3...aa2
krikkert skrev (32 minutter siden):

I utgangspunktet må du betale for timen fordi legen leverer deg mer av sin tid, som er det du betaler for. 

Takk, da gjør jeg nok det. Selv om det viker litt urettmessig det også, da det er en time jeg ikke ville behøvd, om legen gjorde det riktig i forrige time. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...