oophus Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 hekomo skrev (Akkurat nå): Søtt å se at noen som har tatt feil om Tesla i alle år prøver å belære andre om Tesla. Så du regner med at du kan tjene 300,000 kr på bilen din som selvkjørende Taxi i 2021 eller 2022? 3 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 Tesla Model S er faktisk framleis den 4. mest selde elbilen i Noreg gjennom historia. Imponerande etter so mange år med billigare elbilar på marknaden! 3 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 hekomo skrev (1 time siden): Eieren trenger vel ikke taxiløyve hvis bilen kjører seg selv? Når bilen blir skitten så sendes den til vask. Så enkelt er det. Du har ikke hørt om bilvask før? Tror du trenger løyve ja. Om du har en intelligent selvgående hest tror jeg ikke det er fritt frem for å la den gå som hestedrosje. Tror ikke det er lov med selvgående el bil heller. Tror du vil bli tatt for piratvirksomhet el du finner pånoe slikt. Bilvask har jeg hørt om. Men jeg har ikke hørt om automater som vasker og støvsuger bilen inni.Det kan jo fort hope seg opp med både avfall og brune flekker i setene ved slik bruk Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 Og en av de peneste. 4 Lenke til kommentar
mrxx Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 Trestein skrev (21 timer siden): Artig test. Viste at en 7år gammel bil hadde omtrent identisk forbruk som en ny p100d med 21’ hjul Tesla bjørn må forresten slutte å stole på forbruksmålinger fra bilens computer Tesla har jo opptil 25% feilvisning i følge ADAC 1 1 Lenke til kommentar
mrxx Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 25% viser seg å være 10%, eller 6% hvis du bruker den mest effektive laderen som han brukte i sommer. Enkelt å se hva som er formålet til ADAC. 6 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 (endret) mrxx skrev (5 minutter siden): 25% viser seg å være 10%, eller 6% hvis du bruker den mest effektive laderen som han brukte i sommer. Enkelt å se hva som er formålet til ADAC. TB klarer ikke å gjenta eksakt de samme prosedyre til ADAC, og ADAC har gjort en standardisert test. Om den havner på 25% eller 10% spiller jo liten rolle når man uansett justerer bilene deretter fra hvilken test man utfører. TB sa det jo selv, at han er usikker på testen de har utført, og hvordan den er utført. ADAC bruker sin "ADAC Ecotest", som er basert på WLTP versjon 5.3. Endret 23. november 2020 av oophus Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 (endret) On 11/22/2020 at 2:13 PM, Sampson said: Byggkvaliteten ei heller service har vel ikke vært noen slager for Tesla gjennom hele livsspennet, det viser hvor alene Tesla har vært i markedet lenge nå når slike ting ikke hindrer salg. Det er lett å være kritisk til slikt, for vi er jo vant med at service og panelglipp ikke er en greie. Men mest av alt viser det vel en pur ung organisasjon som både har måtte vokse og utvikle parallellt. Du må se service, lakk og panelglipp i lys av at det er 12 år siden de lanserte sin første bil. Context in content liksom. Og på tolv år har de designet utallige modeller, de har blitt en global aktør og de har innovert og faktisk også bygget opp fabrikker, de har bygget opp sin organisasjon og bygger fortsatt. Jeg vil si Tesla har hatt sjumilsstøvler på fra første dag. Og det med service, det er jo i stor grad løst nå. Nå kan den mobile servicevogna utføre service på bilen mens den står parkert utenfor jobben din også er bilen klar og ferdigservet når du skal hjem. Eller servicevogna kommer hjem til deg og og utfører service der. Tesla var jo også den første som gjorde elbil til noe mer enn et lite hundehus med rart design, pittelite batteri og en ennå svakere motor. Når Tesla gjorde klar sin første Roadster så drev vi faktisk på med elbilen Think på denne siden av dammen. Og elbilene som var å få tak i var alle av "hundehus" typen. For 12 år siden var det nærsagt ingen som trodde at det noensinne ville bli produsert elbiler som til forveksling så ut som "vanlige biler", eller at elbiler ville ha plass til hele familien samt bagasje. Eller at du ville få sportsbilfølelse i en elbil. Nei elbil, det var for raringer med lapper under albuene på tweed jakka, eller hippietyper i fotformsko. Elbil, nei det er ikke og kommer ikke til å bli noe vanlige folk driv med, det var konsensus før Tesla. Og det er bare 12 år siden. Tesla endret dette med modell S. En elektrisk hverdagsbil som også duger til ferieturer, hytteturer osv. Og ennå bredere ble bruksområdet med modell x med hengerfeste. Om du endelig kunne kjøre fossilfritt i 2013 da var du veldig glad for det, at det fantes en Tesla. Om det tok litt på service eller panelglippen ikke var lik på hver side av kofferten så var det helt ok. For du kjørte tross alt utslippsfritt. Bare noen år tidligere så måtte du virkelig være dedikert i din sak for å kjøre rundt i think eller andre hundehus. Endret 23. november 2020 av bojangles 5 1 Lenke til kommentar
mrxx Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 oophus skrev (10 minutter siden): TB klarer ikke å gjenta eksakt de samme prosedyre til ADAC, og ADAC har gjort en standardisert test. Om den havner på 25% eller 10% spiller jo liten rolle når man uansett justerer bilene deretter fra hvilken test man utfører. TB sa det jo selv, at han er usikker på testen de har utført, og hvordan den er utført. ADAC bruker sin "ADAC Ecotest", som er basert på WLTP versjon 5.3. Det som er så fint med TBs tester er at de viser nøyaktig hvilket tap du kan forvente i daglig bruk. Hva ADAC har gjort for å komme til 2,5 ganger høyere tall er totalt uinteressant. 7 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 mrxx skrev (2 minutter siden): Det som er så fint med TBs tester er at de viser nøyaktig hvilket tap du kan forvente i daglig bruk. Hva ADAC har gjort for å komme til 2,5 ganger høyere tall er totalt uinteressant. Ja, enig der. TB's tester er fine å ha, og han er en maskin når det gjelder det å lage innhold på YT. Jeg hadde kjørt meg ihjel om jeg kjørte 3,000 km på 4-5 dager slik han kan finne på å gjøre. Noen har tydeligvis betydelig større glede i det å bare kjøre enn andre. ^^ Må du huske at det er TV2 som har laget ei clickbait fra ADAC sitt innhold, for ADAC kaster ikke så mye kritikk mot elbiler i denne testen. "Vurderingen av miljøoppførselen til biler i ADAC Ecotest-målemetoden viser at elektriske kjøretøyer stort sett fungerer bra eller veldig bra når de kjører. Alle elektriske kjøretøy i Ecotest oppnår fire eller fem stjerner." Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 mrxx skrev (1 time siden): 25% viser seg å være 10%, eller 6% hvis du bruker den mest effektive laderen som han brukte i sommer. Enkelt å se hva som er formålet til ADAC. Formålet er vel å opplyse medlemmene hva bilene bruker av strøm. TB har vel performance utgave. Sr utgaven hadde mye mindre tap. Er det ulik ladertype på disse? Dessuten er det vel naturlig å måle forbruk selv om bilen står i ro? Står man i ro med en vanlig bil teller forbruksmåleren Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 oophus skrev (6 timer siden): Så du regner med at du kan tjene 300,000 kr på bilen din som selvkjørende Taxi i 2021 eller 2022? Jeg regner ikke med noe som helst. Jeg bare påpeker det åpenbare. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 Trestein skrev (4 timer siden): Tror du trenger løyve ja. Om du har en intelligent selvgående hest tror jeg ikke det er fritt frem for å la den gå som hestedrosje. Tror ikke det er lov med selvgående el bil heller. Tror du vil bli tatt for piratvirksomhet el du finner pånoe slikt. Bilvask har jeg hørt om. Men jeg har ikke hørt om automater som vasker og støvsuger bilen inni.Det kan jo fort hope seg opp med både avfall og brune flekker i setene ved slik bruk Automater? Det kan godt være noen finner opp. Men ellers finnes det fortsatt mennesker der ute som gjør slike jobber. Løyve er det vel Tesla som må ha siden det er de som styrer flåten. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 hekomo skrev (1 minutt siden): oophus skrev (6 timer siden): Så du regner med at du kan tjene 300,000 kr på bilen din som selvkjørende Taxi i 2021 eller 2022? Jeg regner ikke med noe som helst. Jeg bare påpeker det åpenbare. Du siterer meg som siterer at noen oppriktig trur at de skal tjene 300,000 kr neste år, eller 2022. Så hva var isåfall poenget? Hva trur du selv på? Når skal du tjene 300,000 kr på bilen din i året? 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 (endret) oophus skrev (5 minutter siden): Du siterer meg som siterer at noen oppriktig trur at de skal tjene 300,000 kr neste år, eller 2022. Så hva var isåfall poenget? Hva trur du selv på? Når skal du tjene 300,000 kr på bilen din i året? Det er bare at dine fabuleringer om Tesla gjennom årene ikke akkurat har vært treffsikre. Derfor burde du gå meget stille i dørene når det gjelder å belære andre om Tesla. Endret 23. november 2020 av hekomo 7 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 hekomo skrev (16 minutter siden): Det er bare at dine fabuleringer om Tesla gjennom årene ikke akkurat har vært treffsikre. Derfor burde du gå meget stille i dørene når det gjelder å belære andre om Tesla. Treffsikre på hva da? Samt hvorfor nekter du å svare på spørsmålet når du velger å sitere meg som kommenterer påstanden om at bilen skal kunne tjene folk 300,000 kr i året? Det er jo tross alt 2020 og iår det gjelder, er det ikke det da? Mens folk dytter litt på forhåpningene og sier 2021, eller kanskje 2022? Når forventer du å kunne tjene 300,000 kr på bilen i året? Burde da være et enkelt spørsmål å svare til? 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 oophus skrev (23 timer siden): Treffsikre på hva da? Samt hvorfor nekter du å svare på spørsmålet når du velger å sitere meg som kommenterer påstanden om at bilen skal kunne tjene folk 300,000 kr i året? Det er jo tross alt 2020 og iår det gjelder, er det ikke det da? Mens folk dytter litt på forhåpningene og sier 2021, eller kanskje 2022? Når forventer du å kunne tjene 300,000 kr på bilen i året? Burde da være et enkelt spørsmål å svare til? Det er ikke spørsmålet som er saken her, men treffsikkerheten din, og måten du prøver å belære andre når du selv har bommet på Tesla i alle år. 5 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 hekomo skrev (30 minutter siden): Det er ikke spørsmålet som er saken her, men treffsikkerheten din, og måten du prøver å belære andre når du selv har bommet på Tesla i alle år. Når forventer du å tjene 300,000 kr på elbilen som en Robotaxi? Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 oophus skrev (37 minutter siden): Når forventer du å tjene 300,000 kr på elbilen som en Robotaxi? Om tesla har jobbet med fsd i 4 år nå og vi ser hvor lang de er kommet er det relativt enkelt å si når bilene klarer å styre seg selv. Tror jeg har sett alle videoene som er lagt ut. I litt komplisert trafikk klarer de vel kanskje 10km uten at bilen gjør noe dumt. De klarer fremdeles ikke å rygge, overser trafikklys og stoppskilt. Bruker blinkelys i hytt og vær, prøver å kjøre over rundkjøringer, tror at parkeringsfelt er kjørefelt, klarer ikke gjørmeveier, klarer ikke holde rett fart, ser seg ikke for osv Dessuten ser de ut til å være blind for andres bilisters blinklys. Er vi enige i at en selvkjørende bil bør klare 50millioner km uten dødsulykker er det lett å regne ut 50000000/(10/4) som er 20 000år. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 25. november 2020 Del Skrevet 25. november 2020 (endret) Stakkars Keef Wivaneff som i 4 år har kjempet for å holde sikkerheten oppe på veiene, mens han er blitt angrepet og kalt gal og løgner i alle år fra tusenvis av folk. Endelig ser det ut til å løsne, med tilbakekallelser og søksmål grunnet understell som knekker. Lillebroren til en kamerat opplevde igår at bilens bremser sluttet å fungere mens rattlåsen slo seg på i fart. Heldigvis svært lav fart og ting gikk fint, men bilen gikk bakpå falken og det spørs om han noen sinne vil tørre å kjøre den igjen. Problemet nå er jo at han sliter med å skulle ha samvittighet for å få solgt den også. Garantien gikk ut i år. Blir spennende å høre hva som skjer her, og hva han kommer til å gjøre med det. Endret 25. november 2020 av oophus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå