Theo343 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Mener å huske de kaller metall kapselen for shims? (NB! tar helt sikkert feil her) hmm samme navn som man benytter for ringskiver etc... Jeg regner med at denne er montert for å beskytte den meget skjøre AMD kjernen og kom innom en test på en asiatisk side tidligere i uken hvor man fikk opptil 5 grader lavere temp, ved å fjerne den?? Det ser i utgangspunktet ut som en ganske uskyldig affære, og gir deg i grunn det samme som XP har blitt levert, men er det i hele tatt å anbefale å montere en kjøleribbe direkte mot kjernen til en A64? Er det ikke en veldig god grunn til AMD de har bestemt seg for å gjøre dette? Eller er det kun pga, mange knuste kjerner på XP og evt. for å skjule muligheten til å pen-modde etc? Endret 4. januar 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Den kalles IHS (varmespreder) og den er ikke ment å fjerne. AMD har gått over på samme systemet som Intel (kom på P3 og brukes i dag på P4). Har selv pelt den av en CPU en gang men det krevde så mye makt (brukte en kniv for å vippe den av) av prosessoren gikk i stykker under 'operasjonen'. Vil sterkt anbefale deg å la den være. Har igrunn knapt hørt om folk som har fått den av, uten å ødelegge noe. Den gir ingen vesentlige ulemper (varme), den utlikner til en viss grad hot-spots og den beskytter core'n mot fysisk skade. Edit: Leif Endret 4. januar 2004 av Dollar Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Jepps, kjenner den igjen fra P3 og P4. Hmm skal se om jeg finner denne siden hvor de brukte barberblad og påsto at de fikk opptil 5 grader lavere temp. Men tror neppe det er verdt å forsøke det, som du sier. Endret 4. januar 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Eg har det på min AMD XP2400 CPU for å sikre at eg ikkje knuser kjernen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå