Gå til innhold

Hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 farger.

Brukte filtere:

Distort - twirl, og et anna Distort filter.

Utydelig tekst.

Stygg.

Anbefaler deg igrunn å begynne all over, gjerne lese litt tutorials før du begynner, du finner masse lenker til tutorials i en anna aktiv tråd for tida.

Ikkje oppfatt meg som "****** så stygt!!!", men heller som "det var igrunn vanvittig stygt, men du kan godt prøve på nytt og unngå å gå i samme fella, samt lære litt meir om PS" ;)

- Arve

Lenke til kommentar

:eek: Hjelpe meg! :omg:

Helt klare PS-filters. Ingen kontrast. Utydelig. Ingen spenning.

= Kjedelig.

Les litt tuts før du begynner. Det håper jeg alle her har gjort. Alltid lettest da. ;)

Og prøv å finn litt inspirasjon, ikke sant? :ermm:

EDIT: Samme som hos Arve. Jeg er ingen "slakte-absolutt-alt-som-jeg-ikke-liker-bittelitt-engang"-person. Vil bare opplyse hvordan det egentlig ser ut. Den som er med på leken må tåle steken. Bare prøver å gi korrekt og ærlig info. :thumbup:

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar

Det er alltid inspirasjon og idè som er vanskeligast, med mindre en (eg :p) har et spesielt motiv/fargevalg/logo å arbeide ut ifra ;)

Jeg finner alltid på noe lurt når jeg ligger å halvdøser i senga.

clickART bare poppa fram! :D

Lenke til kommentar

Hm, banneren var vel litt vel enkel. Prøv å få med fler elementer, men samtidig ha en jevn flyt over det hele, få det til å se pent ut.

Banneren er jo bare en twirl, og litt tekst som er disorta på en eller annen måte. MEN, det er jo alltids en begynnelse!

Lenke til kommentar

[Litt OT]

Jeg begynner som oftest med blyant/noe skrive-greier som ligger i umiddelbar nærhet og skisser opp hovedtrekkene. Ingen farger, detaljer eller noe sånt. Det har jeg vel i hodet, i guess. Så begynner jeg med photoshop og prøver og feiler en hel del. Det jeg liker, beholder jeg, og jeg utvikler designet i mange timer. Når jeg tror jeg begynner å bli ferdig, finner jeg på noe nytt, og sitter i noen timer til. :) God musikk er også viktig mens du jobber. Er nettopp ferdig med denne wallpaperen. Totalt brukte jeg ca 6 timer med inneffektiv jobbing. :p

[/Litt OT]

Det kan være fint å ha mere variasjon i headeren. At få pixler er like, liksom ;) . Du kan for eksempel sette inn et av ferdig-teksturene (patterne) i ps og scale dem opp veldig + sette opacityen ned til 4-5%, eller du kan finne et bilde på internet. Seff kan du også ta bildene selv, eller lage dem rett og slett i ps. Gradienter kan være kjekke å ha.

Du var kanskje ikke så veldig heldig med denne headeren, men jeg synes faktisk den ikke er SÅ avskrekkende som mange her kanskje vil ha det til. Dog mitt tips er: ta med deg det du synes var fint med denne, og lag en ny. Prøv å ikke bruke så mye filtre. ;)

EDIT:

1K poster!! :thumbs:

EDIT2:

Konturer!? WTF!? Detaljer, skulle det stå.. :blush:

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Begynner å bli LITT lei av at alt som er laget med det dere karaktereiserer som std filtere blir slaktet hver bidige gang...

Når det gjelder headeren så synes jeg den har potensiale. Den er ikke videre pen enda, men kan forbedres:

* Fonten var stygg. Synes den var uklar, og den passet ikke inn i omgivelsene. SKal den først samhandle med en spiral av ett eller annet slag bør det se ut som om den den blir sugd inn f.esk. Tenk hav som er naturlig fysisk samhandling

* Spiralen må få litt mer 3D over seg. Ikke overdriv!!!!!!, men nå var den litt flat

* Farger: bakgrunnsfargen kan være ok. Fargen på spiralen er ok hvis den skal fade litt inn i bakgrunnen. Fragen på skriften er feil. For lite kontrast til spiralen

Nå er ikke jeg noe designmenneske, men det er i alle fall mine meningen om saken

Lenke til kommentar

Det er alltid inspirasjon og idè som er vanskeligast, med mindre en (eg :p) har et spesielt motiv/fargevalg/logo å arbeide ut ifra ;)

Heldiggris! Kan du smitte meg?? :D

Lenke til kommentar

Heldiggris! Kan du smitte meg?? :D

Nein. ;) Er og blir en "yrkeshemmelighet". :p:cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...